دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

پاسخگویی24ساعته پیامکی به سوالات دینی

يکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 178866
رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی از آمادگی کارشناسان این مرکز حوزوی برای پاسخ به سؤالات فقهی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت‌الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آمادگی کارشناسان این مرکز حوزوی برای پاسخ به سؤالات فقهی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این مرکز روزانه به ده هزار سؤال دینی پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان این‌که مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با نظارت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وظیفه پاسخ‌گویی مستقیم به سؤالات دینی مردم را به صورت تخصصی و از طریق تلفن، اینترنت، مکتوب و پیامک به عهده دارد، گفت: بخش زیادی از سؤالات دینی مردم به صورت تلفنی پاسخ داده می‌شود.

حجت‌الاسلام مخدوم با اشاره به افزایش رشد سؤالات دینی مردم به ویژه سؤالات فقهی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این مرکز تمام تلاش و ظرفیت خود را در پاسخ‌گویی به سؤالات مردم به کار خواهد گرفت؛ اگرچه محدودیت‌هایی هم در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان این‌که مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی برای ارائه پاسخ‌ به همه موضوع‌ها آمادگی دارد، گفت: مردم در ماه مبارک رمضان می‌خواهند نظر مرجع تقلید خود را در موضوعی بدانند، از این‌رو ظرفیت‌های پاسخ‌گویی فقهی در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر افزایش می‌یابد.

پاسخگویی ۲۴ ساعته پیامکی به سؤالات شرعی مردم

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی استفاده از تلفن را به تنهایی در امر پاسخ‌گویی به سؤالات مردم کافی ندانست و خاطرنشان کرد: برای جبران این محدودیت، پیامک شماره ۳۰۰۰۹۶۴۰ به ظرفیت‌های ارتباطی مرکز اضافه شده که کمتر از یک سال است از عمر آن می‌گذرد.

وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان سال گذشته این ظرفیت وجود نداشت و امسال به عنوان یکی از مسیرهای ارتباطی مرکز با مردم در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: مردم می‌توانند در ساعت‌هایی که ارتباط اینترنتی و تلفنی برقرار نیست، سؤال‌های فقهی خود را با تعیین مرجع تقلید از طریق پیامک برای کارشناسان مرکز ارسال کنند.

حجت‌الاسلام مخدوم ارتباط ۲۴ ساعته با کارشناسان حوزوی را یکی از مزیت‌های استفاده از پیامک دانست و تصریح کرد: به سؤالاتی که از طریق پیامک ارسال می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن و حداکثر یک روز پاسخ داده خواهد شد.

پاسخگویی شرعی به سؤالات مردم با شماره ۰۹۶۴۰ به صورت رایگان

وی یادآور شد: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی به نشانی www.pasokhgoo.ir و درگاه ورودی www.pasokhgoo.org و همچنین شماره ۰۹۶۴۰ آماده دریافت سؤالات دینی مردم در طول ماه مبارک رمضان و ماه‌های دیگر است.

رییس مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با بیان این‌که سالانه بیش از سه تا چهار میلیون ارتباط منجر به پاسخ با مردم در این مرکز انجام می‌شود، گفت: کارشناسان مرکز، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ آماده پاسخ‌گویی به سؤالات مردم هستند.

حضور ۴۰۰ کارشناس حوزوی برای پاسخگویی تلفنی به مردم در ماه رمضان

وی با اشاره به حضور فعال یکصد کارشناس حوزوی در کرسی‌های پاسخ‌گویی به سؤالات دینی از طریق مسیرهای مختلف و فعالیت ۴۰۰ روحانی فعال در این عرصه، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به جز جابه‌جایی برخی از کارشناسان تغییر خاصی نخواهیم داشت.

۱۵۰ هزار تماس به صورت روزانه با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

حجت‌الاسلام مخدوم در پایان با بیان این‌که ماه مبارک رمضان با حجم انبوهی از ارتباط مردم روبه‌رو هستیم و البته به آن افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: براساس گزارش‌های مخابرات، در ماه مبارک رمضان سال گذاشته، روزانه بیش از ۱۵۰ هزار تماس از سراسر کشور و از شماره ۰۹۶۴۰ انجام شده است.

وی با اشاره به حجم کاری محدود و عدم پاسخ‌گویی به بخش زیادی از تماس‌ها، از مردم خواست تا مسیرهای مجازی مانند ایمیل و یا پیامک را برای ارسال سؤالات دینی خود انتخاب کنند تا به سؤال‌های بیشتری پاسخ داده شود و کارشناسان مرکز وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام و تشکر از این کار با ارزش
منتها در حالی که خدمات این ها رایگان هست اما مخابرات جبران می کند و سهم خودش رو از مردم می گیرد.