سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

گرانی اخیر مرغ دیگر تکرار نمی شود

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 238770
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد كه ديگر موضوع گراني مرغ به آن شكلي كه گذشت تكرار نخواهد شد.
 
حسن رادمرد در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌كه گرانی مرغ طي يك ماه اخير به عوامل متعددي باز می گردد، گفت: موضوع كمبود خوراك دام يكي از اصلي‌ترين عوامل بود.
 
وي افزود: از سوي ديگر نزديك شدن به ماه مبارك رمضان دست كم 30 درصد تقاضاي خريد مرغ را افزايش داد كه موجب افزایش قيمت آن شد.
 
او با اشاره به تلاش زیاد دولت براي واردات مرغ و خوراك دام در اين مدت گفت: همچنين مرغ‌هايي كه در اين مدت با استفاده از خوراك وارداتي پروار شده بودند، طي مدت كوتاهي وارد بازار شدند.
 
وی افزود: در حال حاضر شرايط به خوبي كنترل شده و داستان مرغ مانند شرايطي كه مدتي كشور آن را تجربه كرد دیگر تكرار نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
حالا قیمت جدید مرغ چقدر است؟ این دولت احمدی نژاد هم هر چند وقت یکبار یک نمایش اجرا می کند برای افزایش قیمت موادی که مورد نظرش است. این دفعه هم نوبت مرغ بود که با نمایشی که راه انداختند قیمت آن را بالا بردند و حالا می گویند دیگر تکرار نخواهد شد یعنی به قیمتی که می خواستیم روی آن بگذاریم رسیدیم و فعلا قصد افزایش آن را نداریم. چندی پیش نوبت ارز بود که باید یک قحطی مصنوعی ارز راه می انداختند تا بلافاصله قیمت ارز را نجومی بالا ببرند و سپس خودشان وارد صحنه شده و با بوق و کرنا ارز را به سطح قیمتی که از اول می خواسته اند برسانند و بعدش تازه منت هم سر مردم بگذارند که قیمت ارز را مثلا قدری از اسمان هفتم پایین تر آورده اند. اینها همه اش سیاست خودشان است چون کنترل همه چیز در دستان خودشان است و به مرگ می گیرند که مردم دست آخر به تب راضی بشوند.
Iran, Islamic Republic of
تنظیم بازار تنها با واردات نیست . وزارت بازرگانی ابزارهای تولید را در اختیار و کنترل ندارد بهتر است این کار را به وزارت جهاد کشاورزی بسپارد . در ضمن وقتی تولید ذرت در سال آینده با کاهش روبروست یعنی اینکه دام و طیور و آبزی پروری نیز دچار مشکل خواهند شد .