چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

زاکانی:تاکید آیت‌الله مصباح بر وحدت اصولگرایان

چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 195353
رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان با اعلام اینکه در پنج ماه گذشته دو دیدار با آیت الله مصباح یزدی داشته‌است، گفت: در هر دو دیدار ایشان با تاکید بر امر مهم وحدت اصولگرایان و نیروهای انقلاب تصریح کردند که راهی جز وحدت نداریم.
علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دیدارهای خود در چند ماه گذشته با آیت الله مصباح یزدی گفت: من در شش ماه گذشته دو بار با آیت الله مصباح یزدی دیدار داشتم که در هر دو دیدار ایشان تاکید ویژه ای بر وحدت نیروهای اصولگرا داشتند.

وی افزود: در اولین دیدار که در ۱۶ خرداد سال جاری به همراه اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان به محضر آیت الله مصباح رسیدیم، ایشان با بیان این که جامعه علی رغم ویژگی های خاص و مطلوب و نقاط مثبت، خواه یا ناخواه از نقاط ضعف رنج می برد و این طبیعی است، اظهار داشتند" انتظار جامعه ای بدون ضعف، انتظار بی جایی است ، خداوند هیچ دونفری را مثل هم نیافریده است و از زیبایی های یک نقاشی است که یکنواخت نباشد".

زاکانی تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی همچنین گفتند که براساس تفاوت درجات افراد در جامعه، باید همکاری داشته باشیم، بدون همکاری زندگی معنا ندارد و هرچه یک همکاری گسترده تر باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی در این دیداربا بیان این که "این یک واقعیت است که مراتب اخلاص، ایمان، پایبندی به ارزشها و وابستگی به امور دنیوی و پست ها و لذت ها بسیار متفاوت است"، اظهار داشتند: کسانی هستند که از لحاظ عبادی نسبت به عبادات و مناسک بسیار علاقه مند هستند و روزها وشب ها را صرف قرائت قرآن و عبادت می کنند، اما پای احکام شرعی می رسد، می لنگند؛ عده ای هم هستند که در امور اجتماعی و عاطفی و خدمت به مردم قوی هستند ولی نمی توانند حمد و سوره را درست بخوانند.

زاکانی تاکید کرد: ایشان همچنین گفتند که همکاری هایمان را باید در بخشی صرف کنیم که نزدیک به ما هستند ولی نباید باقی نفرات را طرد کرد.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی به نقل از آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: اگر با کسی اختلاف سلیقه داریم، نباید موجب شود او را طرد کنیم. شاید وی هم بتواند به اندازه خود خدمت کند.

زاکانی همچنین تاکید کرد: آیت الله مصباح در این دیدار تاکید کردند "افراد و گروه ها از جهات مختلفی با هم تفاوت هایی دارند و اختلاف سلیقه ها وجود دارد؛ البته این اختلاف ها باید باشد و پذیرفته شده است و جای سرزنش ندارد. امروز در بعضی از بخش ها افرادی نفوذ کرده اند که اصل نظام را هدف قرار داده اند که اصل نظام هم اسلام است. باید اینها را شناخت و راه های نفوذ آنها را شناسایی و بست. این موضوع از صدر اسلام وجود داشته و امروز هم وجود دارد. امروز باید سلمان، ابوذر، مقداد و ... داشته باشیم. باید سعی کنیم کسانی بر سر کار بیایند که برآیند مثبت داشته باشند".

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه دیدار دوم با آیت الله مصباح یزدی به همراه حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران صورت گرفت، اظهار داشت: در این دیدار در خصوص کلیات موضوع وحدت اصولگرایان بحث هایی صورت گرفت و به هیچ وجه در جزییات مطلبی مطرح نشد.

وی در خصوص تاکید آیت الله مصباح یزدی بر وحدت در این دیدار هم گفت: آیت الله مصباح یزدی در این دیدار بر سه نکته تاکید داشتند. ایشان وحدت را امر ضروری، بدیهی و ایده آل عنوان کردند و افزودند"وحدت به قدری لازم است که نیاز به استدلال ندارد".

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی همچنین بر این نکته تاکید داشتند که ما گاهی با واقع بینی که نگاه می کنیم افرادی هستند که وحدت را امضا می کنند اما آن را پاس نمی دارند که علت آن فهم متفاوت است. ایشان همچنین تاکید کردند که ما راهی جز وحدت نداریم.

زاکانی ادامه داد: ایشان همچنین تاکید داشتند جبهه متحد باید با جبهه پایداری صحبت کند و تحلیل های خود را ارائه دهد لذا امیدواریم بتوانیم به این توصیه عمل کنیم.

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان همچنین اعلام کرد که دیدار با سایر بزرگان در جهت وحدت و انسجام بیشتر اصولگرایان در دستور کار قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *