پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

حکم محکومیت جعفر پناهی و رسول‌اف

شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 190935
اوج جریان انحرافی در تحصن احمدی‌نژاد در برابر فرمان رهبری است ، اعتبار مخدوش سایت الکسا و... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه 23مهرماه 1390 می باشند.

به گزارش سرویس ویژه مهر روزنامه های کشور در صفحات خود به برخی اخبار، مصاحبه ها و مطالب ویژه ای اشاره کرده اند که مرور آنها می‌تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد:

حکم محکومیت قطعی جعفر پناهی و رسول‌اف

روزنامه ایران نوشت : جعفر پناهی و محمد رسول‌اف – فیلمساز – با حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر استان تهران به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به زندان و محرومیت محکوم شدند. دادگاه به استناد دلایل و مستندات پرونده هر یک از متهمان را به 6 سال حبس تعزیری محکوم کرد. جعفر پناهی همچنین به 20 سال محرومیت از ساخت و کارگردانی هر نوع فیلم و نوشتن فیلمنامه و هر نوع مصاحبه با رسانه‌های نوشتاری و شنیداری و دیداری داخلی و خارجی و خروج از کشور جز برای سفر حج و یا درمان ضروری با تودیع وثیقه محکوم شد.

اوج جریان انحرافی در تحصن احمدی‌نژاد در برابر فرمان رهبری است

روزنامه ایران نوشت: محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست مسئولان و اعضای شورای تبیینی مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با انتقاد شدید از افرادی که جریان موهوم انحرافی را به چند نفر خاص نسبت می‌دهند ، گفت: اکنون همه می‌گویند جریان انحرافی اما برخی به نادرستی اعتقاد دارند ما جریان انحرافی نداریم، بلکه تعدادی از افراد منحرف شدند که متأسفانه این آقایان در خصوص جریان انحرافی ساده‌سازی می‌کنند. این قشر از افراد اعلام می‌کنند تنها 2 تا 3 نفر هستند که طشت رسوایی آنها بر زمین خورده. نباید مردم را گیج کرد، رجایی و کشمیری کردن فضا بسیار کار غلطی است. اوج جریان انحرافی در تحصن آقای احمدی‌نژاد در برابر فرمان رهبر معظم انقلاب است. پس چرا باید این جریان را ساده‌سازی کنیم. جریان انحرافی قدرتمند و خطرناک است و از همه امکانات نیز برخوردار است. آنها با نام‌هایی مانند ولایت پذیران یا مریدان صاحب‌الزمان (عج) در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد!

احتمال تغییر مدیرعامل شرکت ملی‌نفت

روزنامه تهران امروز با اشاره به اینکه بعد از گذشت دو ماه از حضور رستم قاسمی در وزارت نفت ، تغییرات در این وزارت خانه آغاز شده است  ، نوشت : وزیر نفت که از او به عنوان فردی مستقل و صاحب تصمیم یاد می‌شد، پس از دو ماه سرگردانی وزارتخانه متبوعش در برقراری ارتباط با خارج از مجموعه، تنها مدیرکل جدید روابط عمومی را معرفی کرد‌اما حالا اخبار و اتفاقات حاکی از آن است که به زودی حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که از او به عنوان فردی منتسب به جریان خاص در دولت یاد می‌شود، برای بازگشت به یکی از شرکت‌های خودروسازی امضا خواهد شد. حتی عده‌ای معتقدند که حکم او امضا شده و بی‌شک مقصد بعدی قلعه‌بانی سایپا است و به زودی اوجی، مدیرعامل فعلی شرکت ملی گاز که در واقع یک مدیر نفتی و مهندس مخزن است، بر صندلی مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران تکیه خواهد زد.

چنین گفت جرج سوروس!

روزنامه کیهان با اشاره به دیدار سید محمد خاتمی با تعدادی از مسئولین سابق و صاحب نظر در امور سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی ، به نقل از وب سایت وی نوشت: خاتمی ضمن ابراز نگرانی نسبت به موضع گیری های جدید غرب و بخصوص آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران ، گفت: من نیز مانند شما نگرانم و لازم است هوشیاری خود را در برابر توطئه ها و بدخواهی ها افزایش دهیم. رئیس بنیاد باران در ادامه افزود : مواضع و رفتارها و گفتارها بخصوص از سوی مسئولان باید به گونه ای باشد که بهانه ای به دست قدرت ها و جریانات بیرونی که مصالح ملی و امنیت و تمامیت ارضی ما را هدف قرار داده اند ندهد. البته خاتمی توضیح نداده که در ماجرای اتهام پراکنی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران (ادعای طراحی ترور سفیر عربستان در واشنگتن) چه بهانه ای به دست قدرت ها داده شده و این در حالی است که حتی محافل امنیتی و اطلاعاتی و سیاسی آمریکا نیز، اقدام ناشیانه سازمان سیا را باعث استهزاء و ریشخند توصیف کرده اند.

اعتبار مخدوش سایت الکسا

روزنامه ایران نوشت : سایت رتبه سنجی الکسا که به عنوان نمایشگر موقعیت سایت‌های مختلف از نظر شمار مخاطبان، شناخته می‌شود، طی روزهای اخیر براثر دستکار‌ی‌های حیرت‌انگیز در آمار مراجعه کنندگان به سایت‌های خبری، اعتبار خود را از دست داده است. روز چهارشنبه گذشته بر اثر تغییرات گسترده‌ای که در آمار مراجعه کنندگان به سایت‌های خبری بوقوع پیوست، برخی از سایت‌های خبری به پائین‌ترین سطح از نظر تعداد بازدیدکنندگان سقوط کردند و این در حالی بود که برخی از این سایت‌ها نیز به سطوح بالای آمار مراجعین ارتقا پیدا کردند. از جمله این سایت‌های خبری، سایت خبری فارس بود که در یک روز از رتبه 25 به رتبه 14 ارتقا یافت اما پس از مدتی مجدداً به رتبه قبلی تنزل یافت. تغییرات شدید صورت گرفته در آمار مراجعه‌کنندگان به سایت‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، اعتبار سایت الکسا را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد مخدوش کرده است.

وزیر اقتصاد: فقط 5 میلیون به ماموران خرید دولت تنخواه بدهید

روزنامه خراسان در شنیده های خود نوشت : شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد با ارسال بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی سراسر کشور، از آنها خواسته تا حداکثر به میزان «مبلغ نصاب معاملات کوچک بر اساس قانون برگزاری مناقصات» به ماموران خرید دولتی، تنخواه داده شود که این رقم برای سال 90 کمتر از رقم 5 میلیون و 500 هزار تومان است.

بهتر شدن رابطه ایران و آمریکا مشکل تر از گذشته شده است

زلمای خلیل‌زاد، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، عراق و افغانستان در گفتگو با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که مساله روابط ایران و آمریکا را چطور پیش‌بینی می‌کنید ،‌گفت: فکر می‌کنم الان با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و مسایل داخلی ایران، موضوع بهتر شدن رابطه مشکل‌تر از گذشته شده است. خلیل زاد در ادامه با اشاره به نامه باراک اوباما که در سال اول ریاست جمهوری وی، بدون اشاره به رفتار ستیزه جویانه آمریکا در برابر ایران، افزود : اگر ایرانیان عکس‌العمل مثبتی نشان می‌دادند و اعتماد می‌کردند می‌شد چیز بیشتری به‌وجود بیاید ، نمی‌توان همه چیز را به یک‌باره حل کرد.

سوال از رئیس دولت ، تابویی که نمی شکند

روزنامه اعتماد در ضمیمه خود نوشت : چند ماهی می شود که نمایندگان مجلس به دنبال در دستور کار قرار دادن طرح سوال از رئیس قوه مجریه هستند ؛ رئیسی که تاکنون به دلیل عملکرد و اظهاراتش هر روز بر طرفداران نقادی از وی افزوده می شود ، اما ترجیح می دهد قوه تحت امرش را همان گونه که خود و برخی از اطرافیانش صلاح می دانند اداره کند .شاید همین شیوه کار است که حجم منتقدان را هر روز گسترده تر و در آن سو تعداد تخلفات خلاف قانون رئیس قوه اجرایی کشور را بیشتر می کند،‌ همین موضوع بود که باعث شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر طرح سوال از احمدی نژاد اصرار ورزند و از آن سو هیئت رئیسه بی میل به این طرح ، هربار به هر دلیلی مانع از مطرح شدن آن در صحن مجلس می شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *