دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۴

رسانه‌های جهان خطبه‌های رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟

جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 206909
رویترز: آیت الله خامنه ای ضمن تهدید به مقابله به مثل با تحریم خرید نفت ایران، گفت: هدید به حمله و جنگ به ضرر آمریكاست. تحریم ها هیچ تاثیری بر عزم ما در زمینه ادامه فعالیت هسته ای مان نخواهد گذاشت... در پاسخ به تهدید تحریم نفت و جنگ، ما نیز تهدیدهایی داریم كه به موقع اعمال می كنیم.
به گزارش جهان، لحظاتی بعد از پایان خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خارجی و خبرگزاری‌ها اقدام به انعکاس بیانات حکیمانه ایشان کردند.

رهبر عالی ایران تاکید کرد کشورش در برابر فشارها تسلیم نمی‌شود

خبرگزاری رویترز، در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران ، نوشت : رهبر عالی ایران در جمع نمازگزاران تهرانی خاطر نشان كرد،جمهوری اسلامی تسلیم فشارهای بین المللی نخواهد شد و از فعالیت هسته ای خود چشم پوشی نخواهد كرد.
 
به گزارش ایرنا، این خبرگزاری افزود :‌آیت الله خامنه ای ضمن تهدید به مقابله به مثل با تحریم خرید نفت ایران، گفت 'تهدید به حمله و جنگ به ضرر آمریكاست. تحریم ها هیچ تاثیری بر عزم ما در زمینه ادامه فعالیت هسته ای مان نخواهد گذاشت... در پاسخ به تهدید تحریم نفت و جنگ، ما نیز تهدیدهایی داریم كه به موقع اعمال می كنیم.'

وی افزود: 'از این واهمه ندارم كه بگویم از ملت یا گروهی كه با رژیم صهیونیستی می جنگند یا مقابله می كنند، حمایت و یا به آنها كمك می كنیم.'

خبرگزاری فرانسه، هاآرتص و آسوشیتدپرس چه نوشتند؟

فارس هم گزارش داد، خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: انقلاب اسلامی برای مردم ایران آزادی و عزت به بار آورد.... انقلاب در ایران رژیم ضداسلامی را در هم شکست و به جای آن رژیم اسلامی به وجود آورد و دیکتاتوری را به دموکراسی بدل کرد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از رهبر انقلاب تصریح کرد که ایران علی‌رغم تحریم‌ها موفقیت بزرگی کسب کرده است. ترند همچنین به این فراز از سخنان مقام معظم رهبری که به بحرین اختصاص داشت، اشاره کرده و به نقل از معظم‌له، نوشته است: اگر ایران در بحرین دخالت کرده بود، شرایط به گونه‌ای دیگر می‌شد.

خبرگزاری فرانسه نیز به این فراز از سخنان مقام معظم رهبری توجه کرده است که ایران به تحریم‌ نفتی و تهدیدات نظامی پاسخ خواهد گفت.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با بازنشر خبر خبرگزاری رویترز، به نگرانی نیک کلگ، معاون نخست‌وزیر انگلیس از هرگونه تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی نوشت: رهبر عالی ایران با سرطانی توصیف کردن اسرائیل اعلام کرد که از هر ملت یا گروهی که در مقابل اسرائیل بایستد، حمایت می‌کند. [آیةالله] خامنه‌ای همچنین تصریح کرد که ایران از حماس و حزب‌الله در جریان نبرد با اسرائیل حمایت کرده است.

"اسرائیل یک غده سرطانی است" 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز این فراز از بیانات مقام معظم رهبری را که "اسرائیل یک غده سرطانی است"  به عنوان تیتر خود در بازتاب بیانات معظم‌له انتخاب کرده است. این روزنامه به نقل از مقام معظم رهبری اضافه کرده است که آمریکا هر چه بیشتر ایران را تهدید کند، خود بیشتر آسیب خواهد دید. روزنامه مزبور به هشدار ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز نیز اشاره کرده است.

خبرگزاری آلمان نیز در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری نوشت: ایران با تحریم‌ها و تهدیدات جنگی آمریکا و اتحادیه اروپا دست از برنامه هسته‌ای خود نخواهد کشید. آیةالله خامنه‌ای افزود که تحریم‌ها طی سال‌های اخیر باعث شده است که ایران به توانایی‌های بالقوه خود پی برده و از نظر تکنولوژیک از جمله تکنولوژی هسته‌ای پیشرفت کند و تاکید کرد که تحریم‌های جدید نیز تفاوتی با تحریم‌های گذشته ندارند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از رهبر انقلاب اسلامی تصریح کرده است که ایالات متحده از گفتگو با ایران در هراس است و منطقی جز جنگ و خون‌ریزی برای دسترسی به اهداف خود نمی‌شناسد.

خبرگزاری روسی نووستی نیز بیانات مقام معظم رهبری را به نقل از خبرگزاری رویترز بازتاب داده است.

خبر الجزیره و العربیه از خطابه رهبر انقلاب

به گزارش مهر، در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره به پوشش اخبار سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخته و فرازهایی از آن را در بخشهای خبری خود اعلام کرد.
 
شبکه العربیه نیز با تاکید بر بیانات رهبر انقلاب در مورد واکنش ایران به تهدیدهای نظامی غرب اخبار نمازجمعه امروز تهران را بازتاب داد.
 
پایگاه روزنامه مصری الاهرام نیز به پوشش این خبر پرداخته و نوشت: آیت الله خامنه ای تاکید کرد ایران تسلیم فشارها نخواهد شد و تهدید ایران به ضرر آمریکا است. الاهرام همچنین از بی تاثیر بودن تحریمها علیه ایران خبر داد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما منتظریم تا محرم گردد
هنگامه امتحان میسر گردد
ما میدانیم و تیغ و دنیای شما
یک مو زسر علی اگر کم گردد
Iran, Islamic Republic of
ما با ولایت زنده ایم و تا زنده ایم رزمنده ایم
Iran, Islamic Republic of
رهبرم قاطع سخن گفت و دلم را شاد کرد
قاطعانه لرزه بر اردوگه بیداد کرد
با توکل بر عنایتها و الطاف خدا
در نماز جمعه چون جدش علی فریاد کرد
سرفرازم از خروش و اقتدار رهبرم
قدرت پوشالی دشمن همه بر باد کرد
عارهاى انقلاب، امروز همان شعارهاى روز اول است؛ كه اين

نشان‌دهنده‌ى سلامت انقلاب است. شعارها مثل انگشت اشاره‌اى

هستند كه به هدفها اشاره ميكنند، هدفها را ترسيم ميكنند. وقتى

شعارها تثبيت‌شده در يك نظامى، در يك انقلابى باقى ماند،

معنايش اين است كه هدفها در اين نظام به شكل اول است؛

هدفها تغيير پيدا نكرده است؛ دست‌اندركاران و مردم از صراط

مستقيم و هدفهاى اصلى منحرف نشده‌اند. امروز شعارهاى ملت

ايران، همان شعارهاى اول انقلاب است.

حضرت امام خامنه ای ابتدای خطبه های نماز جمعه ی دیروز
حالا معتقدان به انحراف رییس جمهور و دولت چه جوابی دارند که به امت حزب الله و مردم بدهند؟
Iran, Islamic Republic of
آیا به راستی این سید بزرگوار که از سلاله پاک علوی است تداعی اقتدار شیعه و عظمت ائمه اطهار را در ذهنها پدیدار نمی کند
Iran, Islamic Republic of
فدای رهبر خوبم
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر - رهبرا گوش به فرمان توائیم فرمان بده تا در کربلای ایران خود را فدای ولایت نماییم
Iran, Islamic Republic of
روحي لك الفداء اي رهبر مهربانم
Iran, Islamic Republic of
اي رهبر آزاده ما تا آخرين قطره خونمان از ولايت وانقلاب مان دفاع مي كنيم وهمچنانكه در دوران دفاع مقدس با تكيه بر قرآن كريم ابرقدرتهاي تا دندان مسلح را سرجاي خود نشاندیم در اين مرحله از زمان همچنان مطيع راه خميني ورهنمودهاي آن رهبر فرزانه هستيم وتا سپردن انقلابمان به دست صاحب اصلي آن امام عصر (عج) كوشا خواهيم بود .
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
سلامتی امام خامنه ای(حفظه الله) و فرج مولایمان امام زمان(عج) 5 صلوات بفرستید
Iran, Islamic Republic of
نمیدانید دیروز به هنگام پخش خطبه های ایشان از تلویزیون چه حالی داشتم بارها و بارها اشک از چشمانم سرازیر شد و از این همه هیبت و ابهت در عین داشتن منطق قوی و محکم در کلام و رفتار رهبرمان به خودم میبالم
Iran, Islamic Republic of
خامنه ای خمینی دیگر است
United States
امام خامنه ای باعث سربلندی ایران و اسلام در کل دنیاست
کجای دنیا چنین رهبر محبوب و شجاعی وجود دارد
جانم فداي رهبرم
با سخنراني آقا پيرمردها درنماز جمعه به وجد وهيجان امده بودند چه رسد به ما جوانها