يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲

توصيه پيامكی به مشتركان تلفن‌همراه

شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 186651
ایسنا: پيامك‌هايي كه با حرف فارسي شروع شده و با لاتين ادامه پيدا كنند، فارسي محاسبه شده و برعكس اگر پيامكي با زبان لاتين شروع شود و با فارسي ادامه يابد، لاتين محاسبه مي‌شود.

از وقتي كه تعرفه‌ي پيامك‌هاي فارسي و لاتين تغيير كرد، سوالاتي درباره‌ي نحوه‌ي محاسبه‌ و چگونگي تفكيك اين دو زبان در پيامك‌ها وجود داشت؛ به عنوان مثال نرخ محاسبه تعرفه پيامك‌هايي كه در آن‌ها هر دو كاراكتر فارسي و لاتين نوشته شده و يا پيام‌هاي حاوي عدد و تصوير و نحوه محاسبه آن، مورد پرسش است.

مثلا پيام‌هايي كه فقط حاوي اشكال هندسي هستند، اگر زبان گوشي‌ مشترك فارسي باشد، پيامك او فارسي محسوب شده و زماني كه زبان گوشي لاتين باشد، پيام او لاتين محاسبه مي‌شود و پيام‌هايي كه با حرف فارسي شروع شده و با شكل و يا عدد همراه باشد هم فارسي محاسبه مي‌شوند.

در حال حاضر تعرفه پيامك‌هاي لاتين با ۱۶۰ كاراكتر به مبلغ ۲۲۲ ريال و پيام‌هاي فارسي با حدود ۷۰ كاراكتر به مبلغ ۸۹ ريال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر مبلغ پیامک فارسی 89 ریال است چرا ایرانسل پیامک های فارسی را 100 ریال محاسبه می کند؟
Iran, Islamic Republic of
باز دم ایرانسل گرم که پیامک لاتینو 16 تومان حساب میکنه تازه کلی خدماتش از همراه اولم بهتره