دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

ديدار سه ساعته احمدی نژاد و فیدل كاسترو

پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 203660
دكتر احمدي‌نژاد و فيدل كاسترو در ديداري كه بيش از سه ساعت به طول انجاميد مهمترين مسايل بين‌المللي و منطقه‌اي بويژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاكم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌اي، تقويت روابط ملت‌هاي انقلابي، تلاش براي برپايي صلح و امنيت در جهان و مقابله با انتشار گازهاي گلخانه‌اي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایسنا،‌ رييس جمهوري اسلامي ايران و رهبر انقلاب كوبا همچنين بر ضرورت همگرايي و اتحاد كشورهاي انقلابي و تلاش همه جانبه براي اصلاح مناسبات ناعادلانه حاكم بر جهان با ايستادگي و مقاومت ملت‌ها در برابر زياده‌خواهي مستكبران و قدرت‌هاي زورگو تاكيد كردند.

احمدي‌نژاد در اين ديدار با تجليل از شخصيت انقلابي و برجسته فيدل كاسترو گفت: همه ملت‌هاي جهان بويژه انقلابيون با نام فيدل كاسترو آشنا بوده و براي شخصيت انقلابي و مردمي شما احترام فراواني قائل هستند.

رييس جمهور با بيان اينكه دو ملت ايران و كوبا آرمان و ديدگاه مشتركي نسبت به مسايل و موضوعات بين‌المللي دارند، گفت: با توجه به اينكه نظام سرمايه‌داري به پايان راه خود رسيده است، دو ملت بزرگ ايران و كوبا، در شرايط كنوني مسئوليت سنگيني در برپايي نظم جديد جهاني بر محور عدالت و انسانيت دارند.

وي با اشاره به هجمه سنگين مستكبران عليه ملت‌هاي مستقل و عدالت‌خواهي مانند ايران و كوبا اظهار داشت: در شرايطي كه امپرياليسم همه توان خود را عليه ما بسيج كرده است، ملت‌هاي مستقل جهان با انسجام و همبستگي و تقويت همكاري‌ها و تعاملات خود مي‌توانند دشمنان را بيش از گذشته ناكام و مأيوس سازند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: امروز به فضل الهي ملت‌ها بيدار شده و از حق حاكميت و تعيين سرنوشت خود دفاع مي‌كنند و ديگر اجازه نخواهند داد اقليتي زورگو و زياده‌خواه اراده خود را بر آنها تحميل كنند.

رييس جمهور در ادامه بر افزايش روزافزون مناسبات تهران – هاوانا تاكيد كرد و گفت: روابط گسترده و نزديك دو كشور در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي به نفع دو ملت و تمامي ملت‌هاي دوستدار عدالت و آزادي است.

فيدل كاسترو رهبر انقلابي كوبا نيز در اين ديدار مقاومت ملت ايران در مقابل امپرياليسم و قدرت‌هاي زورگو را ستودني و درس‌آموز توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران با ايستادگي و مقاومت در برابر مستكبران، جايگاه برجسته‌اي در مناسبات جهاني و در بين ملت‌ها پيدا كرده است و اين جايگاه ارزشمند مي‌تواند كانون اميد ملت‌هاي جهان باشد.

وي با اشاره به اينكه اخبار ايران و سخنراني‌ها و مطالب دكتر احمدي‌نژاد را به طور روزانه پيگيري مي‌كند، با تاكيد بر موافقت خود با ايده‌ها و نظريات دكتر احمدي‌نژاد در خصوص مسايل جهاني اظهار داشت: بنده نيز معتقدم كه امپرياليسم در حال فرو پاشي است و چاپ دلارهاي بدون پشتوانه يك كلاهبرداري بزرگ از سوي سرمايه‌داران عليه ساير ملت‌هاي جهان مي‌باشد.

كاسترو با اشاره به اينكه ايران و كوبا از روابط استراتژيك و راهبردي برخودار هستند، بر ضرورت هماهنگي و تعاملات هر چه نزديكتر تهران – هاوانا در تمامي زمينه‌ها تاكيد كرد.

رهبر انقلاب كوبا خاطرنشان كرد: دنيا به سمت ايده‌هاي عدالت‌طلبانه در حال حركت است و ملت‌ها بايد در مسير رفع مشكلات جهاني، از جمله تلاش براي خلع سلاح هسته‌اي قدرت‌هاي زياده‌خواه، با يكديگر همكاري و مشاركت كنند و امروز موضوع خلع سلاح هسته‌اي يك ضرورت جهاني است.

وي با بيان اينكه توطئه‌هاي امپرياليسم به صورت غيرعادلانه عليه ملت ايران شكل گرفته است، اظهار داشت: همبستگي و همكاري كشورهاي انقلابي با يكديگر مي‌تواند گام مؤثري در شكست اينگونه توطئه‌هاي مستكبران باشد.ظ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *