دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
اوکامبو خبر داد:

تماس دیوان لاهه با سیف الاسلام

جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 192824
دادستان دادگاه جنایی بین المللی اعلام کرد این دادگاه تماسهای غیر مستقیمی با سیف الاسلام برای متقاعد کردن وی به تسلیم برقرار کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، لوئیس مورینو اوکامبو دادستان دادگاه جنایی بین المللی امروز جمعه اعلام کرد دفترش در تماس غیر رسمی با سیف الاسلام فرزند معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی از طریق میانجیگران است تا وی را متقاعد کنند خود را تسلیم کند.

اوکامبو در بیانیه ای گفته است : اگر سیف الاسلام خود را به دادگاه جنایی بین المللی تسلیم کند، در آن صورت این حق را پیدا می کند تا در دادگاه به سخنانش گوش داده شود.

وی افزود : در صورتی که سیف الاسلام خود را تسلیم کند، تا زمانی که اتهامات وی اثبات شود، بیگناه خواهد بود و قضات در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.

این در حالی است که غوقه از اعضای شورای انتقالی لیبی گفته است اگر سیف الاسلام یا السنوسی را دستگیر کنیم، آنها را در لیبی محاکمه خواهیم کرد.

آخرین خبرها درباره سیف الاسلام حاکی از این است که وی در صحرای میان الجزایر و نیجر پنهان شده است و برای رفتن به مالی تلاش می کند، البته گفته می شود وی پیشنهاد داده است هواپیمایی برایش آماده شود تا بتواند خود را به دادگاه جنایی بین المللی تسلیم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *