سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

حمايت روسيه از اعلام كشور مستقل فلسطيني

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 78415
وزارت امور خارجه روسيه با تاكيد بر مواضع گذشته خود، روي كار آمدن كشور مستقل فلسطيني در مرزهاي سال 1967 را مورد تأييد قرار داد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الانتقاد نت، "آندره نسترينكو "، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه در كنفرانسي مطبوعاتي در موسكو اعلام كرد: روسيه از مدتها پيش روي كار آمدن كشور فلسطيني مستقل، داراي حاكميت و ماندگاري را در مرزهاي سال 1967مورد تأييد و حمايت قرار داده است.

اظهارات اين مسئول روسي در پاسخ به سؤالي راجع به قصد تشكيلات خودگردان براي ارجاع به شوراي امنيت بين‌الملل در مورد به رسميت شناختن كشور فلسطيني مطرح شد.

نستر ينكو گفت: دوست دارم كه به تصويب ايده دو دولت براي دو ملت در شوراي امنيت در سال 2002 اشاره‌اي داشته باشم . اين مصوبه جزء لاينفك قانون بين‌المللي شده است و مورد توافق از سوي همگان براي سازش در خاورميانه به شمار مي‌رود، از اين رو ديدگاه روسيه و كشورهاي چهارجانبه در خاورميانه نيز بر همين مبنا استوار است.
وي تاكيد كرد كه قرارداد مبادله اراضي بين طريفين بايد از طريق گفت‌وگوها و در جهت رسيدن به راه حل‌هاي مناسب با شرايط انجام شود.

اين مقام روس با اشاره به اظهارات برخي از نمايندگان تشكيلات خودگردان فلسطين در مورد اين در خواست مبني بر اعلام كشور مستقل فلسطيني گفت كه طرح‌هايي رسمي در اين راستا اتخاذ نگرديده است.

"محمود عباس " رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اخيرا اين طرح را مطرح كرده است. اتحاديه عرب نيز از اين ايده حمايت مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *