دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۴۹
حسین شریعتمداری:

با خشت نوشته کوروش یک روستا را نمی توانید اداره کنید

دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۰۵
کد مطلب: 135061
حسین شریعتمداری در یادداشت روز روزنامه کیهان در پاسخ به مصاحبه رئیس جمهور با شبکه خبر و اشاره به لوح کوروش و مدیریت جهان نوشت: با چند کلمه خشت نوشته کوروش یک روستا را نمی توانید اداره کنید، ایران و جهان که بماند.

به گزارش جهان شریعتمداری در این یادداشت انتقادی نوشت:يادداشت پيش روي براي درج در كيهان يكشنبه نوشته شده بود اما، از آنجا كه برادر عزيز و رئيس جمهور محترم كشورمان به نيويورك سفر كرده و مانند هميشه انتظار چالش ايشان با قدرت هاي استكباري در ميان بود، از انتشار اين يادداشت كه به هرحال نقدي بر اظهارات ايشان است خودداري كرديم، اما، ديروز شاهد اظهارنظرهاي فراوان- و البته با انگيزه هاي متفاوت- درباره سخنان جمعه شب آقاي دكتر احمدي نژاد بوديم بنابراين ملاحظه قبلي را مانع از انتشار اين نقد دوستانه نديديم.
¤¤¤
آن روزها، «جشن هاي دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهي» با هزينه هنگفت و نجومي در جريان بود، سران و مقامات بلندپايه آمريكايي، اروپايي و شماري از كشورهاي عربي منطقه براي شركت در اين مراسم پرهزينه، بي مصرف و مردم ستيز به ايران آمده بودند. حضرت امام (ره) كه به تبعيد در نجف اشرف اقامت داشتند سخنان روشنگرانه اي در اعتراض به آن ايراد فرموده و پيامي براي ملت ايران فرستاده بودند. در همان روزها، مهندس پسنديده، فرزند مرحوم آيت الله پسنديده- برادر حضرت امام(ره)- به رحمت خدا رفته و اعلام شده بود كه به همين مناسبت، مجلس ختمي در مسجد ارك تهران برگزار مي شود و مرحوم فلسفي- خطيب توانمند و پرآوازه- سخنران مراسم خواهد بود. نگارنده كه در آن هنگام جواني كم سن و سال بودم، همراه با چند تن ديگر از دوستان براي شركت در مراسم ختم مرحوم مهندس پسنديده به مسجد ارك رفتيم، گفته مي شد با توجه به پيام حضرت امام(ره) درباره جشن هاي - به قول ايشان- كثيف و ننگين دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهي و از آنجا كه مهندس پسنديده با امام(ره) نسبت نزديك خويشاوندي دارد، به يقين آقاي فلسفي درباره جشن هاي ياد شده و مسائل آن روزها، سخناني خواهد داشت. جمعيت انبوهي از همه قشرها به مسجد ارك آمده بودند و حضور آشكار و پنهان پليس و نيروهاي امنيتي كاملا محسوس بود. مرحوم فلسفي در آغاز سخن به پيوند متوفي با بيت شريف حضرت امام(ره) اشاره كرد و هنگامي كه از امام(ره) با عنوان «يار سفر كرده» و «فخر العلماء والمجتهدين، حضرت آيت الله العظمي حاج آقا روح الله الخميني» ياد كرد، جمعيت با صلوات بلند به استقبال سخن ايشان رفتند. مرحوم فلسفي خيلي زود از مقدمه عبور كرد و به آنچه انتظار مي رفت پرداخت. ايشان در اعتراض به جشن هاي 2500 ساله شاهنشاهي، ابتدا با تأسي به پيام حضرت امام(ره) پرسيد؛ آيا نادرقلي لياقت بزرگداشت دارد؟ آيا آغامحمدخان با آنهمه جنايت كه روي تاريخ را سياه كرده است، ارزش جشن گرفتن دارد؟ و...
