دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

ملاقات های سری نخست وزیر قطر

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 289233
نویسنده و پژوهشگر لبنانی با اشاره به مکان ملاقاتهای سری نخست وزیر قطر با سران رژیم صهیونیستی، تأکید کرد اگر عرب ها نیمی از دشمنی علیه سوریه را ضد رژیم صهیونیستی به کار می بردند، دیگر چنین رژیمی وجود نداشت .
به گزارش جهان به نقل از شبكه العالم ؛ "شارل ایوب" در مقاله ای در روزنامه لبنانی "الديار" نوشت: اگر عرب ها نيمي از تلاش خود را كه امروز عليه سوريه براي منزوي كردن و ضربه زدن به آن و اعمال تحريم ها عليه این کشور با هماهنگي سازمان ملل متحد و كشورهاي جهان به كار مي گيرند، عليه (رژیم) "اسرائيل" به كار مي بردند، دیگر چنین رژیمی وجود نداشت و ديگر ملت فلسطين آواره نبود و اسرائيل هم شهرك سازي نمي كرد و نمی توانست خواست خود را تحمیل کند.نخست وزير قطر یک شيمون پرز ديگر است؛ نخست وزير قطر موشه شاريت و موشه دايان و بن گوريون ديگري است.

وی افزود: نخست وزير قطر همان کسی است كه براي اخراج سوريه از اتحاديه عرب و اعمال تحريم ها عليه این کشور و خارج كردن سفرا و قطع رابطه با دمشق تلاش كرد. زماني كه اسرائيل به جنوب لبنان حمله كرد و دست به كشتار زد اين نخست وزير صهيونيستی قطر كجا بود؟ .. و زماني كه اسرائيل كشتار قانا را در سال 1994 مرتكب شد و 300شهروند را در حمله توپخانه اي به قتل رساند، قطر چه كار كرد؛ در حالي كه سازمان ملل متحد و همه جهان اين حمله را محكوم كردند، قطر در آن زمان فقط بیننده بود و سخني به زبان نياورد .. آمريكا براي جلوگيري از محكوم شدن اسرائيل به علت قتل 400 شهروند لبناني كه اكثرشان زن و كودك بودند در اردوگاه قانا وابسته به سازمان ملل، از حق وتو استفاده كرد.

این نویسنده لبنانی تأکید کرد: قطر با فروش رايگان نفت و گاز به اسرائيل ، يك و نيم ميليارد دلار به طور غير قانوني به این رژیم کمک كرد؛ اين قرارداد علني نشد بلكه يك مجله آمريكايي با افشای اين قرارداد اعلام کرد که قطر يك و نيم ميليارد دلار گاز به اسرائيل داد تا در مقابل آن موساد از نظام قطر محافظت كند، و از هر اقدامي عليه آن از سوي القاعده يا تندروها يا هر گروه اسلامگرا جلوگيري كند .. موساد نیز رابطه بين بنيادگرایان تكفيري با قطر را رد كرد تا هيچ حادثه اي رخ ندهد به این دلیل كه همه كشورهاي عربي به جز قطر هدف حملات القاعده قرار گرفته اند و در قطر هيچ حادثه اي رخ نداده است زيرا موساد قصد دارد قرارداد يك و نيم ميليارد دلاري را اجرا كند.امير قطر مزدور رژیم صهيونيستي است، و هماهنگي وی با اسرائيل آشكار است. قطر اولين كشوري است كه دفتری برای عادي سازي روابط با رژیم اسرائيل تأسیس کرد و با این رژیم روابط ديپلماتيك كرد.

ایوب خاطرنشان کرد: نخست وزير قطر كاخي در نهاريا در شمال فلسطين اشغالي ساخته است و هر سال يك يا دو ماه را در اين كاخ سپري مي كند، این مکان همان جايي است كه نشست هاي خود را با مسؤولان آمريكايي و اسرائيلي و لابی جهانی صهیونیستی براي ضربه زدن به جهان عربي برگزار مي كند.

این نويسنده در ادامه مقاله به دشمني رژیم های عربی با حزب الله در رابطه با نبرد القصير اشاره كرد و نوشت: چرا زماني كه اسرائيل جنگ 12 ژوئيه سال 2006 را عليه لبنان به راه انداخت و شهروندان را به قتل رساند و پل ها و همه مراكز زيرساختي در لبنان و فرودگاه بيروت و مراكز مهم و حياتي را هدف قرار داد، عرب ها مجازات و تحريم این رژیم را خواستار نشدند. رژیم اسرائيل به لبنان حمله كرد و در حملات هوايي ويرانی های بسیاری را به وجود آورد؛ با اين حال اين نخست وزير صهيونيست قطر هيچ اقدامي عليه اسرائيل انجام نداد در حالي كه كشورهاي اروپايي از این رژیم به علت این حملات وحشیانه انتقاد کردند.

شارل ایوب در خوص جنگ القصیر در سوریه گفت: تكفيري هایی که در القصیر به ارتش سوريه حمله مي كنند خنجري در پشت مقاومت در بقاع و الهرمل هستند .. اگر به واكنش عرب هاي صهيونيستی كه در جبهه اسرائيل هستند توجه كنيم اینگونه به نظر می آید که آنها با همسویی با مواضع قطر ضد سوريه، اسرائيل را وارد اتحاديه عرب كرده اند و گويا آنها فقط مي خواهند از سوريه انتقام بگيرند و از حملات و اقدامات رژیم اسرائيل سخني نمي گويند.شارل ایوب با متهم کردن رژیم های عربی به تلاش برای فروپاشی کامل سوریه تأکید کرد: اگر ايران ، روسيه ، چين و سودان نبودند، سوريه در فاجعه بزرگي گرفتار مي شد.

وی ادامه داد: آنها مي خواهند سوريه تسليم اسرائيل شود و از جولان چشم پوشي كند. آنها مي خواهند سوريه آوارگان فلسطيني را در سرزمين خود بپذيرد و لبنان را تحت فشار قرار دهد تا پذيراي آوارگان فلسطيني در سرزمين خود باشد. آنها همچنين مي خواهند سوريه ، اسرائيل را به رسميت بشناسد و با این رژیم توافقنامه امضا كند . ايهود باراك گفته است اگر سوريه با آغاز مذاكرات با اسرائيل قبل از مذاكرات فلسطيني موافقت كند، و توافق خود را با اسرائيل به توافق با فلسطيني ها منوط نكند و خود را كشوري مستقل از مسأله فلسطين قرار دهد، به خواسته خود خواهد رسيد.

در ادامه این مقاله آمده است: مشكل واقعي القصير یا اصلاح و غيره نيست. كشورهاي عربي ديكتاتوري هستند و كشورهاي عربی حاشيه خليج فارس از دموكراسي سخن نمي گويند. قطر و اموال این کشور در اختيار امير و يك شخص است و همسر او در سال بودجه دو كشور را خرج مي كند؛ تا جايي كه از مجموع 322 ميليارد دلار بودجه قطر ، 17 ميليارد دلار به عنوان بودجه به او اختصاص يافته است تا آن را به دلخواه خود خرج كند. در قطر فقط در دوحه ساخت و ساز انجام مي شود در حالي كه قبايل در صحرا هستند و يك دينار هم براي آنها هزينه نمي شود و در بودجه 322 ميلياردي قطر يك ميليارد دلار هم به ملت فقير فلسطين كمك نمي شود. 

شارل ایوب اظهار داشت: در سوريه فلسطيني ها بدون اجازه وارد اين كشور مي شوند و حق دارند كار كنند و خانه بخرند، اما این کارها برای آنان در لبنان ممنوع است. فلسطینی ها در قطر نيز تنها بعد از دريافت ويزا مي توانند وارد اين كشور شوند و حق ندارند خانه خريداري كنند. اما اروپايي ها بدون ويزا وارد قطر مي شوند.

ایوب تأکید کرد: اسرائيل امروز از جنگ جديد با لبنان مي ترسد، و حتی جرات ندارد به يكی از مراكز حزب الله در داخل لبنان حمله كند؛ زيرا مي داند كه در اين صورت موشك هاي حزب الله به تل آويو، حيفا ، نهاريا و كل فلسطين اشغالي شليك خواهد شد.در گذشته اسرائيل در مدت پنج روز در جنگ پيروز مي شد اما امروز در جنگ با حزب الله بعد از 33 روز شكست خورد. بنابراين اسرائيل امروز از جنگ با حزب الله هراس دارد و امروز حزب الله به يك قدرت بزرگ منطقه اي تبديل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *