جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

مشروبات الكلي سالانه چند نفر را می‌کشد؟

يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 156969
نتايج تحقيقات سازمان بهداشت جهاني كه با بررسي ۱۹۳ كشور به دست آمده است، نشان مي‌دهد: سالانه حدود ۲،۵ ميليون نفر بر اثر مصرف مشروبات الكلي مي‌ميرند.
به گزارش فارس، مدير بخش سلامت ذهني سازمان بهداشت جهاني گفت: "يك سوم از مرگ و ميرهاي ناشي از مشروبات الكلي مربوط به جوانان است كه سن ۹ درصد از آنان بين ۱۵ تا ۲۹ سال است. "

اين كارشناس سازمان بهداشت جهاني افزود: الكل، عامل حدود ۶۰ نوع بيماري و آسيب بدني است همچنين مصرف الكل ممكن است موجب بروز بيماري‌هايي مانند "سيروز كبدي "، "صرع "، انواع مسموميت‌ها و اختلالات ذهني شود كه اغلب منجر به تصادفات رانندگي و رفتار خشونت‌آميز مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري «شينهوا»، تحقيقات اخير نشان مي‌دهد كه بين مصرف الكل و انواع سرطان‌ها مانند سرطان سينه رابطه‌اي مستقيم وجود دارد.

در دهه اخير در برخي كشورها، محدوديت‌هايي در زمينه فروش مشروبات الكلي و رانندگي پس از نوشيدن الكل اعمال شده است اما هنوز برنامه‌هاي پيشگيري مناسبي وجود ندارند؛ به عنوان مثال وضع ماليات بر فروش مشروبات الكلي، جلوگيري از نوشيدن بيش از حد آنها، كاهش ميزان دسترسي از طريق كنترل توزيع، بالا بردن حداقل سن خريد براي خريداران و ممنوعيت‌هاي مؤثر در هنگام رانندگي از جمله برنامه‌هاي پيشگيري از مصرف مشروبات الكلي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *