دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲۵

رفتگر یک میلیارد تومانی سوار لیموزین شد +عکس

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 220444
دو مرد رهگذر متوجه این اتفاق شدند و هنگامی که به سمت من آمدند، از ترس آن که سارق باشند شروع به دویدن کردم و پنهان شدم تا ردم را گم کنند.»

به گزارش جهان به نقل از فارس یک کارگر ایرانی که هفته گذشته مدارکی به ارزش ۵۸۸ هزار دلار (۱۰ میلیارد ریال ایران) را پیدا کرده و آن را بلافاصله به مافوق‌های خود تحویل داده بود، در این کشور به نماد درست‌کاری و امانت‌داری تبدیل شده است.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، این اقدام متعهدانه «احمد ربانی» که یک کارگر ساده شهرداری بجنورد است، با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه مواجه شده و شهرداری تهران نیز ضمن تمجید از وظیفه‌شناسی همتایان خود در شهر بجنورد، با هدف تقدیر از این کارگر درست‌کار او را به پایتخت دعوت کرد تا به عنوان یک شهروند بااخلاق به رسانه‌ها معرفی شود.

ربانی ۳۹ ساله که با همراهی برادر و دو تن از مافوق‌های خود به تهران سفر کرده، به گزارشگر رادیو بین‌المللی چین (CRI)، گفت: «وقتی ساعت ۵ صبح کیف را داخل کوچه و روی زمین پیدا کردم، دو مرد رهگذر متوجه این اتفاق شدند و هنگامی که به سمت من آمدند، از ترس آن که سارق باشند شروع به دویدن کردم و پنهان شدم تا ردم را گم کنند.»

این شهروند امانت‌دار هنگامی که در تهران به دعوت وب‌سایت اتوبوس و برای انجام یک گفت‌وگوی ویدئویی سوار بر یک لیموزین کرایسلر اجاره‌ای شده بود، صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر تمام پول را از صاحب کیف هدیه می‌گرفت سپس چه اتومبیلی برای خود می‌خرید، پاسخ داده که در آن صورت تنها خودرو پراید را انتخاب می‌کرد.

احمد ربانی به اشاره به این که تهران دورترین مقصدی بوده که تاکنون در زندگی خود به آن سفر کرده است، گفته: «نمی‌توانید انتظار داشته باشید که اگر ثروتمند باشم یک لیموزین بخرم، چون من پراید ۱۰ میلیون تومانی را در حد خودم می‌دانم و نمی‌خواهم با خرج‌های هنگفت، ادای کسی را در بیاورم و تبدیل به احمد ربانی دیگری شوم که هرگز او را نمی‌شناسم. من اگر یک میلیارد تومان را هدیه می‌گرفتم، بلافاصله آن را خرج کسانی می‌کردم که از خودم محتاج‌تر هستند و به کمک نیاز دارند.»

مردم و مسؤولان در شهرهای مختلف ایران درست‌کاری احمد ربانی را بی‌نظیر و قابل توجه دانسته‌اند و معتقد هستند کسی که توانسته یک میلیارد تومان را نادیده بگیرد، از اعتقادات دینی مستحکم و احساس مسوولیت شهروندی بالایی برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاش قدر این نوع افراد پاک بیشتر دانسته شود .راستی اگر اینگونه افراد چشم ودل سیر نسبت به دنیا نبودند، زندگی معنا داشت؟؟؟؟؟
کاش اون آقای قشر مرفه بی درد هم اینگونه بود واز یک میلیارد مفقودی که به طور قطع یک دهم ثروتشم نیست، حداقل نیاز مسکن این آدم شریف رو برآوره می کرد نه دویست هزارتومن صدقه بده.
هرچند این افراد ضغیف ومستضعف چشمداشتی به این پولا ندارند وسالم زندگی می کنند.
United States
درد و بلات توی سر خاوری و باندش و کلیه غارتگران بیت المال
بابا بیا بشو رییس بانک مرکزی یا صادرات یا و.....
Russian Federation
خاک کف کفشت تو سر خاوری واعوان وانصارش
Iran, Islamic Republic of
ایکاش مسئولین از این انسان با شرافت درس بگیرند . کسی که به کمال برسد اینچنین است وبس .
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میکنم ایشان به عنوان قائم مقام بانک مرکزی یا رئیس بانک ملی انتخاب شوند تا اعتماد از دست رفته مردم به سیستم بانکی بازگردد!!
خدایش اگه تحصیلات دانشگاهی داشتی کاندید ریاست جمهوری میشدی از بعضیها بیشتر رای میاوردی ورکورد میزدی ورئیس جمهور بعدی ما یه انسان متعهد با اخلاق در حد واندازه این ملت بزرگ بود
United States
من بودم این اقارو رئیس خزانه داری می کردم
به راستی نام و نام خانوادگی اش برازنده اوست .
درود سلام خدا بر این انسان شریف و زحمت کش
Latvia
متاسفانه در فرهنگ جوامع، عموما فقر يعني نداشتن مال و منال و فقير كسي است كه پول و ثروت ندارد در صورتي كه فقر بار معنايي بسيار گسترده تري دارد و فقير واقعي كسي است كه فرهنگ ندارد، اخلاق و وجدان و انسانيت ندارد. فقير واقعي كسي است كه دنبال صرفا پول و ثروت بيشتر است و بويژه آن را ابزار خودنمايي وغرور و خودبرتر بيني قرار مي دهد. ثروتمند واقعي انسانهاي شريفي مثل اين رفتگر خدوم هستند كه با وجود نياز مالي، از ثروت بزرگ مناعت طبع و قناعت برخوردارند.
آقای بهمنی این مرد از تو لیاقتش برای ریاست بانک مرکزی بیشتره.!!! اگه سه سال دوره فشرده اقتصاد رو بگذرونه از خیلیا بهتر خواهد بود!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شهرداری که زحمت کشید از این انسان وارسته تجلیل کرد بسیارعالیست اما پیشنهاد من آنست که یک دستگاه پراید به ایشان هدیه داده شود.
Iran, Islamic Republic of
مردم بجنورد کلا مردم امینی هستند ولی مسئولین خیلی کم کاری میکنند
کاشکی همه عدالت وخداترسی را این مرد فدا کار یاد بگیرند وحق الناس را در نظر بگیرن
آقایون زندگی این است نه انکه شما فکر میکنید اشراف زادگان
برخی مسئولین باید یاد بگیرند
Iran, Islamic Republic of
افرین بر تو
Iran, Islamic Republic of
200 هزار تومان پاداش برای این انسان شریف خیلی زشت بود. ای کاش پاداش رو نمی گرفت.
Iran, Islamic Republic of
اگر من يك مسئول بودم يك دستگاه پرايد به او هديه مي دادم .
اگه قرار باشه صفت مردی رو روی خاوری گذاشت پس صفت تو رو چی میشه گذاشت؟
این بابا واقعا خجالت نکشیده 200 هزار تومان داده
Iran, Islamic Republic of
این آقا به کمال رسیده است خوش به حالش من که حسودیم میشه
Iran, Islamic Republic of
افرين كاش مسولين اقتصادي ما هم مثل اين مرد بودن كارت خيلي درسته
سلام
تو رو خدا ببینین اصلا با خاوری هیچ فرقی نمیکنه یه کت و شلوار پوشیده اما متاسفانه باطن خاوری دزد کجا و باطن گوهر نشان این کجا؟ می‌بینید قضاوت از روی ظاهر آدمها چقدر نا زیباست هیچوقت به ذهنتون میرسید این رفتگر اینقدر خوش تیپ باشه
ای ول