سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

آتش‌ در پاساژ درفشان ۳ قرباني گرفت

جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 182132
معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران با بيان اينكه هنوز علت وقوع حادثه آتش‌سوزي در پاساژ درفشان مشخص نيست، گفت: براثر اين حادثه سه تن جان خود را از دست دادند.
تيموري، در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره اظهاركرد: با اعلام وقوع اين آتش‌سوزي در پاساژ پنج طبقه درفشان واقع در خيابان منوچهري، آتش‌نشانان ۹ ايستگاه آتش‌نشاني به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده كردند كه طبقات سوم و چهارم اين پاساژ كاملا مشتعل است.

وي با بيان اينكه حدود ۵۰ نفر در شيفت شب در اين پاساژ مشغول به كاربودند، افزود: در زمان وقوع حادثه ۳۰ تن از افرادي كه در اين پاساژ حضور داشتند به پشت‌بام پناه برده بودند كه آتش‌نشانان به وسيله بالابر اين افراد را از محل حادثه خارج كرده و از گسترش آتش به طبقات ديگر ساختمان جلوگيري كردند.

تيموري افزود: اين پاساژ داراي ۲۲۰ باب مغازه و انباري است كه براثر اين حادثه ۷۴ مغازه در آتش‌سوختد و در بررسي‌هاي نهايي در ميان اجناس سوخته شده جسد سه تن كه يك زن و دو مرد بودند كشف شد كه به نظر مي‌رسد به دليل استنشاق دود قادر به فرار نبوده‌اند.

معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران با اشاره به اينكه عمليات اطفاء و لكه‌گيري محل حادثه به صورت كامل پايان يافته است، افزود: ‌در ساعات اوليه حادثه، آتش از سوي آتش‌نشانان كنترل و از گسترش آتش به ساير طبقات پاساژ جلوگيري شد اما با توجه به حجم بالاي كالا، لكه‌گيري حادثه در حدود ساعت ۹ صبح پنجشنبه پايان يافت.

وي با تاكيد اينكه هنوز علت وقوع و ميزان خسارات در اين حادثه مشخص نيست، گفت: متاسفانه اصول ايمني در اين پاساژ رعايت نشده بود و پارچه و كالاهاي اشتعال‌زا در راهروها و معابر پاساژ به صورت غيراستاندارد قرار داشته است اين درحالي است كه اين پاساژ طي ۱۰ سال اخير بارها دچار آتش‌سوزي شده است و با توجه به اين كه ساختمان نيز يك ساختمان فرسوده است، پتانسل وقوع حادثه را دارد اما به اصول ايمني در اين پاساژ توجهي نشده است.

دو آتش‌نشان در حين ماموريت مسموم شدند

حسن عباسي، مدير روابط عمومي اورژانس تهران با اعلام خبر مرگ سه نفر در حادثه آتش‌سوزي پاساژ درافشان در منطقه منوچهري به ايسنا گفت: تكنسين‌هاي اورژانس در ساعت ۴:۴۱ بامداد پنجشنبه در جريان وقوع اين آتش‌سوزي گسترده قرار گرفتند كه با توجه به گزارشات مبني بر وسعت اين حريق بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس به محل حاثه اعزام شد.

وي با اعلام خبر مسمويت دو آتش‌نشان در اين حادثه گفت: دو تن از آتش‌نشانان در حين انجام وظيفه به علت استنشاق گاز و دود ناشي از آتش دچار مسموميت شدند كه توسط امدادگران به بيمارستان سينا منتقل شدند.

به گفته عباس سه تن بر اثر شدت جراحات وارده ناشي از سوختگي جان خود را از دست دادند.

محمود احمدعلي، رييس كلانتري ۱۰۹ بهارستان، درباره پوشش انتظامي اين حادثه به ايسنا گفت: به محض وقوع آتش‌سوزي حدود ساعت ۴ صبح امروز نيروهاي پليس در منطقه حضور پيدا كردند.

وي ادامه داد: تحقيقات پليس درباره عمدي بودن يا نبودن حادثه همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *