شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
روایت حداد عادل از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری;

تحلیل رهبر انقلاب بر فیلمهای درباره الی و کبودی یاس

رهبری از فیلم­هایی که تهیه و پخش می شوند آگاهی دارند و می­بینند و دقت دارند که از ابزار فرهنگی به خوبی استفاده شود... شاید بیشتر از 5 قفسه چوبی
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 44566
دکتر حداد عادل از افراد نزدیک به مقام معظم رهبری است و از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری مطلع است.   به گزارش جهان حدادعادل درباره علائق فرهنگی رهبری گفت:رهبری از فیلم­هایی که تهیه و پخش می شوند آگاهی دارند و می­بینند و دقت دارند که از ابزار فرهنگی به خوبی استفاده بشود، به همین خاطر ایشان برای سازندگان فیلم­ توصیه­هایی هم می­کنند.    وی در ادامه تصریح کرد: زمان دیدن فیلم (کودک و فرشته) با ایشان در یک مجلسی بودیم و آقا گفتند حس می­کنم صحنه­هایی از این فیلم از کتاب (دا) الهام گرفته شده است.   می­دانم رهبری، فیلم (به کبودی یاس) را هم دیده­اند و تحلیل جالبی هم درباره آن فیلم و فیلم درباره الی داشتند. این نشان دهنده دقت نظر ایشان است.    مشاور مقام معظم رهبری در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی همشهری جوان تاکید کرد:رهبری بر خلاف من رمان می­خوانند و بعضی جاها دیده­ام که یادداشت­هایی درباره این رمانها می­نویسند. رهبری زیاد کتاب می­خوانند و تبحر خاصی در این زمینه دارند. در حقیقت یک نرم افزار در ذهنشان هست که می­توانند به صورت منظم کتاب بخوانند و آنها را ارزیابی کنند. فکر می­کنم حدود 40 هزار کتاب در کتابخانه شخصی­شان دارند.    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم افزود:حتی در کتابخانه ایشان رمان (سنگی بر گوری) بود که آقا در قسمتهایی از کتاب خط کشیده بودند. البته بخش­های جذابش را (خنده)! شاید بیشتر از 5 قفسه چوبی بزرگ رمان دارند. یک وقتی هم ایشان درباره کتاب (پرنده خارزار) برای من می­گفتند و توضیح می­دادند که نویسنده دنبال چه چیزی بوده است.   وی با بیان اینکه ایشان این روزها هم رمان (دا) را خوانده­اند و چندی پیش هم در مجلسی به طور مفصل و از چند منظر درباه (آخرین پدر خوانده) صحبت کردند،تاکید کرد: ایشان حتی در مورد سواد نویسنده و منظور اصلی او از نگارش کتاب و نقاط قوت و ضعف آن سخن گفتند ولی آن را خیلی برای خواندن جوان­ها توصیه نکردند.   حداد عادل در بخش دیگری از این گفت و گو به بیان نظرات و دیدگاه اش درباره مشکلات جوانان،بکارگیری ابزار جدیدبرای تسهیل ازدواج و خواستگاری دختران از پسران پرداخته که متن آنرا می توانید در قسمت گفت و گو مطالعه کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *