دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مامور سيا: بن لادن سال ۲۰۰۶ مرده بود

پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 167228
يك مامور سابق سازمان جاسوسي آمريكا تأكيد كرد سركرده القاعده در سال ۲۰۰۶ بر اثر بيماري مرده است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه شبكه خبري "راشا تودي "، "بركان ياشار " كه خود اصالتاً اهل چچن است، گفت: "اسامه بن لادن " پنج سال قبل يعني پيش از آنكه نيروهاي امنيتي آمريكا اعلام كنند وي كشته شده‌، مرده است.

وي در مصاحبه با كانال يك تلويزيون روسيه گفت: من نگهبانان چچني بن لادن را خيلي خوب مي‌شناختم. سامي، ايوب و محمود تا آخر با او بودند. من اين تاريخ را به خوبي به ياد دارم چون سه عدد شش در آن داشت يعني ۲۶ ژوئن (ششمين ماه ميلادي) سال ۲۰۰۶. اين سه مرد به علاوه دو نفر ديگر از لندن و آمريكا جسد بن لادن را ديده بودند. بن لادن قبل از مرگش حال جسمانيش بسيار وخيم بود. او بسيار نحيف و رنجور شده بود. آن سه نفر كه اهل چچن بودند جنازه بن لادن را غسل دادند و سپس دفن كردند.

اين افسر سابق سيا همچنين درباره اينكه باراك اوباما دوم مه اعلام كرد بن لادن به دست نيروهاي آمريكا كشته شده است گفت، آمريكايي‌ها در اين تاريخ قبر بن لادن را كه نزديكي مرز افغانستان - پاكستان است پيدا كردند و عملياتي را به راه انداختند.

بر اساس گفته ياشار نيروهاي ويژه آمريكا پس از آن شروع به تعقيب بن لادن كردند كه مرگ بن لادن در كنفرانسي در نوامبر ۲۰۰۸ در واشنگتن اعلام شد.

به گفته اين مامور سابق سيا، سامي چند روز پيش از اعلام رسمي مرگ بن لادن توسط نيروهاي ويژه آمريكا دستگير شد.

ياشار بر اين باور است سامي مي‌تواند محل دقيق دفن بن لادن را بگويد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا تصميم گرفته است با يك كانال روسي درباره مرگ بن لادن صحبت كند اين است كه مي‌ترسيده پس از اتفاقات اخير جانش به خطر افتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *