دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

حكم قصاص «خليل عقاب» تأييد شد

سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 162396
حكم قصاص مرد جواني كه در جريان درگيري فردي را با ضربات قمه به قتل رسانده بود، در ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش فارس،‌ عصر ۱۲ شهريور سال گذشته، مأموران پليس آگاهي شهرستان كرج، از وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در بخش ملارد باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند مرد جواني به نام حامد بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است و افراد حاضر در محل مرد جواني به نام شاهين معروف به «خليل عقاب» را عامل اين قتل معرفي كردند.

حدود يك هفته از آغاز تحقيقات براي شناسايي متهم گذشته بود كه وي دستگير شد و به ارتكاب درگيري با حامد و قتل وي اعتراف كرد.

قرار مجرميت وي از سوي دادسراي جنايي صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه ۱۱۳ دادگاه كيفري استان تهران ارجاع داده شد كه جلسه محاكمه در تاريخ ۳۱ خرداد سال گذشته به رياست قاضي محمدي‌كشكولي به آن رسيدگي شد.

در ابتداي جلسه، سيدرضايي نماينده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده مانند شكايت اولياي‌دم، گزارش مرجع انتظامي، نظريه پزشكي قانوني، اظهارات شهود و اعتراف متهم، بزه انتسابي به وي را محرز دانست و خواستار مجازات وي شد. مادر مقتول نيز به عنوان تنها ولي‌دم، خواستار قصاص متهم شد.

در ادامه جلسه، ۴ شاهد حادثه در جايگاه قرار گرفتند و همگي مدعي شدند كه متهم بعد از درگيري لفظي با مقتول، او را با قمه به قتل رساند.

يكي از شاهدان گفت: بعد از اينكه درگيري لفظي متهم و مقتول به دليل برخورد با هم آغاز شد آنها براي درگيري فيزيكي وارد بنگاه ملكي شدند و مقتول با فحاشي از ما خواست دخالت نكنيم. آنها با هم درگير شدند و مقتول با دسته قمه دو ضربه به سر متهم زد و گفت من مي‌توانم تو را بزنم ولي مرد هيچ‌وقت با قمه كسي را نمي‌زند.

وي ادامه داد: مقتول اين جمله را گفت و قمه خود را روي زمين انداخت و به سمت بيرون آمد. اما متهم قمه او را برداشت و دو ضربه به پهلو و سينه مقتول زد و فرار كرد.

بعد از اظهارات شاهدان، متهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه اتهام را قبول ندارد، گفت: رفتم براي دخترم خريد كنم اما مغازه بسته بود، در حال برگشت بودم كه مقتول مرا صدا كرد و بي‌دليل مرا كتك زد. براي درگيري وارد بنگاه شديم كه او ۲ ضربه به سر من زد. ضربه اولي را كه به او زدم به ياد دارم ولي دومي را نه.

قاضي اظهارات قبلي متهم را مبني بر اينكه قمه مقتول را گرفته و او را كشته است و همچنين اينكه از خانواده مقتول تقاضاي بخشش كرده است را براي متهم بازگو كرد كه متهم تمام آنها را تكذيب كرد.

متهم همچنين اظهارات خود در جلسه امروز مبني بر اينكه اولين ضربه را به ياد دارد، منكر شد و گفت من اصلاً چنين حرفي نزدم.

بعد از اظهارات متهم، وكيل وي در جايگاه قرار گرفت و مدعي شد موكلش در زمان ارتكاب قتل دچار بيماري اعصاب بوده و در حال عادي نبوده است.

اما وكيل مدافع متهم، براي هيچ‌يك از ادعاهاي خود مدركي نداشت و تنها به اظهارات موكلش بسنده كرده بود.

متهم بار ديگر و براي بيان آخرين دفاع در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه اتهام را قبول ندارد، گفت: من چيزي درباره قتل به ياد ندارم.

قاضي كشكولي بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محكوم كرد كه پرونده براي اعلام نظر به ديوان عالي كشور ارسال شد. قضات شعبه ۱۵ ديوان عالي كشور نيز بعد از مشورت و بررسي پرونده حكم صادره درباره متهم را مدتي قبل تأييد كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *