يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

شرط شركت در آزمون تكميلي سمپاد

جمعه ۳۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 177065
سويزي جزئيات آزمون تكميل ظرفيت استعدادهاي درخشان را اعلام كرد
خبرگزاري فارس: رئيس مركز ملي استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: شرايط داوطلبان براي شركت در آزمون تكميل ظرفيت كلاس‌هاي رشته‌هاي "رياضي و فيزيك " و "علوم تجربي " پايه دوم متوسطه سمپاد، داشتن حداقل معدل كل ۱۸،۵ در پايه اول دبيرستان و داشتن مليت و تابعيت ايراني است.

مهري سويزي اظهار داشت: با توجه به اينكه در حال حاضر كيفيت بخشي علمي و پرورشي و نيز توسعه مدارس استعدادهاي درخشان در دستور كار مركز ملي استعدادهاي درخشان و دانش‌ پژوهان جوان است، آزمون تكميل ظرفيت براي پايه دوم دبيرستان در تمام رشته‌ها بر همين مبنا برگزار مي‌شود.

وي با اينكه آزمون تكميل ظرفيت كلاس‌هاي پايه دوم در رشته‌هاي رياضي و فيزيك و علوم تجربي با رعايت تراكم ۳۰ نفر در هر كلاس برگزار مي‌شود، گفت: ستاد آزمون استان مي‌تواند در صورت وجود امكانات آموزشي، علاوه بر تكميل ظرفيت كلاس‌هاي موجود، نسبت به افزايش صرفاً يك كلاس دوم متوسطه در هر رشته (يك كلاس رياضي و فيزيك، يك كلاس علوم تجربي) اقدام كند.

سويزي شرايط داوطلبان در آزمون را داشتن حداقل معدل كل ۱۸،۵ در پايه اول دبيرستان و داشتن مليت و تابعيت ايراني ذكر كرد و ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان از روز گذشته ۲۸ تير آغاز شده و تا سه‌شنبه سوم مرداد ادامه خواهد داشت؛ آزمون نيز رأس ساعت ۹ صبح هفتم مرداد به همراه آزمون ورودي رشته علوم انساني دبيرستان‌هاي استعدادهاي درخشان و به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

وي به مواد و نوع سؤالات آزمون اشاره كرد و اظهار داشت: سؤالات آزمون در سطح آموخته‌هاي سال اول متوسطه با رويكرد سنجش هوش و خلاقيت به صورت چهارگزينه‌اي (نمره منفي يك‌سوم براي پاسخ غلط) است.

رئيس مركز ملي استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان با تأكيد بر اينكه اين آزمون به صورت غيرمتمركز بر اساس بخشنامه ارسالي به آموزش و پرورش استان‌ها برگزار مي‌شود، اضافه كرد: ۱۰۰ سؤال براي شركت‌كنندگان در نظر گرفته شده است كه مدت زمان پاسخگويي به پرسش‌ها، ۱۲۰ دقيقه است.

وي افزود: زمان پاسخگويي به سؤالات با احتساب قرائت راهنماي پاسخنامه توسط دانش‌آموزان محاسبه شده است و ميزان دشواري سؤالات و حجم آن، متناسب با زمان تعيين شده، طراحي مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *