يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵

انتقاد شدید آیت الله صافی از بدحجابی

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 237814
آیت‌الله العظمي صافی گلپایگانی با انتقاد از وضعیت بدحجابی گفت: نخستین قلبی که از این افراد بدحجاب در جامعه و بدحجابی ‌می‌رنجد و عذاب می‌کشد، قلب امام زمان(عج) است و این نگرانی نخست بر دل ایشان وارد می‌شود؛ پس در این راستا وظیفه داریم که این نگرانی‌ها را مرتفع کنیم.
به گزارش جهان، روزنامه تهران امروز نوشت: اين مرجع عالي قدر كه در جمع طلاب و روحانيون مدرسه علميه شهيد صدوقي سخن مي‌گفت، با تاکید بر رسالت خطیر طلاب و روحانیون اظهار داشت: در این شرایط و دوران، رسالت طلاب و روحانیون بسیار مهم و تاثیرگذار است چراکه باید همواره برای رساندن معارف اهل‌بیت(ع) و اسلام به سراسر دنیا آماده باشند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های طلاب و علما و روحانیون برطرف کردن شبهات است، با توجه به اینکه امروز رسانه‌ها مردم را مشغول خود کردند شبهاتی نیز در پی آن به وجود می‌آید که باید طلاب در برطرف کردن شبهات بکوشند.

آيت‌الله صافي تصريح كرد: ما باید ابتدا این فرهنگ انسان‌ساز از اهل بیت(ع) را به طور تمام و کمال شناخته و سپس این فرهنگ را به دنیا برسانیم و ضمن مواظبت از سنت‌های اهل‌بیت(ع)، این سنت‌ها را نگه داریم. این مرجع عالیقدر شیعه در ادامه سخنانش یکی از سنت‌های اهل بیت را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: تمام اعمالی که مردم به جا می‌آورند و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند ذره‌ای آب در کنار دریایی بی‌کران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حاج آقا، قلب امام زمان (عج) از دست بعضی مسئولین بی غیرت که در این همه بی فرهنگی و مخدوش کردن وضع اقتصادی نقش دارند نمی رنجد؟
فقط حجاب؟
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا به خدا ما نوکر شما هم هستیم اما ای کاش بجای انتقاد از بی حجابی به ریشه اصلی همه رذایل که حرامخواری است انتقاد میکردید به خدا خود شماها به ما گفتید امام حسین (ع) به یزیدیان گفت علت این که سخن مرا نمیفهمید شکمهای پر از حرام است، حاج آقا امروز اختلاس و رشوه و تحصیل حرام بیداد میکند و هر روز سخن از پرونده ای میلیاردی است ایا وقت آن نرسیده است بدستور شما و دیگر علما بر ضد حرامخواری و ربا خواری تظاهرات کنیم و نهضتی برای پاکسازی تنها حکومت شیعی عزیزمان براه بیندازیم
دوستان هرچیزی سرجای خودش خوبه.
انتقاد به حق شما از مسئولان نباید باعث غفلت از مسائل مهم دیگه مثل حجاب بشه.
بیاین بحث ها رو با هم قاطی نکنیم
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا جان! اگه کرور کرور مبانی و معارف اومانیستی در علوم انسانی به خورد جوون های مملکت بره، جای اعتراض نیست؟ آیا حوزه فقط باید جواب شبهات رو بده یا خودش تولیدکننده علوم انسانی اسلامی باشه؟ آخه بدحجابی معلول یک عالمه معضل ریشه ای دیگه است.
متاسفانه تولید فکر و اندیشه در زمینه حجاب صورت نمیگیرد. فکر و ذهن مردم نسبت به حجاب باید اصلاح شود تا در رفتار و نحوه پوشش تغییر مثبت اتفاق افتد.
توان فرهنگسازی مسئولین در این زمینه در حد صفر است..اینم میشه نتیجه اش که هر روز چهره جامعه شکل غربی تر به خود می گیرد..