پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۲۹
کره ، ناكامي هاي فوتبال در سال 89 را تكميل کرد

حسرت قهرماني ايران ۳۹ ساله شد

شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 154141
تيم ملي فوتبال ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌ها با نتيجه يك بر صفر برابر كره جنوبي شكست خورد تا حسرت قهرماني‌اش‌ در آسيا ۳۹ ساله شود.
حسرت قهرماني ايران ۳۹ ساله شد
به گزارش سرویس ورزشی جهان ،  ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي ۲۰۱۱ آسيا در ورزشگاه قطر اسپورت و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر برگزار شد. دو تيم در ۹۰ دقيقه وقت قانوني نتوانستند گلي بزنند و بازي با نتيجه تساوي به پايان رسيد تا به وقت اضافه كشيده شود.
يونگ بينك در دقيقه ۱۰۵+۲ گل كره جنوبي را به ثمر رساند تا اين تيم يك بر صفر پيروز ميدان شود و ايران مانند جام ملت‌هاي چهار سال پيش در سال ۲۰۰۷ برابر كره جنوبي شكست بخورد و از صعود به نيمه نهايي باز بماند.
بدين ترتيب طلسم ۳۵ ساله قهرمان نشدن ايران در آسيا ۳۹ ساله شد.

روشن ايرماتوف داور ازبكستاني به آندرانيك تيموريان و مسعود شجاعي از ايران و لي جونگ و بينگ دونگ از كره كارت زرد نشان داد.

تركيب تيم ملي فوتبال ايران:
مهدي رحمتي، محمد نصرتي( از دقيقه ۴۶ خسرو حيدري)، هادي عقيلي، سيد جلال حسيني، احسان حاج صفي، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، پژمان نوري( از دقيقه ۱۰۹ محمد غلامي)، محمدرضا خلعتبري، غلامرضا رضايي، كريم انصاري‌فرد( از دقيقه ۷۵ مسعود شجاعي)
سرمربي: افشين قطبي

شرح گل 

گل كره جنوبى: دقيقه ۱۰5 ليونگ بيت گارام از جناح راست پا به توپ شد و بدون مزاحم از پشت محوطه جريمه شوت محكم و زمينى زد كه تلاش مهدى رحمتى هم فايده اى نداشت و توپ درون دروازه ايران جاى گرفت.
لحظات حساس
دقيقه :۱۰ سانتر پژمان نورى از جناح چپ با ضربه سر ضعيف كريم انصارى فرد همراه شد كه دروازه بان كره جنوبى به راحتى توپ را گرفت.
دقيقه :۲۳ شوت محكم ليونگ رائه از پشت محوطه جريمه به شكل خطرناك از كنار دروازه ايران به اوت رفت.
دقيقه :۲۷ سانتر محمدرضا خلعتبرى از جناح چپ با اشتباه مدافع كره جنوبى همراه شد كه گلر حريف آخرين لحظه توپ را درازكش به كرنر فرستاد.
دقيقه :۴۴ شوت محكم جى دونگ هونگ در حالى كه كارى از دست رحمتى ساخته نبود،
به شكل بسيار خطرناك از كنار دروازه ايران به اوت رفت.
دقيقه :۶۳ سانتر چادورى از سمت راست با ضربه جى دونگ هونگ همراه شد كه رحمتى توپ را گرفت.
دقيقه :۷۰ احسان حاج صفى پا به توپ شد و از پشت محوطه جريمه شوت محكمى زد كه توپ از كنار دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۷۴ سانتر خلعتبرى از چپ با ضربه سر هادى عقيلى همراه شد كه توپ از كنار دروازه كره جنوبى به اوت رفت.
دقيقه :۷۷ ضربه كاشته جواد نكونام از سمت چپ باعث شد توپ به شكل خطرناكى به اوت برود.
دقيقه :۸۳ غلامرضا رضايى از پشت محوطه جريمه اقدام به شوت زنى كرد و توپ با فاصله زياد به اوت رفت.
دقيقه :۱۰۹ شوت محكم تيموريان از گوشه راست محوطه جريمه را گلر كره جنوبى گرفت.
دقيقه :۱۱۳ ضربه چيپ مسعود شجاعى از پشت محوطه جريمه با فاصله بسيار كم از بالاى دروازه به اوت رفت.
شرح بازى
كره جنوبى در طول ۱۲۰ دقيقه بازى ديشب حاكم مطلق توپ و ميدان بود و برترى تاكتيكى اين تيم مقابل ايران كاملاً مشخص بود. تيم ملى با سيستم تدافعى بازى را شروع كرد و با اتخاذ اين سيستم، از همان ابتدا نشان داد كه چشم به اتفاقات بازى بسته است و هيچ برنامه خاصى براى رسيدن به گل نداشت مگر اينكه روى ضد حمله و خلاقيت فردى بازيكنان كه كره جنوبى با بازى حساب شده خود، تحت هيچ شرايطى اجازه چنين كارى را به ملى پوشان كشورمان نداد. كره جنوبى برترى تاكتيكى اش را به رخ كشيد و نمايش بسيار زيبايى داشت و توانست ابتكار عمل را در دست گرفته و به بازيكنان ايران اجازه خودنمايى نداد. در تمام دقايق بازى شاهد ترس و استرس در چهره بازيكنان و كادرفنى ايران بوديم اما در مقابل، كره اى ها خيلى راحت كار كردند و مزد برترى شان را در دقيقه ۱۰۶ بازى و با گل زيبايى كه به ثمر رساندند، گرفتند و به جمع ۴ تيم برتر آسيا رسيدند.
در حاشيه ديدار ايران - كره جنوبى
سعيدلو وارد قطر شد
رئيس سازمان تربيت بدنى براى تماشاى ديدار ايران - كره جنوبى جمعه شب وارد قطر شد، على سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدنى همراه حبيب كاشانى، سرپرست باشگاه پرسپوليس و مهرداد سراجى، مشاور سازمان تربيت بدنى براى تماشاى ديدار تيم هاى ايران و كره جنوبى از مرحله يك چهارم نهايى جام ملت هاى آسيا ۲۰۱۱ جمعه شب وارد قطر شد وى كه قبل از اين مسابقه با كادرفنى و بازيكنان فوتبال ايران از نزديك ديدار و گفت وگو كرد گفت: با حفظ احتادى كه داريد مقابل كره هم به پيروزى برسيد. على سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدنى كه براى تماشاى ديدار تيم هاى ملى ايران و كره جنوبى به دوحه سفر كرده، ظهر ديروز به همراه مهرداد سراجى، حبيب كاشانى و على كفاشيان به هتل اقامت كادرفنى و بازيكنان تيم ملى فوتبال رفت و لحظاتى با بازيكنان تيم ملى به گفت وگو پرداخت. سعيدلو با ابراز خوشحالى از صعود ملى پوشان به مرحله يك چهارم نهايى گفت: همدلى و اتحاد رمز پيروزى شما در چند بازى اخير بوده و اميدوارم با حفظ همدلى مقابل كره جنوبى هم به پيروزى برسيد و دل مردم ايران را شاد كنيد. وى دقايقى با افشين قطبى صحبت كرد و از وضعيت تيم ملى جويا شد. قطبى با قدردانى از حضور سعيدلو در اردوى تيم ملى ابراز اميدوارى كرد در پايان اين ديدار سعيدلو خطاب به بازيكنان گفت: بعد از پيروزى مقابل كره جنوبى به همراه كفاشيان در رختكن تيم ملى حاضر خواهم شد تا پاداش بازيكنان را اهدا كنم.
آخرين تمرين تيم ملى
پيش از ديدار با كره
آخرين تمرين تيم ملى فوتبال كشورمان قبل ازديدار با كره عصر ديروز در ورزشگاه الغرافه برگزار شد. تيم ملى فوتبال كشورمان كه ساعت ۱۹ و ۵۵ دقيقه ديشب به وقت تهران در ورزشگاه قطر اسپرت به مصاف تيم ملى كره جنوبى رفت از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقيقه ديروز به وقت دوحه آخرين جلسه تمرينى اش را در زمين تمرين ورزشگاه الغرافه برگزار كرد.
در اين تمرين كه خبرنگاران اجازه داشتند ۱۵ دقيقه ابتدايى آن را تماشا كنند، همه بازيكنان تيم ملى حضور داشتند و ابتدا حلقه اتحاد تشكل دادند و سپس با دويدن دور زمين بدن هايشان را گرم كردند. سپس كار با توپ و بازى ۴ به ۲ در دستور كار ملى پوشان قرار گرفت و در ادامه نيز با دستور افشين قطبى آخرين برنامه هاى تاكتيكى مرور شد.
خبرنگاران ايرانى
قهرمان تورنمنت دوحه شدند
تيم خبرنگاران ايرانى حاضر در جام ملت هاى آسيا ۲۰۱۱ قطر در يك دوره تورنمنت كه توسط AFC تدارك ديده شده بود، عنوان قهرمانى را كسب كردند.
۵ خبرنگار ايرانى كه عضو تيم رسانه ورزش هستند از صبح ديروز در اين رقابت دوره اى كه با حضور ۷ تيم برگزار شد با ۵ پيروزى و يك تساوى به عنوان قهرمانى رسيدند اين رقابت ها با حضور خبرنگارانى از كشورهاى آلمان (هرتا برلين)، فرانسه، قطرى (والنتيرها)، هند، قطر، ايران و تيم ردبول برگزار شد.
درگيرى لفظى تيموريان با مربى كره
در نيمه اول بازى، تيموريان كه با خطاى بازيكن كره متوقف شده بود در ادامه با بازيكن حريف برخوردى داشت كه باعث اعتراض مربى كره به وى شد.همين امر موجب درگيرى لفظى آندرانيك تيموريان با مربى كره جنوبى شد كه در ادامه داور تيموريان را با كارت زرد جريمه كرد.
حذف تمام نمايندگان كشورهاى عربى پس از ۳۹ سال
تيم ملى فوتبال عراق در مرحله يك چهارم نهايى جام ملت هاى آسيا مقابل استراليا به ميدان رفت و با نتيجه يك بر صفر تن به شكست داد.
به اين ترتيب عراق مدافع عنوان قهرمانى هم به جمع ساير تيم هاى عربى پيوست كه از دور رقابت ها كنار رفته بودند. آخرين بار اين اتفاق در سال ۱۹۷۲ رخ داده بود كه تيم هاى ايران، كره جنوبى، تايلند و كامبوج به ترتيب در مكان هاى نخست تا چهارم قرار گرفتند. از آن تاريخ به بعد در تمامى دور ه ها حداقل يك تيم عربى در ميان چهار تيم پايانى حضور داشته است.
حضور صمد نيكخواه و فاصله كفاشيان از سايرين
در جايگاه ويژه ورزشگاه عبدالله سهرابى، سفير ايران در قطر، على سعيدلو و محمد نبى در كنار هم نشستند اما على كفاشيان با يك فاصله چند مترى در كنار رئيس فدراسيون كره جنوبى نشسته بود ضمن اينكه صمد نيك خواه بهرامى بسكتباليست تيم ملى ايران نيز براى تماشاى ديدار ۲ تيم ايران - كره جنوبى در ورزشگاه القطر حضور دارد.حبيب كاشانى سرپرست باشگاه پرسپوليس و اكبر غمخوار مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس نيز از ديگر نفراتى بودند كه در جايگاه ويژه حضور داشتند.
۵ هزار ايرانى در ورزشگاه
در حالى كه كمتر از ۴۰ دقيقه تا شروع ديدار حساس تيم هاى فوتبال ايران و كره جنوبى مانده بود نزديك به ۵ هزار تماشاگر ايرانى وارد ورزشگاه شدند و به تشويق تيم ملى پرداختند.
گفت وگوى قطبى با «پارك» و كره اى ها قبل از بازى
سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان كه سابقه چند سال كار در كنار كادر فنى تيم ملى كره جنوبى را داشت، هنگام ورود به ورزشگاه قطر اسپورت دقايقى با پارك جى سونگ كاپيتان و برخى بازيكنان و كادر فنى اين تيم به گفت وگو پرداخت كه در اين بين پارك جى سونگ و «رانه» سرمربى كره اى بيش از سايرين با وى به صحبت پرداختند.
نيمكت نشينان به رختكن نرفتند
از بين بازيكنانى كه در دقايق پايانى نيمه اول براى گرم كردن به پشت دروازه رفته بودند، خسرو حيدرى در بين ۲ نيمه زير نظر منصوريان آماده حضور در زمين شد. بازيكنان نيمكت نشين تيم ملى از دقايق پايانى نيمه اول با دستور افشين قطبى به پشت دروازه رفتند و بدنهايشان را گرم كردند. در پايان نيمه اول خسرو حيدرى از جمع نيمكت نشينان جدا شد و به همراه منصوريان تمرينات جدى تر را در دستور كار قرار داد كه با شروع نيمه دوم وارد زمين شد. بازيكنان نيمكت نشين نيز در زمين باقى مانده و به بازى آقاوسط پرداختند، عليرضا منصوريان وظيفه گرم كردن و نظارت بر كار بازيكنان را بر عهده داشت، بازيكنان نيمكت نشين كره جنوبى هم به رختكن نرفتند.
جوسازى مربى كره جنوبى
در صحنه اى از بازى شاهد ضربه غلامرضا رضايى روى صورت پارك جى سونگ كاپيتان تيم كره بود كه اعتراض دوباره مربى كره جنوبى را در پى داشت. اين مربى با جوسازى هاى كنار زمين از ايرماتوف خواست به رضايى كارت بدهد.
سرمربى تيم كره جنوبى توجه ويژه اى به غلامرضا رضايى داشت و دائماً به مدافعان تيمش گوشزد مى كرد تا مهاجم ايران را كنترل كنند.
تذكر قطبى به مدافعان
افشين قطبى به صورت مداوم به مدافعان تيم ملى تذكر مى داد تا مراقب مهاجمان
كره جنوبى باشند ضمن اينكه محمد نصرتى در صحنه اى كه بازيكن كره اى روى غلامرضا رضايى مرتكب خطا شده بود خشمگين شد و با عصبانيت به او تذكر داد همچنين سيد مهدى رحمتى در صحنه اى كه احسان حاج صفى مرتكب اشتباه شد عصبانى شد و پس از اين واكنش دروازه بان تيم ملى، افشين قطبى او را به آرامش دعوت كرد.
اخراج خبرنگار كره اى
قبل از شروع بازى در ورزشگاه قطر اسپرت اعلام شده بود كه كشيدن سيگار در ورزشگاه ممنوع است به همين دليل يك خبرنگار كره اى از ورزشگاه اخراج شد و بيرون هدايت شد.
قطبى پيگير
نتيجه ديدار استراليا و عراق
در حالى كه كمتر از ۳۰ دقيقه به آغاز ديدار ۲ تيم ايران و كره جنوبى مانده بود افشين قطبى كه در كنار زمين تمرين بازيكنان خود را زير نظر داشت، پيگير نتيجه پايانى ديدار ۲ تيم استراليا و عراق بود كه به وسيله خبرنگاران متوجه پيروزى تيم استراليا در دقايق پايانى وقت هاى اضافه شد.
تذكر داور چهارم به بازيكنان ايرانى
داور چهارم ديدار ايران و كره جنوبى به بازيكنان ذخيره تيم كشورمان كه در حال گرم كردن بودند، تذكر داد.
در شرايطى كه ايمان مبعلى، محمد غلامى و قاسم حدادى فر براى گرم كردن به كنار زمين رفته بودند، در لحظاتى از مسابقه به بنرهاى تبليغاتى كنار زمين تكيه دادند كه در اين لحظه داور چهارم به آنها تذكر داد و خواست براى گرم كردن به محوطه تعيين شده بروند.
ديدار باقرى با سعيدلو و كاشانى
كريم باقرى كه در جايگاه ويژه ورزشگاه نشسته، پيش از شروع وقت اضافه به ديدار على سعيدلو و حبيب كاشانى در اين جايگاه رفت و با آنها احوال پرسى كرد.
جاى استوك پارك روى پاى رضايى
تيم ملى در صحنه اى توسط غلامرضا رضايى درصدد طراحى حمله اى بود كه با خطاى پارك جى سونگ روى رضايى اين حمله ناموفق ماند اما جاى استوك كفش پارك جى سونگ بر روى پاى رضايى باقى ماند. اين در حالى بود كه بازيكنان كره اعتقادى به خطا نداشتند.
اعتقاد قطبى به پنالتى
در صحنه اى كه تيم ملى ايران توسط خلعتبرى صاحب موقعيت شد، افشين قطبى رو به نيمكت تيم ملى كرد و معتقد بود كه خطاى هند و پنالتى رخ داده است.
دلدارى سعيدلو
به بازيكنان تيم ملى
رئيس سازمان تربيت بدنى به بازيكنان ناراحت تيم ملى دلدارى داد.برخى بازيكنان تيم ملى پس از اتمام بازى توان رفتن به رختكن را نداشتند و روى نيمكت نشسته و ناراحت بودند. جواد نكونام، احسان حاج صفى و مسعود شجاعى از جمله بازيكنانى بودند كه با ناراحتى و گريه روى نيمكت نشسته بودند. سيد مهدى رحمتى دروازه بان تيم ملى به سمت اين بازيكنان رفت و آنها را دلدارى مى داد. رحمتى گفت كه دوربين هاى تلويزيونى در حال تصوير بردارى از اين صحنه هستند و بهتر است كه هر چه سريع تر به رختكن برويم.
على سعيدلو كه از جايگاه ويژه بازى را تماشا مى كرد براى دلدارى بازيكنان به درون زمين وارد شد تا با آنها صحبت كند و بازيكنان ملى پوش را به رختكن بفرستد.
«لى يونگ رائه» بهترين بازيكن ديدار ايران و كره جنوبى شد
بازيكن ميانى تيم ملى فوتبال كره جنوبى به عنوان بهترين بازيكن ديدار تيم هاى ملى ايران و كره جنوبى انتخاب شد. در پايان اين ديدار و از سوى كميته برگزارى مسابقات«لى يونگ رائه» به عنوان بهترين بازيكن ديدار انتخاب شد و جايزه ويژه اش را از حامى مالى اين مسابقات دريافت كرد.
شرح گل
گل كره جنوبى: دقيقه ۱۰۶ ليونگ بيت گارام از جناح راست پا به توپ شد و بدون مزاحم از پشت محوطه جريمه شوت محكم و زمينى زد كه تلاش مهدى رحمتى هم فايده اى نداشت و توپ درون دروازه ايران جاى گرفت.
لحظات حساس
دقيقه :۱۰ سانتر پژمان نورى از جناح چپ با ضربه سر ضعيف كريم انصارى فرد همراه شد كه دروازه بان كره جنوبى به راحتى توپ را گرفت.
دقيقه :۲۳ شوت محكم ليونگ رائه از پشت محوطه جريمه به شكل خطرناك از كنار دروازه ايران به اوت رفت.
دقيقه :۲۷ سانتر محمدرضا خلعتبرى از جناح چپ با اشتباه مدافع كره جنوبى همراه شد كه گلر حريف آخرين لحظه توپ را درازكش به كرنر فرستاد.
دقيقه :۴۴ شوت محكم جى دونگ هونگ در حالى كه كارى از دست رحمتى ساخته نبود،
به شكل بسيار خطرناك از كنار دروازه ايران به اوت رفت.
دقيقه :۶۳ سانتر چادورى از سمت راست با ضربه جى دونگ هونگ همراه شد كه رحمتى توپ را گرفت.
دقيقه :۷۰ احسان حاج صفى پا به توپ شد و از پشت محوطه جريمه شوت محكمى زد كه توپ از كنار دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۷۴ سانتر خلعتبرى از چپ با ضربه سر هادى عقيلى همراه شد كه توپ از كنار دروازه كره جنوبى به اوت رفت.
دقيقه :۷۷ ضربه كاشته جواد نكونام از سمت چپ باعث شد توپ به شكل خطرناكى به اوت برود.
دقيقه :۸۳ غلامرضا رضايى از پشت محوطه جريمه اقدام به شوت زنى كرد و توپ با فاصله زياد به اوت رفت.
دقيقه :۱۰۹ شوت محكم تيموريان از گوشه راست محوطه جريمه را گلر كره جنوبى گرفت.
دقيقه :۱۱۳ ضربه چيپ مسعود شجاعى از پشت محوطه جريمه با فاصله بسيار كم از بالاى دروازه به اوت رفت.
شرح بازى
كره جنوبى در طول ۱۲۰ دقيقه بازى ديشب حاكم مطلق توپ و ميدان بود و برترى تاكتيكى اين تيم مقابل ايران كاملاً مشخص بود. تيم ملى با سيستم تدافعى بازى را شروع كرد و با اتخاذ اين سيستم، از همان ابتدا نشان داد كه چشم به اتفاقات بازى بسته است و هيچ برنامه خاصى براى رسيدن به گل نداشت مگر اينكه روى ضد حمله و خلاقيت فردى بازيكنان كه كره جنوبى با بازى حساب شده خود، تحت هيچ شرايطى اجازه چنين كارى را به ملى پوشان كشورمان نداد. كره جنوبى برترى تاكتيكى اش را به رخ كشيد و نمايش بسيار زيبايى داشت و توانست ابتكار عمل را در دست گرفته و به بازيكنان ايران اجازه خودنمايى نداد. در تمام دقايق بازى شاهد ترس و استرس در چهره بازيكنان و كادرفنى ايران بوديم اما در مقابل، كره اى ها خيلى راحت كار كردند و مزد برترى شان را در دقيقه ۱۰۶ بازى و با گل زيبايى كه به ثمر رساندند، گرفتند و به جمع ۴ تيم برتر آسيا رسيدند.
در حاشيه ديدار ايران - كره جنوبى
سعيدلو وارد قطر شد
رئيس سازمان تربيت بدنى براى تماشاى ديدار ايران - كره جنوبى جمعه شب وارد قطر شد، على سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدنى همراه حبيب كاشانى، سرپرست باشگاه پرسپوليس و مهرداد سراجى، مشاور سازمان تربيت بدنى براى تماشاى ديدار تيم هاى ايران و كره جنوبى از مرحله يك چهارم نهايى جام ملت هاى آسيا ۲۰۱۱ جمعه شب وارد قطر شد وى كه قبل از اين مسابقه با كادرفنى و بازيكنان فوتبال ايران از نزديك ديدار و گفت وگو كرد گفت: با حفظ احتادى كه داريد مقابل كره هم به پيروزى برسيد. على سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدنى كه براى تماشاى ديدار تيم هاى ملى ايران و كره جنوبى به دوحه سفر كرده، ظهر ديروز به همراه مهرداد سراجى، حبيب كاشانى و على كفاشيان به هتل اقامت كادرفنى و بازيكنان تيم ملى فوتبال رفت و لحظاتى با بازيكنان تيم ملى به گفت وگو پرداخت. سعيدلو با ابراز خوشحالى از صعود ملى پوشان به مرحله يك چهارم نهايى گفت: همدلى و اتحاد رمز پيروزى شما در چند بازى اخير بوده و اميدوارم با حفظ همدلى مقابل كره جنوبى هم به پيروزى برسيد و دل مردم ايران را شاد كنيد. وى دقايقى با افشين قطبى صحبت كرد و از وضعيت تيم ملى جويا شد. قطبى با قدردانى از حضور سعيدلو در اردوى تيم ملى ابراز اميدوارى كرد در پايان اين ديدار سعيدلو خطاب به بازيكنان گفت: بعد از پيروزى مقابل كره جنوبى به همراه كفاشيان در رختكن تيم ملى حاضر خواهم شد تا پاداش بازيكنان را اهدا كنم.
آخرين تمرين تيم ملى
پيش از ديدار با كره
آخرين تمرين تيم ملى فوتبال كشورمان قبل ازديدار با كره عصر ديروز در ورزشگاه الغرافه برگزار شد. تيم ملى فوتبال كشورمان كه ساعت ۱۹ و ۵۵ دقيقه ديشب به وقت تهران در ورزشگاه قطر اسپرت به مصاف تيم ملى كره جنوبى رفت از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقيقه ديروز به وقت دوحه آخرين جلسه تمرينى اش را در زمين تمرين ورزشگاه الغرافه برگزار كرد.
در اين تمرين كه خبرنگاران اجازه داشتند ۱۵ دقيقه ابتدايى آن را تماشا كنند، همه بازيكنان تيم ملى حضور داشتند و ابتدا حلقه اتحاد تشكل دادند و سپس با دويدن دور زمين بدن هايشان را گرم كردند. سپس كار با توپ و بازى ۴ به ۲ در دستور كار ملى پوشان قرار گرفت و در ادامه نيز با دستور افشين قطبى آخرين برنامه هاى تاكتيكى مرور شد.
خبرنگاران ايرانى
قهرمان تورنمنت دوحه شدند
تيم خبرنگاران ايرانى حاضر در جام ملت هاى آسيا ۲۰۱۱ قطر در يك دوره تورنمنت كه توسط AFC تدارك ديده شده بود، عنوان قهرمانى را كسب كردند.
۵ خبرنگار ايرانى كه عضو تيم رسانه ورزش هستند از صبح ديروز در اين رقابت دوره اى كه با حضور ۷ تيم برگزار شد با ۵ پيروزى و يك تساوى به عنوان قهرمانى رسيدند اين رقابت ها با حضور خبرنگارانى از كشورهاى آلمان (هرتا برلين)، فرانسه، قطرى (والنتيرها)، هند، قطر، ايران و تيم ردبول برگزار شد.
درگيرى لفظى تيموريان با مربى كره
در نيمه اول بازى، تيموريان كه با خطاى بازيكن كره متوقف شده بود در ادامه با بازيكن حريف برخوردى داشت كه باعث اعتراض مربى كره به وى شد.همين امر موجب درگيرى لفظى آندرانيك تيموريان با مربى كره جنوبى شد كه در ادامه داور تيموريان را با كارت زرد جريمه كرد.
حذف تمام نمايندگان كشورهاى عربى پس از ۳۹ سال
تيم ملى فوتبال عراق در مرحله يك چهارم نهايى جام ملت هاى آسيا مقابل استراليا به ميدان رفت و با نتيجه يك بر صفر تن به شكست داد.
به اين ترتيب عراق مدافع عنوان قهرمانى هم به جمع ساير تيم هاى عربى پيوست كه از دور رقابت ها كنار رفته بودند. آخرين بار اين اتفاق در سال ۱۹۷۲ رخ داده بود كه تيم هاى ايران، كره جنوبى، تايلند و كامبوج به ترتيب در مكان هاى نخست تا چهارم قرار گرفتند. از آن تاريخ به بعد در تمامى دور ه ها حداقل يك تيم عربى در ميان چهار تيم پايانى حضور داشته است.
حضور صمد نيكخواه و فاصله كفاشيان از سايرين
در جايگاه ويژه ورزشگاه عبدالله سهرابى، سفير ايران در قطر، على سعيدلو و محمد نبى در كنار هم نشستند اما على كفاشيان با يك فاصله چند مترى در كنار رئيس فدراسيون كره جنوبى نشسته بود ضمن اينكه صمد نيك خواه بهرامى بسكتباليست تيم ملى ايران نيز براى تماشاى ديدار ۲ تيم ايران - كره جنوبى در ورزشگاه القطر حضور دارد.حبيب كاشانى سرپرست باشگاه پرسپوليس و اكبر غمخوار مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس نيز از ديگر نفراتى بودند كه در جايگاه ويژه حضور داشتند.
۵ هزار ايرانى در ورزشگاه
در حالى كه كمتر از ۴۰ دقيقه تا شروع ديدار حساس تيم هاى فوتبال ايران و كره جنوبى مانده بود نزديك به ۵ هزار تماشاگر ايرانى وارد ورزشگاه شدند و به تشويق تيم ملى پرداختند.
گفت وگوى قطبى با «پارك» و كره اى ها قبل از بازى
سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان كه سابقه چند سال كار در كنار كادر فنى تيم ملى كره جنوبى را داشت، هنگام ورود به ورزشگاه قطر اسپورت دقايقى با پارك جى سونگ كاپيتان و برخى بازيكنان و كادر فنى اين تيم به گفت وگو پرداخت كه در اين بين پارك جى سونگ و «رانه» سرمربى كره اى بيش از سايرين با وى به صحبت پرداختند.
نيمكت نشينان به رختكن نرفتند
از بين بازيكنانى كه در دقايق پايانى نيمه اول براى گرم كردن به پشت دروازه رفته بودند، خسرو حيدرى در بين ۲ نيمه زير نظر منصوريان آماده حضور در زمين شد. بازيكنان نيمكت نشين تيم ملى از دقايق پايانى نيمه اول با دستور افشين قطبى به پشت دروازه رفتند و بدنهايشان را گرم كردند. در پايان نيمه اول خسرو حيدرى از جمع نيمكت نشينان جدا شد و به همراه منصوريان تمرينات جدى تر را در دستور كار قرار داد كه با شروع نيمه دوم وارد زمين شد. بازيكنان نيمكت نشين نيز در زمين باقى مانده و به بازى آقاوسط پرداختند، عليرضا منصوريان وظيفه گرم كردن و نظارت بر كار بازيكنان را بر عهده داشت، بازيكنان نيمكت نشين كره جنوبى هم به رختكن نرفتند.
جوسازى مربى كره جنوبى
در صحنه اى از بازى شاهد ضربه غلامرضا رضايى روى صورت پارك جى سونگ كاپيتان تيم كره بود كه اعتراض دوباره مربى كره جنوبى را در پى داشت. اين مربى با جوسازى هاى كنار زمين از ايرماتوف خواست به رضايى كارت بدهد.
سرمربى تيم كره جنوبى توجه ويژه اى به غلامرضا رضايى داشت و دائماً به مدافعان تيمش گوشزد مى كرد تا مهاجم ايران را كنترل كنند.
تذكر قطبى به مدافعان
افشين قطبى به صورت مداوم به مدافعان تيم ملى تذكر مى داد تا مراقب مهاجمان
كره جنوبى باشند ضمن اينكه محمد نصرتى در صحنه اى كه بازيكن كره اى روى غلامرضا رضايى مرتكب خطا شده بود خشمگين شد و با عصبانيت به او تذكر داد همچنين سيد مهدى رحمتى در صحنه اى كه احسان حاج صفى مرتكب اشتباه شد عصبانى شد و پس از اين واكنش دروازه بان تيم ملى، افشين قطبى او را به آرامش دعوت كرد.
اخراج خبرنگار كره اى
قبل از شروع بازى در ورزشگاه قطر اسپرت اعلام شده بود كه كشيدن سيگار در ورزشگاه ممنوع است به همين دليل يك خبرنگار كره اى از ورزشگاه اخراج شد و بيرون هدايت شد.
قطبى پيگير
نتيجه ديدار استراليا و عراق
در حالى كه كمتر از ۳۰ دقيقه به آغاز ديدار ۲ تيم ايران و كره جنوبى مانده بود افشين قطبى كه در كنار زمين تمرين بازيكنان خود را زير نظر داشت، پيگير نتيجه پايانى ديدار ۲ تيم استراليا و عراق بود كه به وسيله خبرنگاران متوجه پيروزى تيم استراليا در دقايق پايانى وقت هاى اضافه شد.
تذكر داور چهارم به بازيكنان ايرانى
داور چهارم ديدار ايران و كره جنوبى به بازيكنان ذخيره تيم كشورمان كه در حال گرم كردن بودند، تذكر داد.
در شرايطى كه ايمان مبعلى، محمد غلامى و قاسم حدادى فر براى گرم كردن به كنار زمين رفته بودند، در لحظاتى از مسابقه به بنرهاى تبليغاتى كنار زمين تكيه دادند كه در اين لحظه داور چهارم به آنها تذكر داد و خواست براى گرم كردن به محوطه تعيين شده بروند.
ديدار باقرى با سعيدلو و كاشانى
كريم باقرى كه در جايگاه ويژه ورزشگاه نشسته، پيش از شروع وقت اضافه به ديدار على سعيدلو و حبيب كاشانى در اين جايگاه رفت و با آنها احوال پرسى كرد.
جاى استوك پارك روى پاى رضايى
تيم ملى در صحنه اى توسط غلامرضا رضايى درصدد طراحى حمله اى بود كه با خطاى پارك جى سونگ روى رضايى اين حمله ناموفق ماند اما جاى استوك كفش پارك جى سونگ بر روى پاى رضايى باقى ماند. اين در حالى بود كه بازيكنان كره اعتقادى به خطا نداشتند.
اعتقاد قطبى به پنالتى
در صحنه اى كه تيم ملى ايران توسط خلعتبرى صاحب موقعيت شد، افشين قطبى رو به نيمكت تيم ملى كرد و معتقد بود كه خطاى هند و پنالتى رخ داده است.
دلدارى سعيدلو
به بازيكنان تيم ملى
رئيس سازمان تربيت بدنى به بازيكنان ناراحت تيم ملى دلدارى داد.برخى بازيكنان تيم ملى پس از اتمام بازى توان رفتن به رختكن را نداشتند و روى نيمكت نشسته و ناراحت بودند. جواد نكونام، احسان حاج صفى و مسعود شجاعى از جمله بازيكنانى بودند كه با ناراحتى و گريه روى نيمكت نشسته بودند. سيد مهدى رحمتى دروازه بان تيم ملى به سمت اين بازيكنان رفت و آنها را دلدارى مى داد. رحمتى گفت كه دوربين هاى تلويزيونى در حال تصوير بردارى از اين صحنه هستند و بهتر است كه هر چه سريع تر به رختكن برويم.
على سعيدلو كه از جايگاه ويژه بازى را تماشا مى كرد براى دلدارى بازيكنان به درون زمين وارد شد تا با آنها صحبت كند و بازيكنان ملى پوش را به رختكن بفرستد.
«لى يونگ رائه» بهترين بازيكن ديدار ايران و كره جنوبى شد
بازيكن ميانى تيم ملى فوتبال كره جنوبى به عنوان بهترين بازيكن ديدار تيم هاى ملى ايران و كره جنوبى انتخاب شد. در پايان اين ديدار و از سوى كميته برگزارى مسابقات«لى يونگ رائه» به عنوان بهترين بازيكن ديدار انتخاب شد و جايزه ويژه اش را از حامى مالى اين مسابقات دريافت كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تمام پول هایی که از بیت المال هزینه شده واسه این تیم ملی رو من به نوبه خود حلال نمی کنم
Germany
چوب آمریکایی بودنشو خورد نحسشم مارو گرفت
Iran, Islamic Republic of
از بركت ليگ مثلا حرفه اي فوتبال ماست
Iran, Islamic Republic of
شرط پيروزي وموفقيت در هر كاري توكل به خدا واخلاق پسنديده است
Iran, Islamic Republic of
تنها حسنی که این باخت داشت این بود که دیگه لازم نیست به خاطر گزارشگری جواد خیابانی صدای تلویزیون رو قطع کنیم
Iran, Islamic Republic of
مربی پولشو میگره میره٫ بازیکن‌ها هم همچنین. ورزشی که به پول خلاصه بشه در فرهنگ ما جایی نداره، ورزشی که مربی با کت و شلوار و کروات بازیکنانشو به میدان میفرسته روح ورزش نداره یکجور بیزینسه فوتبال ما وقتی درست میشه که غیرت در مربی و بازیکنان وجود داشته باشه تیم عراق با کمتر از هزینه‌ای که ما برای تیممون میکنم در دوره قبل قهرمان شد و این دوره هم جانانه جنگید و هنگام باخت مقابل استرالیا بازیکنانش میگریستند چند بازیکن تیم ملی ما بعد از باخت اینچنین بودند تیم عراق میداند که یک جماعت ستم دیده و خسته چشم به آنها دوخته‌آند تا قهرمان شوند ولی تیم ملی ما اینچنین دیدی ندارد ...
Iran, Islamic Republic of
راستش را بخواهید به دلیل عنوان شاهزادگی که به تیم دادند خیلی ها دلشان خنک شد که حذف شدند ار جمله من و دوستانم.
Iran, Islamic Republic of
با این مدیریت 139ساله هم میشود
Iran, Islamic Republic of
حذف فوتبال که مهمتر از حذف یارانه نیست .
Iran, Islamic Republic of
خوب شد قهرمان نشدیم
Iran, Islamic Republic of
خوب شد قهرمان نشدیم
بخاطر چندتا برد مقابل تیم های ضعیف تو مرحله گروهی اینهمه هیاهو کردند. از پول مملکت به آقایون بازیکنان که درآمدهاشون میلیونیه پاداش دادند!
مردم نباید بخاطر باخت تیم ملی ناراحت باشند چون اگر هم برنده می شدند چیزی به مردم نمی رسید . مردم باید از حیف و میل پول کشور بخاطر هیچ ناراحت باشند.
Latvia
از قديم گفتند اثاث خانه بايد به صاحبخانه بخورد! مشكل بزرگ فرهنگي جامعه ايران ضعف كار تيمي است.واقعا شانس آوردند حداقل 4 گل نخوردند! نمي شود محصول خودروسازي ما بعنوان گل سرسبد صنايع ايران پيكان و پرايد باشد و حرفي در مقابل اپيروس و سانتافه و موهاوي كره نداشته باشد آنوقت فوتبال تيمي ما بالاتر از كره جنوبي باشد!
Latvia
حيف پولهاي ميلياردي كه براي فوتبال بي نتيجه هزينه مي شود !
Iran, Islamic Republic of
واقعاً زمان آن نرسیده که اين هزینه های بی مورد از این ورزش برداشته شود . حیف نیست این همه اردو در داخل و خارج کشور و آخرش هم هیچ .
Iran, Islamic Republic of
دلیل باخت تیم ایران اول نداشتن مربی دل گنده و بعد نبود روحیه اخلاق و جوانمردی در بعضی بازیکنان تیم ملی بود
Iran, Islamic Republic of
اين فوتبال مسخره را بايد براي هميشه تعطيل كرد
Iran, Islamic Republic of
وقتی که یارانه ها حذف میشود , فوتبالمان هم حذف میشود.
Iran, Islamic Republic of
مشکل از مربی نبود از بازیکنان بود. آیا نکونام همان نکونام سابق بود؟ آیا شجاعی، تیموریان و دیگران در حدی بودند که همیشه بودند؟ آیا مربی باید خودش به زمین بیاید؟
شما مثل اینکه شک دارید قهرنانان ما شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثار گرانند که مطلب ... را روی سایت نگذاشتید؟
من به عنوان یک ایرانی از باخت تیم ملی فوتبال ناراحت نبوده و احساس سرخوردگی نمی کنم.
من زمانی احساس سرخوردگی می کنم که ببینم پول عمومی کشور که باید صرف توسعه ورزش همگانی شود تا مردم کل جامعه سالم زندگی کنند ، صرف پاداشهای بیهوده در فوتبال، صرف بازیکن به اصطلاح حرفه ای فوتبال صرف مربی و .... می شود و با باند بازی هایی که بر همه روشن است قسمت اعظم آن به جیب مشتی دلال می رود.
Iran, Islamic Republic of
این اماکن یه چیزی میدونست نگذاشت بریم سینما
تيم ملي براي پيروز شدن در اين بازي برنامه اي نداشت . كاملا دفاعي بازي كردند . نتيجه اش هم اين شد كه باختند.
Iran, Islamic Republic of
... گل قشنگی خوردند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی غم انگیز است . من خیلی افسرده شدم
Iran, Islamic Republic of
... تيم شاهزاده هاي پارسي!! مانند شاهان پارسي سرنگون شد! حواسمون باشد انقلاب شد كه شاه و شاهزاده در مملكت نباشد
Iran, Islamic Republic of
حیف پول بیت المال که به راحتی خرج اقایان فوتبالیست میشه ...
Iran, Islamic Republic of
«امپراطور»، مرد بی‌اشتباه فوتبال ایران نیست! اما نکته‌اش این‌جاست که هیچ‌کس بی‌اشتباه نیست و اون هم تنها فردی نیست که اشتباه دارد!
کاشکی مربیان تیم ملی از بازیکنان می‌خواستند که شجاعانه بازی کنند حتی اگر می‌باختند، نه این‌که 110 دقیقه مانند ترسوها دفاع کنند و 10 دقیقه آخر متوجه شوند که می‌توانند به دروازه حریف نیز نزدیک شوند....