و اما، آن روزها، يكي از نشريات براي توجيه جشن هاي دو هزار و پانصدساله شاهنشاهي نوشته بود «كوروش» همان «ذوالقرنين» است كه در قرآن از وي به نيكي ياد شده است و نتيجه گرفته بود كه تجليل از «كوروش» تجليل از اسلام و قرآن نيز هست! مرحوم فلسفي - تا آنجا كه به خاطر دارم- در پاسخ به اين ديدگاه، سخناني قريب به اين مضمون داشت: «برخي از علماي اسلام نيز معتقدند كه «كوروش» همان ذوالقرنين است ولي اگر ذوالقرنين باشد با كوروشي كه شما معرفي مي كنيد همخواني ندارد و اساسا با روش و منش شما مغايرت دارد ولي اگر كوروش، ذ والقرنين نباشد، پادشاهي نظير آغامحمدخان و ساير پادشاهان ستمگر است كه جشن گرفتن براي او اهانت به مردم مظلوم خواهد بود» و اما، نكته دقيقي كه در اين باره گفته شد و يادداشت پيش روي به آن توجه دارد، اين كه؛ بر فرض كوروش همان ذوالقرنين باشد كه در كلام خدا به نيكي و بزرگي از او ياد شده است، ولي در حالي كه اسلام عزيز با قرآن، يعني تنها كتاب آسماني تحريف نشده و حكمت ها و آموزه هاي شناخته شده و غيرقابل ترديد در ميان ما حضور دارد، چرا بايد كوروش را جايگزين آن كرده و «منشور» او را به عنوان «الگو» به جهانيان معرفي كنيم؟!
اظهارات آقاي دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور محترم كشورمان در مصاحبه جمعه شب- 26/6/89- ايشان با شبكه خبر، موجي از حيرت توام با تاسف را در پي داشت. ايشان در مصاحبه خويش بعد از قرائت بخش هايي از منشور كوروش، گفت «دنيا به گفته كارشناسان دو مديريت دارد، يكي آمريكايي كه شكست خورد و امتحان خود را پس داده است و حال مي پرسند؛ مديريت ايراني چگونه است؟ كه ما مي گوئيم نمونه اي از آن، همين منشور كوروش است» و سپس افزود «و ارزش هاي والاي اسلامي».
درباره اين بخش از اظهارات برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، اشاره به چند نكته ضروري است.
1- در هويت كوروش مناقشه نمي كنيم و در منشور او كه به عنوان اولين منشور حقوق بشر در سازمان ملل به ثبت رسيده است، خدشه اي وارد نمي آوريم و حتي با اين فرضيه كه كوروش همان ذوالقرنين بوده است، مخالفت نمي ورزيم. اما سؤال اين است كه بر فرض قبول همه اين مفروضات، جناب آقاي احمدي نژاد با كدام منطق علمي و اسلامي آنهم از جايگاه رئيس جمهور ايران اسلامي مي فرمايند اگر دنيا از ما درباره مديريت ايراني سؤال كند در پاسخ آنها «منشور كوروش» را ارائه مي كنيم؟!
منشور كوروش را شاه معدوم چند ده سال قبل و در جريان جشن هاي ننگين دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهي به سران كشورها ارائه كرده بود و ديديد و ديديم و ديدند كه هيچ كاري از آن ساخته نبود، جز آن كه ايران عزيز زير چكمه بيش از 40 هزار مستشار نظامي آمريكا و با مديريت سفارت آن كشور اداره شود! جوانان اين مرز و بوم در خدمت آمريكا براي جنگ به ظفار فرستاده شوند، هواپيماهاي ايران براي كمك رساني به شورشيان هوادار پادشاه سابق يمن در اختيار اسرائيل قرار گيرد. ثروت هاي عمومي به غارت روند و حتي وزرا و نمايندگان مجلس از سوي سفارتخانه هاي آمريكا و انگليس، منصوب شوند... و تازه اين همه فقط بخشي از آن ماجراي تلخ و ذلت بار است. بنابراين جناب احمدي نژاد از منشور كوروش انتظار چه معجزه اي دارند كه آن را به جاي اسلام عزيز مي گذارند و عرق شرم بر پيشاني ملت پاكباخته و ايران دوست مي نشانند؟!
2- ممكن است رئيس جمهور محترم كشورمان بگويد كه در مصاحبه خويش علاوه برمعرفي «منشور كوروش» به عنوان نسخه اي براي مديريت جهان! به «ارزش هاي والاي اسلامي» نيز اشاره كرده است كه بايد پرسيد، مگر از نظر ايشان، آموزه ها و ارزش هاي اسلامي براي اداره جهان نقص و كمبودي داشته و كامل نيستند كه جناب رئيس جمهور به زعم خود با افزودن «منشور كوروش» در پي رفع اين نواقص و كمبودها!! برآمده اند؟! و اگر چنين نيست كه مي دانيم رئيس جمهور محترم-خداي نخواسته- چنين اعتقادي ندارند، بايد پرسيد مقصود ايشان از تاكيد بر منشور كوروش به عنوان نسخه اي براي مديريت جهان، چيست؟!
3- شايد گفته شود آقاي احمدي نژاد معتقدند كوروش همان ذوالقرنين است و از آنجا كه در كلام خدا، از ذوالقرنين به نيكي ياد شده است، ايشان نيز منشور كوروش را به عنوان يك سند الهي و پيام يكي از پيامبران! مطرح كرده اند! كه بايد گفت؛ جناب احمدي نژاد در همان مصاحبه تاكيد مي كند كه نمي داند كوروش همان ذوالقرنين است يا نه؟ و اساساً به اين مسئله كاري ندارد. ضمن آن كه برپايه اعتقادات به اثبات رسيده اسلامي، تنها آن بخش از كلام پيامبران الهي قابل استناد است كه در قرآن- يعني تنها كتاب آسماني تحريف نشده- آمده است، بنابراين احتمال مورد اشاره نيز بي اساس است و جايي براي طرح ندارد.
4- آقاي احمدي نژاد به يقين انكار نمي كند بلكه بارها تاكيد كرده و مي كند كه امروزه ايران اسلامي به مقتدرترين كشور منطقه تبديل شده و منحني پيشرفت هاي علمي، صنعتي، سياسي و ضريب اثرگذاري آن در معادلات جهاني قوس صعودي را با زاويه اي نزديك به قائمه طي مي كند. بنابراين بايد پرسيد اگر عامل و علت اصلي اين رشد پرشتاب و همه جانبه حضور اسلام ناب محمدي(ص) بر كرسي اداره كشور است، چرا بايد جاي آن با منشور كوروش عوض شود؟! و اگر اينگونه نيست- كه هست- چرا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي نه فقط از اين پيشرفت همه جانبه خبري نبوده است بلكه شاهد حركتي كاملا معكوس بوده ايم؟! با توجه به اين نكته بديهي آيا اظهارات برادر عزيزمان آقاي احمدي نژاد، نگاهي معكوس به واقعيات ملموس و مصداق شكستن نردبان بعد از صعود به بام نيست؟! مخصوصا آن كه هنوز قله هاي فتح نشده اي پيش روي داريم.
5- مدتي است جناب احمدي نژاد- و رئيس دفتر ايشان كه بدون رأي ملت، اين روزها صاحب رأي ملت شده است- اصرار دارد به جاي «مكتب اسلام» از «مكتب ايران» ياد كرده و ترويج و تبليغ آن را، همان تبليغ و ترويج مكتب اسلام معرفي كند! كه بايد پرسيد اگر از نگاه شما «مكتب ايران» همان «مكتب اسلام» است، چرا و با چه انگيزه اي مكتب اسلام را كنار مي گذاريد؟! اين در حالي است كه الف: مكتب اسلام، آموزه ها، رهنمودها و مرزهاي تعريف شده و شناخته شده اي دارد و تحريف آن امكان پذير نبوده و نيست و هيچكس نمي تواند و تاكنون نتوانسته است نظر و ديدگاه خود را به عنوان ديدگاه و نظر اسلام معرفي كند و حال آن كه «مكتب ايران» يك واژه و مقوله تعريف نشده و بي در و پيكر است و هر كس مي تواند نظر و خواسته من درآوردي خود را در آن جاي دهد. بنابراين اصرار بر جايگزيني «مكتب ايران» به جاي «مكتب اسلام» غير از عبور از اسلام هيچ مفهوم و معناي ديگري ندارد. اين نكته به اندازه اي بديهي است كه به قول اهل منطق «تصور» آن باعث «تصديق» خواهد بود. به عنوان مثال، آقاي احمدي نژاد، كدام روش حكومتي را در «مكتب ايران» الگو قرار مي دهند؟ آغا محمدخاني؟ نادرشاهي؟ پهلوي؟ و... زيرا همه اين الگوهاي منحط و مردم ستيز در «مكتب ايران» جاي مي گيرند و چنانچه منظور ايشان از مكتب ايران، ديدگاه و نظرات ملت ايران است كه اولاً آنها تا قبل از انقلاب اسلامي حاكميت نداشته اند كه نوع حاكميت آنان الگو باشد و در جريان انقلاب نيز به وضوح نشان داده اند كه مكتب مورد تاكيد آنها اسلام است. آيا غير از اين است؟
ب: ممكن است آقاي احمدي نژاد بفرمايند كه منظور ايشان از «مكتب ايران» و الگوي مديريت جهان، همان الگوي كوروش است! كه در اين صورت بايد پرسيد؛ اولاً؛ آيا با چند كلمه خشت نوشته كوروش مي توان يك روستا را اداره كرد؟! ايران و جهان بماند! ثانياً؛ جناب احمدي نژاد چه شناختي از روش و منش حكومتي كوروش دارند كه مي خواهند براساس آن جهان را اداره كنند؟! اين در حالي است كه مورخان برجسته و بلندآوازه جهان نيز برداشت درستي از آن ندارند! ثالثاً؛ تاكيد بر مكتب ايران به جاي «مكتب اسلام» در نگاه همگان به مفهوم عبور از اسلام است كه مي دانيم مورد نظر آقاي احمدي نژاد نيست، بنابر اين بايد پرسيد منظور ايشان چيست؟!و اما رئيس دفتر ايشان كه آقاي احمدي نژاد اظهارات و نظرات وي را منطبق با نظرات خود معرفي كرده است، چندي قبل تاكيد كرده بود كه دوران اسلام گرايي گذشته است! و در حالي كه «مكتب ايران» فاقد تعريف و مرزهاي مشخص است، در اجلاس ايرانيان مقيم خارج كشور ادعا كرده بود؛ از آنجا كه درباره اسلام برداشت هاي مختلفي وجود دارد! ايشان مكتب ايران را به جاي مكتب اسلام معرفي مي كند!
6- و بالاخره اگر آقاي احمدي نژاد عزيز، رئيس جمهور پركار، ساده زيست، پاكدست، مردم گرا و داراي ده ها ويژگي پسنديده ديگر نبود، نيازي به اين يادداشت احساس نمي شد، چرا كه آنچه ايشان در مصاحبه تلويزيوني جمعه شب گفته اند، نه فقط تازگي ندارد، بلكه مدتهاست از سوي برخي جريانات مطرح شده و مي شود كه صد البته قابل اعتنا نبوده و نيستند اما، وقتي رئيس جمهوري مانند احمدي نژاد با اعتقادات راسخ اسلامي چنين سخنان نسنجيده اي بر زبان مي آورند، اولا؛ مي دانيم كه پيامدهاي اين اظهارات را نمي دانند و اگر مي دانستند به يقين بر زبان نمي آوردند و ثانياً؛ بيم آن مي رود كه كساني به غلط تصور كنند نظر مطرح شده از جانب ايشان، همان ديدگاه و نظر انقلاب و نظام است و حال آن كه آقاي احمدي نژاد نظر و ديدگاهي منطبق با آموزه هاي تعريف شده انقلاب و نظام دارند هرچند كه گاه در بيان و توضيح آن بي آن كه بخواهند يا متوجه باشند دچار اشتباه مي شوند كه انشاالله ديگر نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ايكاش شريعتمداري بجاي نقد سياسي تحليل علمي هم ارائه ميكردند اتفاقا همه مناقشه سرهويت كوروش وماهيت منشور حقوق بشري هخامنشيان است.حقوق بشر كوروش كه يهوديهااو رانجات دهنده قوم يهودميدانندوسابقه فراماسونري رابه اوميرسانند درذات وجوهرهيچ تفاوت ماهوي با حقوق بشردوره جديد كه توسط ماسونهاي بريده ازوحي وآسمان ندارد...
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر وعاقبت ما را ختم به خير كند ؛ والله حرفهاي حاج حسين درست وصحيح است ؛ آزآنطرف هم از احمدي نژاد بعيد است كه اينگونه سخن بگويد ؛ حالا تگليف مردم اين وسط چيه ؛ هرچند مردم تكليف خود را از رهبرومرجع وامام خود ميگيرند نه از احمدي نژاد وجاچ حسين ولي به هرحال اين تناقض ها و تفاوت ها و اين ... ... م... براي رئيس جمهور درست ميكند تاثير منفي خودرا برروند حركت مردم ودولت وكشور ميگذارد!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا به آقاي شريعتمداري قوت دهد تا همچنان بي‌باك ... به روشنگري و اصلاح بپردازند.
United States
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
... اسلام و اهل بیت تنها راه سعادت دنیا و آخرت ماست لطفا به بیراهه نرویم
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی ضمن تشکر از یاد داشت متین ومتقن ایشان که حرف دل قاطبه مردم شریف اصول گراست ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری که بدون اغماض انحراف را از اصول و ارزشهای اسلامی از جانب هر کس باشد بر نمی تابد واین بار برخی تحرکات را که با توسل جستن به ناسیونالیسم منحط و باستانگرایی می رود تا فتنه ای همچون فتنه موسوی و خاتمی و کروبی را پی ریزی کند بشذت و قدرت در هم می شکند و حتا دولت را که آقای شریعتوداری از پشتیبانان خستگی ناپذیرش بودند و هستند را بی نیاز از تذکر و یاد آوری نمیدانند ...
