يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۸

تنظیم خانواده باید حذف شود

شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 192925
معاون امور زنان و خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه کتاب تنظیم خانواده مروج فرهنگ غرب است گفت: ما اصراری نداریم که کتاب شکوه همسرداری در دانشگاهها تدریس شود اما تاکید داریم کتاب تنظیم خانواده از کتابهای دانشگاهی حذف شود.

زهرا سجادی در گفتگو با مهر با بیان این که نقد کتاب شکوه همسرداری اتهام به سران نظام است گفت: انتقادی به این کتاب نمی توان وارد کرد و برخی اتهاماتی به این کتاب می زنند که اشتباه و بر خلاف سخنان مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: ما به عنوان یک تکلیف اگر احساس کنیم قرار است مشکلی برای کشور به وجود آید آن را بر طرف می کنیم. همچنین چند سال پیش شورای فرهنگی اجتماعی زنان تدوین چنین کتابی را مصوب کرده بود که به جای تنظیم خانواده تدریس شود و ما نیز بر اساس شرح وظایفمان مسئولیت این کار را پذیرفتیم.

سجادی با بیان این که کتابی که تدوین شد کتاب جامع و خوبی است گفت: اراده ای که این کتاب را در دانشگاه ها ندریس کند وجود ندارد و برخی مسئولان همچنان موافق بحث تنظیم خانواده هستند.

وی با تاکید بر این که ما اصراری بر تدریس شکوه همسرداری نداریم گفت: اما باید تنظیم خانواده از کتابهای دانشگاهی حذف شود.

سجادی با اشاره به رشد منفی جمعیت در کشور گفت: کشور ما چند سال دیگر به مرحله ای می رسد که مجبور است مانند کشورهای اروپایی برای ترغیب به بچه دار شدن سیاست های تشویقی به کار گیرد.

وی تبلیغات تک فرزندی را بر گرفته ازارزشهای غربی دانست و گفت: تک فرزندی تبلیغات سوء دشمن است و دوران فرزند کمتر ، زندگی بهتر گذشته است.

