سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۵

واکنش مشاور عالی فرمانده کل قوا به نامه اوباما

دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 204235
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در واکنش به نامه اخیر رئیس‌جمهور امریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.


به گزارش جهان به نقل از  فارس سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نشست خبری که به منظور برگزاری یادواره ملی شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع ایران در قبال ارسال نامه از سوی اوباما به مقام معظم رهبری در خصوص تنگه هرمز گفت: تنگه هرمز یک گذرگاه استراتژیک هم برای تجارت جهانی و هم برای انرژی جهان است.

وی افزود: از این تنگه ۱۵ تا ۱۷ میلیون بشکه نفت خارج می‌شود و ایران از آنجایی که مقتدرترین کشور منطقه است و چون سواحلش از دهانه فاو تا گواتر دریای عمان کشیده شده، به همین دلیل تضمین کننده امنیت انرژی جهان بوده و این امنیت را یک امنیت دسته جمعی می‌داند.

صفوی در پایان تاکید کرد: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.

مشروح این نشست خبری متعاقبا منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
باید حمله ی پیش دستانه را شروع کنیم.فتح اسرائیل در کمتر از 12 ساعت دور از دسترس نیست
Iran, Islamic Republic of
بله همونطور که این دوستمون گفته باید حمله کنیم، تا کی ایران باید دفاع کنه
Iran, Islamic Republic of
حماقت استکبار قدرت پوشالی آن را فرو میریزد این وعده الهی است
Iran, Islamic Republic of
با سلام جشنواره شهيدان برگزار ميشه اما از يادگاران وكساني كه با اين والا مقامان بوده اند را كسي نمي شناسد مثل يار غارش سيد عوض گوهري در ياسوج
Iran, Islamic Republic of
اقتدار ایران اسلامی امریکا را به لرزه انداخته
سر بلند باشی ای وطن من
پایدار باشی ای وطن من