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری ازشمامتشکریم بخاطر دلسوزی هاتون
بهترین دوست کسیه که عیب دوستشو بهش هدیه کنه ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری، یکی از افسران جنگ نرم
دوست میگه گفتم
دشمن میگه می خواستم بگم
Iran, Islamic Republic of
الان اگه برید خارج از کشور اول میگید مسلمونم یا اول میگید ایرانیم؟
یه ذره به ایرانی بودنمون افتخار کنیم...
Iran, Islamic Republic of
من هم براي كوروش احترام بسيار قائلم؛اما «چون كه صد آمد نود هم پيش ماست». ما كه اسلام و پيامبر عظيم الشأن را داريم چه نياز كه از ديگران طلب راهكار كنيم و به ريسمان هاي ديگر چنگ بزنيم؟؟؟؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کسی از ایرانی بودنش ناراحت نیست فقط اشتباه اینجاست که ما مکتب برتری به نام اسلام رو به خاطر دشمنی هایی که باهاش میشه بدیم و مکتب ایران یا هرجای دیگه رو بگیریم فرقی هم نمی کنه
انچه که خدا برای انسان برگزید مکتب اسلامه پس باید با چنگ و دندون ازش حفاظت کنیم نه اینکه به خاطر قرائت های مختلف از اون پا پس بکشیم تازه همین قرائت ها و بحثها هم باعث بالندگی اونه مثل فولادی که هرچه ضربه بخوره محکمتر میشه
ما به ایرانی بودنمون افتخار می کنیم و اسلام رو از خودمون نمی رونیم
در واقع به نظر من ایرانی قوی ترین و بهترین پیکره برای حفاظت از روح اسلامی است و جدایی اونها از هم دیگر غیر ممکنه ... خدا رو شکر
و رضیت لکم الاسلام دینا ...
Iran, Islamic Republic of
يكي در نظرات نوشته بود كه اگه رفتيم خارج مي گيم ايراني هستيم يا مسلمون ؟ من مي گم اگه غرب زده نباشم فورا مي گم اول از همه مسلمانم ايراني بودن كه كاري نداره وقتي يه پدر يا مادر ايراني داشته باشي مي گي ايرانيم اما ممكنه در فرهنگ و عمل كپي آمريكايي باشي و غرب را به عنوان كشور مطرح قبول داشته باشي
Iran, Islamic Republic of
....
هرچی رییس جمهور میگه درسته این یکی درست تر
شریعتمداری مانند یک کم تجربه به مسائل نگاه میکند.
Iran, Islamic Republic of
جناب اقاي شريعتمداري ايرانيان همواره يكتا پرست بوده اند و انسانها را به نيكيها و دوري از پليديها دعوت كرده اند افتخار ايرانيها اين است كه همواره از مظلومين و ستم ديده ها دفاع كرده اند اكر كوروش در زمان خود قوم يهود را نجات داده است دليل بر صهيونيست بودنش نيست بلكه قومي ستمديده واسير را از چنگال ستمگران نجات داده و حال اگر نظام ما براي نجات فلسطين اين همه هزينه مي پردازد بخاطر روحيه مظلوم نوازي ايرانيان است كه همواره در جبهه نيكيها بوده اند و در جدال با پليديها فرقي نميكند در چه برها اي از زمان باشد
Iran, Islamic Republic of
من که میگویم اول ایرانی مسلمان هستم چون اعراب و.. هم مسلمان هستند دوم اینکه حسین شریعتمداری ...
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که نوشتی :( ایرانی بودن که کاری نداره)
تو از اون کسانی هستی که اگه جنگ بشه از مملکت فرار میکنی و میگی ایران که مهم نیست.مهم اینه که من مسلمونم.
Iran, Islamic Republic of
به راستی چند درصد ایرانیها با اقای شریعتمداری هم نظر هستند؟؟؟
نیستند چرا که اگه بودند و ایشان احساس میکرد که حرفش برای مردم خریدار داردکاندید میشدنداما احمدی نژاد رئیس جمهوری با 25میلیون رای است که ما به خاطر گل روی خودش بهش رای دادیم نه کیهان؟؟!!...
اقای شریعتمداری همه چیز را همگان دانندچرا شما فکر میکنی همه چیز را میدانی؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسی فرق خشت گلی با سنگ را نمی داند همین میشود.
Iran, Islamic Republic of
ما شیعه علی بن ابیطالب (ع) هستیم یا شیعه کوروش ؟!!
مردم ما عاشق علی و حسین و اهل بیت هستند !
ما مردم فقط جون وهستی خودمون رو برا سید الشهدا می دهیم و بس !! نه کس دیگه !! بهترین برنامه سعادت قران است قران است !! چرا دنبال یه لوح بی خاصیت می روید !!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
من افتخار می کنم که یک ایرانی مسلمان هستم. من افتخار می کنم که رهنمایم حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) است ولی در هنگام جنگ از ایران دفاع می کنم نه کشوری دیگر. پس ایرانی هستم و مسلمان. در ضمن افتخار می کننم که کورش ایرانی است و در 2500 سال پیش منشور حقوق بشری را نوشت که تا همین حالا هم در کشورمان رعایت نمی شود. کوروش 2500 سال پیش رفتاری با مردممش داشت که حاکمان کنونی جهان ندارند. پس هم به ایرانی و هم به مسلمان بودنمان افتخار کنیم. ایرانی بودن منافاتی با مسلمان خوب بودن ندارد و تعریف از کوروش و منشور حقوق بشر او به معنای نفی پیامبر و حضرت علی و نهج البلاغه نیست.
25ميليون نفر به احمدي نژاد راي ندادند بلكه به شعارهاي اسلامي وانقلابي او راي دادند و مردم بر انديشه هاي اسلامي خود اسنوارند .همچون شريعتمداري عزيز.
فعلا ايشان در خط اسلا م و مستضعفان حركت مي كنند.
خداوند ايشان را بر اين صراط استوارتر بدارد.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شریعتمداری....
Iran, Islamic Republic of
آین آقای شریعتمداری یک جوری در قدیم الایام و گذشته یخ زده و گیر کرده.بیش از 35 سال میگذرد. قرن بیست و یکم شده و دنیا عوض شده. اینترنت و علم سلول بنیانی و تلفن موبایل آمده، دیگر پیکان را ولش کن!!
منشور کورش افتخار ملی است. دین و عقیده و اسلام هم جایگاه خودش را دارد و همه ما آنقدر عقل سلیم داریم که هر دو را با هم داشته باشیم. منافاتی هم با هم ندارد.
Iran, Islamic Republic of
من همه سخنان احمدی نژاد را شنیدم به نظرم اقای شریعتمداری عزیز قدری زیادی به برخی تعابیر احمدی نژاد گیر دادند!
واقعا حرفهای دکتر بوی اسلام می داد نه ایران
با توجه به احتمال اینکه کوروش همان ذوالقرنین هستش ایا به اندازه ی 20 دقیقه مصاحبه تلویزیونی ارزش صبحت کردن در موردش نیست؟
Iran, Islamic Republic of
استدلال ایشون خیلی جالبه . در حالی که صحبت اقای احمدی نژاد درباره منشور کوروش بوده ایشون بحث قاجار و پهلوی رو مطرح میکنند . حالا چون حکومت کوروش شاهنشاهی بوده این دلیل بد بودنش نیست همونطور که بعضی از این شاهها خدماتی هم به کشور داشتند .
Iran, Islamic Republic of
منشور کوروش و تمام حرفهایش به اندازه یک خطبه امیرالمومنین علی علیه السلام کاربرد اجرایی ندارد..
Iran, Islamic Republic of
يه دوستي گفتن اوني كه گفته ايراني بودن كاري نداره فرار مي كنه بگم كه افتخارم اينه كه پدرم جانباز جنگه و خودممم اگه حمله اي بشه تا آخر جان مي ايستم نه به عنوان ايراني تنها بلكه به عنوان مسلمان ايراني
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری قدرت طلب نیستند ایشان فقط از مدافعان سرسخت اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستند این روز ها عوامل م.... بد جوری بدنبال توهین به حاج حسین هستند اما کور خوانده اند حاج حسین بیدی نیست که با این بادها بلرزد و به یاری خدا فتنه ..... را هم در نطفه خفه خواهد کرد درود بر حسین شریعتمداری.
Iran, Islamic Republic of
دوستان خواهشا" تعصب را کنار بگذارید.
آنچه که در منشور منتسب به کورش آمده با آموزه های پیامبران الهی منافات دارد.یا این منشور جعلی است و یا اینکه اگر منشور واقعا" مال کورش است پس کورش پیامبر نبوده بلکه یک آدم پلورال بوده
Iran, Islamic Republic of
مي گن حب وطن نشانه ي ايمان است نه تا اين حد كه اگر گذشته ي بدي داشتيم آن را به آن وصل كنيم. اگر حب به وطن وجود نداشت خيلي از كشور ها در جنگ شكست مي خوردند ولي اينو بگم ما تو جنگ روسيه خيلي ناسيوناليست متعصب داشتيم كه نتيجش شد دو قرارداد اما وقتي حب به وطن با ايمان وجود داشته باشه وطني كه توش آرمان ها اجرا بشه . اينجوري بشه يه آمريكايي بايد با هركسي كه با كشورش مشكل داره مقاومت كنه كه اگه اينجوري بشه وحشتناك ميشه اگه مردم واقعيت رو با وطني كه فقط مرز ها اونو تعيين كردند قاطي كنن بايد منتظر جنگ جهاني هزارم هم بود .
وطن من تمام كشور هاي مسلمان اعم از ايران و لبنان و سوريه و تركيه و... است.
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری اینقدر نمی داندکه آن زمان ( دو هزار و پانصد پیش) که برای پادشاهان جان و حقوق انسانها پشیزی ارزش نداشت چنین اعلامیه حقوق بشری چه ارزش و اعتباری داشته و دارد.
...
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری برادربزرگوارآیادرمدت زمان کوتاهی (دراین5سال) روستاهای ماآبادنشد؟؟گازرسانی آب رسانی برق رسانی به روستاهادروغ بود؟؟رای25میلیونی دروغ بود؟؟ازشماانتظاردیگریست .خودتان خوب میدانیدکه منظوررئیس جمهورمدیریت اسلامی باعدالت مهدویست اصلاغیرازاین ممکن نیست چون جمهوری مااسلامیست آقای احمدی نژادتوضیحات جامعی دررابطه بامنشورکوروش ارائه کردشانتاژروی این خبربه صلاح نیست..اینهاموضوع اصلی نظام نیست.
Iran, Islamic Republic of
اگر چه مطالب و مقاله های کیهان همواره مبتنی بر حقایق بوده ولی این سرمقاله را قبول ندارم زیرا نظام جمهوری اسلامی هم بر ملیت ایرانی بعنوان یک فرهنگ برجسته و هم بر هویت اسلامی مردم ما حکایت دارد و با احترام به اسلام عزیز نشانگر روحیه عدالت طلبی و حق خواهی مردم ما در طول تاریخ بوده است - نظام ما توانایی جذب عاشقان ایران و اسلام را دارد
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد با اين تفكرات جديد تبديل به يك ريس جمهور ايده آل شده اميدوارم همه مسئولين ياد بگيرندكه نبايد نياكان ما به فراموشي سپرده شوند
Iran, Islamic Republic of
درود به غیرت اسلامی آقای شریعتمداری که نه هیچوقت طلبکار نظام شد و نه از جاده انصاف خارج شد.
خدا حفظش کنه
Iran, Islamic Republic of
البته از طرفی هم اسلام با ایران در دنیا شناخته شده و
منشور کوروش نماد ایرانی بودن ماست
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین اقا از شما بعید بود!
واقعا درک مطالبی که احمدی نژاد گفت اینقدر سخت بود. آیا واقعا او منشور کوروش را جایگزین اسلام و قرآن دانست؟ قیاس های متعدد شما این شبهه را تقویت می کند که فقط قصد مخالفت داشتید چرا که حمایت شاه از کوروش دلیل آنست که دیگر کسی نکات مثبت کوروش را نگوید اگر اینطور است رضا شاه و شاه مخلوع خود را کمر بسته حضرت عباس میدانستند و به زیارت امام رضا میرفتند و ما دیگر نباید برویم. واقعا که عجیب است!!!!
Iran, Islamic Republic of
با همه‌ی احترامی که برای «شریعتمداری» عزیز قائلم؛ تحلیل ایشان را مصداق «قضاوت بر اساس مسایل فرعی» می‌دانم که در دیدار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با خبرگان مورد نهی واقع شده است.
آنچه مورد تاکید رییس جمهور بود این بود که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که سابقه و پیشینه و هویت تاریخی آن بر اساس موحد بودن، احترام به بشریت و عقیده استوار است.
کوروش اگر حتی ذوالقرنین نباشد، به عنوان پادشاه ابر قدرت دنیای آنروز، موحد و عادل بوده و برای نجات موحدان از زیر یوغ دیکتاتور عراق با دیکتاتور جنگیده و آنان را در دین و آیین خود آزاد گذاشته و به سربازان خود اجازه هیچگونه تعدی به مردم را نداده است.
ولی مدعیان ابرقدرتی امروز به اسم مبارزه با دیکتاتور عراق آمده‌اند و مردم این کشور را دارند زیر چکمه‌هایشان له می‌کنند.
این تقابل «مدیریت ایرانی» و «مدیریت آمریکایی» است.
این دیگر اینهمه سر و صدا ندارد برادر حسین!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به عقاب تيز بين انقلابي آقاي حسين شريعتمداري . من يک جوان هستم که با خوندن مقالات شما واقعا شگفت زده و ذوق زده ميشم... خداحفظ کند شمارا
Iran, Islamic Republic of
من که میگم این شریعت مداری میخواد با این حرف ها مشهور بشه اما بهش بگید شرمنده اگر ریس جمهور عزیزم بگه ماست سیاهه میگم سیاهه من به این اقا رای دادم و تا اخر هم از ایشان حمایت میکنم درود بر ریس جمهور مردمی درود بر کوروش کبیر که مایه افتخار ایران و ایرانی هست
Europe
واقعا نظرات آقای شریعتمدرای سنجیده و غنی از منطق می باشد..
Iran, Islamic Republic of
دم حاج حسين گرم كه روزي كه بايد حمله مي كرد حمله كرد و روزي كه بايد دفاع مي كرد دفاع كرد!
اين يعني بصيرت!
برو داريمت حاج حسين
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج حسین بزرگ - من چند بار این مطالب را خواندم و کوچکترین خلاف انصافی در آن پیدا نکردم هرکسی به این مقاله بسیار مهم و حساس با دیده انصاف نگاه کند قضاوت خواهد کرد حق با شریعت مداری است احسن به این مرد باشهامت که این همه خطر را به جان میخرد و خود را فدای حقیقت ناب انقلاب کرده من هر روز بیش از پیش با اندیشه ایشان آشنا میشوم از گذشته خودم که مخالف ایشان بودم شرم میکنم.امید وارم خدا کمک کند.
Iran, Islamic Republic of
ما چرا باید نقاط مثبت تاریخ و فرهنگ خودمان را پنهان کنیم ؟ مثلا آیا تاکید رهبر معظم بر ترویج زبان و خط فارسی را هم می توان دلیلی بر ملی گرایی تفسیر کرد ؟بهر حال واقعیت فرهنگ غنی ایرانیان غیر قابل کتمان است فرهنگی که با پذیرش اسلام به تکامل رسیده ایران امروز معرف اسلام و یک فرهنگ غنی است و ایرانیان در هر کجای جهان باید با تکیه به ایرانی بودن و یا مسلمان بودن به وضعیت موجود جهان اعتراض کنند و به معرفی مدیریت ایران اسلامی در جهان بپردازند جهان امروز جهانی که هرساله جنگ و خون ریزی، فقر و بی عدالتی و منهدم شدن ساختار خانواده و اخلاق در آن افزایش می یابد مثل جنایات امریکا در عراق و افغان - مثل جنایات اسرائیل در غزه مثل ابوغریب و گوانتانامو در امریکا مثل برده داری نوین از زنان و ... حالا ما بین فرهنگ غنی اسلام و ایران جنگ راه بیاندازیم ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
آخه به کوروش چه ربطی داره که فلان شاه جشن2500 ساله راه انداخته؟
بدبخت نیست که بیاد از حرفهایی که شما دربارش میزنید دفاع کنه.
شاه طوری افراط گرایی میکرد و شما هم طوری دیگه!به اون چه ربطی داره که تو جشن های 2500 ساله هر نوع کثافت کاری انجام میشده!
بدبخت برای دفاع از همین ایران که قرنها بعد باعث گسترش و پیشرفت دین مبین اسلام شد جنگید و کشته شد. روی صندلی نبوده دستور بده. تو بیابونها برای دفاع از مردمی که تعهد دفاع از اونها رو داشته کشته شده!
در اسلام به کسی که در راه دفاع از مملکتش کشته بشه چی میگن؟حالا مسلمان نباشه!مگه کم ایرانی یهودی یا مسیحی تو جنگ با عراق کشته شدن؟
با استفاده از استوانه کوروش مملکت رو میشه چرخوند اما ما راهشو بلد نیستیم
آقای شریعتمداری برو ببین چند نفر برای اون منشور از نقاط مختلف ایران میرن برای بازدید!
Germany
شريعتمداري با اينکه ازت خيلي بدم مي ايد ولي با اين گفته هات کاملا موافقم با اين خشتها نمي شه يه روستا رو هم اداره کرد چه برسد به جهان
آفرين گل گفتي
Iran, Islamic Republic of
بسم رب الشهدا
حاج حسین عزیز حقا که عمار رهبر و سرباز خوب اسلام ناب محمدی هستی
Iran, Islamic Republic of
از چاپ توضیحات علمی یک باستان شناس واهمه دارید؟چرا چاپ نمی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
وقتي كه جلوي نوشتن انديشمندان واقعي كه دو كلمه حرف حساب حاليشونه گرفته شه، اونوقت.... افكار شان را منتشر ميكنند... بنده هم بر شيوه نگارش و هم استدلالهاي بي منطق آقاي شريعتمداري دهها اشكال ميتوانم بگيريم و ميسوزم از يك گفتگوي متقابل ولي افسوس كه ...