سجادی در پاسخ به این پرسش که مشکلات اقتصادی چقدر در کاهش تمایل جوانان به داشتن فرزند موثر است گفت: مشکلات اقتصادی بحثی جداگانه است. خوشبختانه ما سرمایه در کشور کم نداریم. خود جوان بهترین سرمایه است. این همه زمین و آب در کشور داریم و نمی توان به این بهانه کاهش جمعیت را ترویج کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هزینه های فرزند دوم ما را شما می دهید سرکار خانم؟؟؟؟
موافقم باید این درس رو حذف کنن
وقتی که من این درس رو برداشتم حسابی از مطالبش جا خوردم
آخه دونستن ساختار داخلی زن ها برای مردها و ساختار داخلی مردها برای زنان چه لزومی داره؟ این شرم آوره
حسابی چشم و گوش ما که تا اون موقع بسته بود بازشد
یه بار استاد ازم پرسید که تنظیم خانواده رو تعریف کن ، منم گفتم یه درس یه واحدی که باید پاسش کنیم بعد اونوقت استاد در مورد تنظیم خانواده که قرص های فلان برای تقویت فلان ، قرص های فلان برای جلوگیری از فلان و... حرف زد که حسابی خجالت کشیدم
Iran, Islamic Republic of
هر مسئولی که اصرار بر حذف تنظیم خانواده دارد، ابتدا باید در خانواده خود آن را حذف کند و اثرات مطلوب و یا نامطلوب آن را متوجه شود و سپس دیگران را به این امر تشویق نماید. به عبارت دیگر آنچه را بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند. چند نفر از این مسئولین عزیز خود دارای خانواده پر جمعیت هستند؟
Iran, Islamic Republic of
همونطور که هزینه فرزند اول را خدا می ده ، هزینه های فرزند دوم و سوم و .. رو هم خدا میده البته اگه اعتقاد داشته باشیم که متاسفانه خیلی هم اعتقاد نداریم و همه چیز و میندازیم گردن روزگار و بی مهری دنیا و مسئولین و ...... خلاصه بهتره یه کمی هم تو تاریخ علما و بزرگای شیعه که ما پیرو این مکتب هستیم ، مطالعه ای داشته باشیم ببینیم که واقعا اعتقاد به خدا داریم یا نداریم . من فقط اینو می دونم که نعوذ بالله خدا دروغ نمی گه .....
Iran, Islamic Republic of
ای کاش کمی سبکتر زندگی می کردیم و با رسم و رسومات بیخود زندگی رو برا خودمون مشکل نمی کردیم که مثلا برای یه ازدواج کلی مجبور بشی پیاده بشی تا بیای زنتو ببری خونه برای زمین و زمان کادو بگیری و وقت و بی وقت با کادو جلو در خونه زنتپلاس باشی این تازه یه فقره ازادا و اصول ما ایرانی هاست
يكي به اين خانم بگه شما درست ميگيد مامنابع زيادي داريم اما ميشود بچه هايمان را در بيابان بخوابانيم ويا مثل انسانهاي اوليه با برگ و ميوه و غيره شكمشان را سير كنيم در حال حاضر فقط خرج تحصيل يك دانش اموز ميانگين شايد سالي 1ميليون تومان به بالا باشد درصورتيكه درامد خانواده در سطح متوسط خوشبينانه شايد در سال 6يا7 ميليون تومان باشد يعني خرج سال 1به 6 درامد است چگونه ميتوان اگر خانم سجادي در امدي بالا دارند ميتوانند به تك فرزنديها كمك كنند تا صاحب بچه هاي بيشتر شوند.
United States
بحث پول و درآمد برای بچه داشتن یه بحث انحرافی است به قول آقای قرائتی ما خودمون به دست و پای خودمون زنجیر بستیم و از اونطرفم هی می زنیم تو سر خودمون که ای وای دست و پامون زنجیره
خیلی از خرجهای الکی و تجملاتی زندگی رو اگر کم کنیم و اسلامی زندگی کنیم و از چشم و هم چشمی دست برداریم راحت تر از اینها میشه زندگی کرد
اقاي محترمي كه در كامنت خود خرج الكي را به ميان مياوريد متذكر ميشوم اگر يك خانواده متوسط 6 نفري بخواهنند خانه اي بسيار فقيرانه اجاره كنند و به 5 نفر هم هر سه وعده نان و پنير بدهند اگر متاهل هستيد و دستتان در جيب خود است بفرماييد حساب كنيد چقدر در ماه هزينه ميشود البته اگر نفرماييد هر 6 نفر در يك اتاق بخوابند چون طبق شريعت ما حتي در خلوت بودن بعضي از محارم جاي اشكال دارد.
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم مثل اینکه فراموش کردید بیکاری -فساد اجتماعی وهزاران مشکل دیگر که مردم با آن دست وپنجه نرم میکنند ناشی از همین افزایش جمعیت است واطلاع ندارید که زمانی مثلا برای خانوار 4 نفر به بالا زمین تعلق میگرفت وخانوارده ها اقدام به تولید مثل میکردند و افرادی را سراغ داریم بخاطر یک کیلو قند وشکر کوپنی تعداد فرزندانشان را افزایش دادند
Iran, Islamic Republic of
نکته ای که اینجا لازم است به سرکار خانم یادآوری شود این است که تنظیم خانواده هیچ گاه به معنای کاهش تولدها در خانواده نیست بلکه علمی است که با استفاده از مفاد آن خانواده می تواند تصمیم بگیرد که در زمان مناسبی که والدین صلاح می دانند صاحب فرزند شوند و به عبارت دیگر از وقوع بارداری های ناخواسته پیشگیری نماید بنابراین نمی توان علم تنظیم خانواده را عامل منفی یا مثبت شدن روند رشد جمعیت دانست و آنچه که منجر به تغییر روند رشد جمعیت می شود مجموعه ای از عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاستگذاری های انجام شده در این زمینه است. این به مثابه آن است که ما تبلیغ در زمینه یک چاقوی آشپزی خوب را عامل افزایش جنایت بدانیم.
Iran, Islamic Republic of
بچه آنقدر شیرینه که فکر نکنم کسی حاضر باشه این شیرینی در خانه اش نباشه من خودم 3 تا بچه دارم و الحمدا... راضی هم هستم یک کارمند هستم و با حقوق کارمندی زندگی میکنم این را گفتم که فکر نکنید خیلی سرمایه دارم نه البته سرمایه دارم ولی پولدار نیستم سرمایه من همین بچه هایم هستند بگذریم این رو برای آنهایی میگم که میگن خرج و مخارجمان زیاد است ؛ بچه البته خرج داره مخصوصا مخارج تحصیلش خیلی زیاده حالا از درمان و دکتر صرف نظر کنیم ولی اینها با یک برنامه ریزی درست حل میشه و یه کمی هم قانع بودن در زندگی و حذف چشم و هم چشمی ، اینکه مثلا با خانواده بری رستوران و غذایی سفارش بدی که صورت حساب 70 هزارتومانی برات بیارن یا مثلا بری بستنی 400 هزار تومانی که نه بستنی 10 هزار تومانی بخوری یا ولخرجیهای غیر ضروری که در اثر چشم هم چشمی روی دست آقایون می افته اگر اینها را حذف کنید و به بچه هایتان یاد بدهید درست خرج کردن و مدیریت کردن در خرید و ... رو آن وقت نه تنها مخارجتان کمر شکن نیست که می بینید زندگی راحتی هم خواهید داشت این را من شخصا انجام داده ام الحمدالله با همین حقوق کارمندی حالا با قرض و ... توانسته ام هم خانه بخرم و هم ماشین بخرم و هم بچه هایم را مدرسه بفرستم و به بچه هام یاد بدم که هر چی بره توی شکم میگنده و هر چی بزاری روی طاقچه می خنده (ولخرجی نکنند و پس انداز داشته باشند)
Iran, Islamic Republic of
مثل اينکه اين خانم اصلا" هدف از تدريس اين درس رو نفهميدن که اينطور روشنفکرانه بيانيه صادر کردن. هدف تدريس اين دردس آشنايي جوانان هست با روش هاي کنترل جمعيت خانواده ، هيچ اجباري هم در بکار گيري اين روش ها وجود نداره در ثاني مگر ما در عهد بوق زندگي مي کنيم که نبايد با علم روز پيشرفت کنيم ، چرا جوانان ما نبايد بدونن که چطور براي خانواده خودشون برنامه ريزي کنند و تعداد فرزندانشون رو خودشون تعيين کنند .اگر فرهنگ غربه، خيلي از چيزا از فرهنگ غرب وارد فرهنگ ما شده پس اونا هم بده !!!! پس ديگه يه دستور بدن که ديگه پوشيدن کت و شلوار هم که فرهنگ غرب اونو براي ما به ارمغان اورده ، حذف بشه و آقايان با لباس هاي دوران صفويه و عهد قاجار وارد خيابون بشن!!!
اگر درس تنظیم خانواده خوب است چرا غربی ها برای خود نه تنها آنرا اجرا نمی کنند بلکه افزایش جمعیت را تبلیغ می کنند و به همین منظور کمک مالی به والدین می کنند. چرا در اسرائیل شدیدا دنبال افزایش جمعیت اند و فقط ما مسلمانها باید کاهش جمعیت داشته باشیم؟!!!
Iran, Islamic Republic of
در يك نگاه كلي مي بينيم كه غرب وشرق مطرح نيست همه ما انسانها روي يك كره خاكي زندگي مي كنيم كه منابع آن بسيار محدود است و تا امروز به اندازه كافي محيط زيست خود را تخريب كرده ايم.
1- مرداب انزلي كه زيستگاه هزاران پرنده مهاجر و جانوران آبزي است در اثر انباشت انواع رسوبات مضر وفاضلاب ها عمقش از 12 متر به 2 متر رسيده است!!!
2- تعدادي از جوانان با صرف هزينه هاي كلان دردانشگاهها ومؤسسات آموزش عالي كه در هرنقطه دور افتاده اي شعبه زده اند با كمترين بار علمي مشغول تحصيل ميشوندكه پس از فراغت از تحصيل نه توانائي انجام كاري دارند ونه برنامه ريزي براي اشتغال آنها صورت پذيرفته است!!!
3- عده اي ديگر كه تمكن مالي براي ادامه تحصيل ندارند به دليل بيكاري به اعتيادو انواع بزه كاري ها كشيده شده اند!!!
4- سن ازدواج براي دختران وپسران جوان به دليل مشكلات اقتصادي واشتغال بالغ بر 30 سال است.!!!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز کارمند ،نمی دانم کارمند کدام ارگان هستید. چون هزینه تحصیل و آموزش هر فرزند ماهیانه حداقل 100 هزار تومان است. می شود از قرار 300 هزار تومان. هزینه اجاره خانه 500 هزار تومان. می شود 800 هزار تومان. هزینه خورد و خوراک روزانه هر روز برای هر نفر فقط 2 هزار تومان (700 تومان هر وعده!!!!) می شود ماهیانه 300 هزار تومان. رفت و آمد و پوشاک و... بی خیال. ماهیانه 1 میلیون درآمد دارید؟
Iran, Islamic Republic of
سلام افزايش جمعيت اگه بادوچيزباشه هيچ اشكالي نداره خيلي هم باري جوامع مفيده اول اينكه براي آينده افرادبرنامه داشته باشيم ازهرلحاظ(آموزش ،شغل و...)دوم اينكه منابع رو درست تقسيم كنيم همين حالاهم منابع ازافراد جامعه بيشتره ولي درست تقسيم نميشه خرابي هاي محرز هم كاريه عده اي هست كه اگه خودشون تنهاهم باشند به اين كارادامه ميدن ولي درهرصورت ايده كنترل جمعيت دراين قضيه پاك كردن صورت مسئله است
Iran, Islamic Republic of
تنها جایی در دنیا که اونجا تبلیغ تنظیم خانواده نمیشه رژیم صهیونیستیه...
در خانه اگر کس است، یک حرف بس است...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این درس برای داشتن بهداشت جنسی و جلوگیری از بارداری ناخواسته است و ربطی به تعداد فرزندانی که مورد نظر فرد هست نداره . با تنظیم خانواده یک فرد میتونه یک بچه بیاره میتونه هم چهار تا بچه بیاره...