دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

هند هم صاحب ناو هواپیمابر می‌شود

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 257001
اي.کي. آنتوني، وزير دفاع هند مي‌گويد، روسيه يک ناو هواپيمابر نوسازي شده متعلق به دوران اتحاد جماهير شوروي را در آخرين سه ماهه سال ۲۰۱۳ به هند تحويل خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، وزير هندي، روز دوشنبه (۶ آذر، ۲۶ نوامبر) خطاب به پارلمان اين کشور اعلام کرد، پايان سال ۲۰۱۳ ميلادي به عنوان تاريخ تحويل گرفتن ناو هواپيما بر ساخت روسيه که توسط هند "آي‌ان‌اس ويکراماديتيا" نامگذاري شده، تعيين شده است.

آنتوني گفت: «تحويل ويکراماديتيا که قرار بود که در دسامبر ۲۰۱۲ صورت گيرد، به آخرين سه ماهه سال ۲۰۱۳ به تعويق افتاد.»

وي با بيان اينکه قرار بود روسيه اين ناو ۴۴۵۷۰ تني را در آگوست ۲۰۰۸ به هند تحويل دهد، افزود، قيمت اين ناو در سال ۲۰۰۴ ميلادي، زماني که قرارداد خريد اين ناو امضا شد، ۹۷۸.۲ ميليون دلار بود اما اين قيمت در سال ۲۰۱۲ به ۲.۳ ميليارد دلار تغيير کرد.

وزير دفاع هند گفت، علت تاخير در تحويل اين ناو هواپيمابر مشکلات فني بوده است.

بر پايه اين گزارش، اين ناو نيازمند توربين‌ها و ديگ‌هاي بخار جديد، ۲۵۰۰ کيلومتر کابل کشي و تقويت عرشه پرواز آن بوده است.

بر اساس قرارداد بين شرکت‌هاي هندي و روس، اين ناو بايد به سلاح‌هاي مدرن، ۱۶ جت‌جنگي ام‌آي‌جي-۲۹ و تعدادي بالگرد ضد زيردريايي تجهيز شود.

روسيه در دسامبر ۲۰۱۱ زيردريايي هسته‌اي نرپا را بعد از دو سال تاخير به هند تحويل داد.

وزير دفاع هند اين اظهارات را يک روز بعد از اين بيان کرد که وزارت دفاع چين اعلام کرد يک جنگنده جي-۱۵ ساخت چين روي ناوهواپيمابر اين کشور فرود آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
آخه این ناو را میخواهند چه کنند؟ هند با تامیل های سریلانکا مشکل دارد و با پاکستان. پاکستان که همسایه دیوار به دیوارش است و برای مقابله با آنها نیاز به ناو هواپیمابر ندارد. تامیل ها هم که اصلا بجز تفنگ و مسلسل دستی چیز دیگری ندارند و برای چنان کسانی ناو هواپیمابر لازم نیست. این هندی ها می خواهند پز بدهند که آره ما هم قدرتی هستیم و ناو هواپیمابر هم داریم گرچه هیچ وقت به دردمان نخواهد خورد.