شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۴

حداقل دستمزد كارگران تعيين شد

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 160037
شوراي عالي كار در جلسه بعدازظهر امروز (دوشنبه) خود حداقل دستمزد كارگران براي سال آينده را با ۹ درصد افزايش نسبت به سال قبل ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان تعيين كرد.
سيد محمد ياراحمديان عضو شوراي عالي كار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شوراي عالي كار عصر امروز(دوشنبه) با حضور وزير كار و امور اجتماعي و نمايندگان گروه كارگري و كارفرمايي و دولت براي تعيين حداقل دستمزد كارگران در سال ۹۰ تشكيل جلسه داد.

وي افزود: بر اساس مصوبه اين شورا حداقل دستمزد كارگران نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزايش يافت.

مطابق اين مصوبه از آغاز سال ۹۰، دستمزد روزانه كارگران معادل ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته كه اين رقم معادل ۳۰۴ تومان خواهد بود.

به گفته وي با توجه به افزايش ۹ درصدي رقم دستمزد و با در نظر گرفتن بن كارگري، افزايش دستمزد بيش از نرخ تورم در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با عرض سلام وخسته نباشید .
واقعا تاسف آور نیست در حالی خط فقر در جامعه 9000000 تومان اعلام میشود . یک کارگر باید حقوق 330000 تومانی بگیرد . چگونه باید با این حقوق زندگی کرد. وقتی که باید کرایه خانه حدالقل1500000 تومان ماهیانه پرداخت کرد . برای اداره زندگی چقدر می ماند !کاش مسولان با این حقوق لااقل یک ماه زندگی کنند وامتحان کنند .
Iran, Islamic Republic of
خيلي جالبه كرايه تاكسي ها هر دو هفته 15% اضافه ميشه، بليط هواپيما سالي 30% اضافه ميشه و... انوقت حقوق كارگر بيچاره سالي 9% !!! اونوقت درخواست بهره وري هم دارن! تازه چون نظارت هم ندارن بخش خصوصي از دادن همين مبلغ هم امتناع مي كنه
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما گناه کارگران چیست!؟
Iran, Islamic Republic of
فقط متاسفم = به نظر شما وزیر کار اسفند ماه چقدر عیدی پاداش و غیره گرفته ؟!!!