شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

عرضه کتب غیراخلاقی در نمایشگاه کتاب

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 284642
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیته نظارت و ارزش‌یابی برای عرضه کتاب‌هایی با مضامین سریال‌های ماهواره‌ای تذکر و دستور پیگیری داد.چند کتاب با محتوایی شبیه به سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان این روزها در نمایشگاه عرضه شده بود.
به گزارش جهان، سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (جمعه 13 اردیبهشت) ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: در سالن کارنامه یاس در نظر داشتیم تا طبق سال‌های گذشته ارزیابی از وضع نشر در کشور را در سالن یاس به نمایش بگذاریم و در این دوره آثار بیشتری نسبت به سال گذشته به نمایش گذاشته‌ایم.
 
وی در پاسخ به انتقادات به عرضه کتاب «عشق ممنوعه» و «سلطانه» که محتوایی با مضمون سریال‌های ماهواره‌ای دارند،‌گفت: باید نظارت انجام شود تا اگر این آثار مجوز انتشار داشته‌اند و سهل‌انگاری در صدور مجوز رخ داده کنترل شود. در این زمینه تذکر لازم را به کمیته نظارت و ارزش‌یابی خواهم داد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر ضعیف بودن فعالیت‌ها در سالن بازار جهانی گفت: کمبود بازدیدکننده از بازار جهانی کتاب دلیل بر بی‌رونقی نیست،‌ امسال به‌دلیل جداسازی ناشران بین‌الملل از داخلی ممکن است حجم بازدیدکنندگان به نظر اندک برسد.
 
وی در خصوص حضور ناشران ضعیف در بازار جهانی گفت: این ناشران خود تقاضای حضور در این سالن را داشته‌اند.
 
حسینی همچنین درمورد  ناراضی بودن ناشران دانشگاهی از فروش گفت: ان شاء الله فروش آن‌ها بهتر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *