دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۶

مخالفت مجلس با تعطيلي پنج‌شنبه ادارات

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 179215
فارس: نمايندگان مجلس با فوري بررسي شدن طرح حذف تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مديريت خدمات كشوري كه درباره تعطيلي روز پنجشنبه در استان‌هاي كشور بود، مخالفت كردند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (سه‌شنبه) با يك فوريت طرح حذف تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مديريت خدمات كشوري كه درباره ايجاد بستر قانوني براي امكان تعطيلي ادارات دولتي و عمومي در روز پنجشنبه در استان‌هاي كشور بود، مخالفت كردند.

بر اساس اين مخالفت مجلس، طرح مذكور به صورت عادي در دستور كار پارلمان قرار خواهد گرفت كه در صورت تصويب نهايي آن تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مديريت خدمات كشوري حذف مي‌شود.

طبق ماده ۸۷ قانون مديريت خدمات كشوري ساعات كار كارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته است و ترتيب و تنظيم ساعات كار ادارات با پيشنهاد سازمان در تصويب هيئت وزيران تعيين مي‌شود و تغيير ساعت كار كارمندان در موارد ضروري با رعايت سقف مذكور با دستگاه ذيربط است. ميزان ساعات تدريس معلمان و اعضاي هيئت علمي از ساعات موظف در طرح‌هاي طبقه‌بندي مشاغل ذيربط تعيين خواهد شد.

همچنين در تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مديريت خدمات كشوري نيز آمده است كه همه دستگاه‌هاي اجرايي استاني موظفند ساعات كار خود را در ۶ روز هفته تنظيم كند.

اين طرح كه به امضاي ۱۷ نفر از نمايندگان رسيده، داراي يك مقدمه توجيهي و يك ماده واحده است كه در بخشي از مقدمه آن آمده است: از آنجا كه وقوع پديده آلودگي هواي استان‌هاي جنوبي و غربي كشور از طريق ريزگردها در سال‌هاي اخير و به ويژه در فصل تابستان شرايط نامناسبي را براي شهرهاي اين مناطق ايجاد كرده و سرايت اين پديده به استان‌هاي مركزي نيز به كرات مشاهده شده و از طرفي كاهش زمان حضور ساكنان مناطق فوق در هواي آلوده از ريزگردها مي‌تواند در كاهش اثر مخرب آن بر روي سلامتي ساكنان بسيار مؤثر باشد و با توجه به اينكه تجارب عملي در مورد تعطيلي روز پنجشنبه در تهران از لحاظ صرفه‌جويي در مصرف انرژي در دستگاه‌هاي دولتي آثار مثبت خود را نشان داده است، لذا به منظور ايجاد بستر قانوني براي امكان تعطيلي ادارات دولتي و عمومي در روز پنجشنبه در استان‌هاي كشور اين طرح با قيد يك فوريت ارائه مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولاً :
همه كشورهاي دنيا دو روز در هفته تعطيلند و ما يك روز===> پس ما بيشترين تعطيلات را نداريم.

ثانياً :
براي ام القري اسلام بسيار زشت است كه عيد باستاني ملي را چندين روز تعطيل كند اما تعطيلي يكي از بزرگترين اعياد اسلامي را فقط يك روز تعطيل بدارد. ببينيد در همين تركيه اي كه خيلي لائيك بود در همان زمان چقدر ارزش زيادي قائل بودند و تعطيل مي كردند.


ثالثاً:

آقايون مجلس در عمل به ايراني بودن و نسخه مشايي بيشتر عمل مي كنند كه به عيد بزرگ اسلامي در برابر يك عيد ملي اينقدر بي تفاوت اند.

رابعاً:

اينقدر از رهبري براي چيزهاي بي ارزش مايه نگذاريد. جهاد اقتصادي با بالا بردن انگيزه و تجديد روحيه منافاتي ندارد كه همخواني و همسويي هم دارد.
Iran, Islamic Republic of
آقای خبرگزاری
مجلس با فوریت طرح مخالفت کرده نه با خود طرح . لطفاً تیتر غیر حرفه ای نزنید
نیمه نعطیلی 5شنبه ها با یک کمی تفکر و محاسبه ساده مشخص میشود که برای مردم و دولت مفیدتر است چرا کسی نمیخواهد این را بفهمد؟ باور کنید این هم در راستای جهاداقنصادی که رهبر فرمودند میتواند باشد دلایل زیادی میتوان اقامه کرد ...
Iran, Islamic Republic of
نماينده هاي محترم اگه ميخواهيد راندمان كار بالا برود واز طرفي از مصرف انرژي در روزهاي پنجشنبه در ادارات طويل وعرض كاسته بشه لطف كنيد به تعطيلي روز پنجشنبه راي بدهيد.
Iran, Islamic Republic of
اگر حضور فیزیکی و نگهداشتن افراد در ادارات به زور یعنی کمک به جهاد اقتصادی بهتر است ساعات کاری را 60 ساعت در هفته کنیم و تمام اضافه کاریها و شیفت های دو نوبته را هم حذف کنیم که نشان دهیم جهاد اقتصادی انجام داده ایم. این نمایندگان به جای کیفیت کار تنها رقم و ساعت صوری را مهم می دانند
Iran, Islamic Republic of
تعطیلی پنجشنبه هاباعث فشرده شدن کار درطول هفته می شود وهمچنین باعث تاخیر در کار ارباب رجوع می شود.