شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

روایت متهم از قیمت یکی از املاک «د.س»

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 228319
متهم گفت: مرا به خانه‌ای در خیابان فرشته بردند تا ملکی را ارش‌گذاری کنیم. ارزش‌گذاری املاک در حد معمول را انجام می‌دادیم اما قیمت این خانه با توجه به ماشین‌هایی که در آن بود اجازه نداد آن را ارزش‌گذاری کنم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ذبیح‌زاده نماینده دادستان در دفاع از کیفر خاص صادره علیه این متهم اظهار داشت: ما برای اینکه این متهم با توجه به آشنایی با قوانین بانکی روشی برای عدم شناسایی دریافت رشوه ایجاد کرده دلیل داریم.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته از 2 هزار چک صادر شده از حسابهای «د.س» مشخص شد تعدادی از چکها توسط منشی این متهم نقد شده است.

این منشی در اظهارات خود گفت: من معمولا کارهای معاونان بانک را انجام می‌‌دهم و این چکها را از «ع.ج» دریافت و نقد کردم.

نماینده دادستان ادامه داد: همچنین 8 فقره چک مسافرتی هر یک به مبلغ 500 هزار تومان توسط یکی از کارکنان بانک و با منشاء حسابهای «د.س» نقد شده است. این کارمند بانک در اظهارات خود گفت، چک‌ها را «ع.ج» داده و بعد از نقد کردن به او تحویل دادم.

ذبیح‌زاده ادامه داد: 16 فقره چک مسافرتی با منشاء‌ حساب «د.س» توسط افراد متعددی در بازار نقد شده به نحوی که در پشت‌نویسی همه 16 فقره چک اسم «ع.ج» مکتوب شده بود.

نماینده دادستان با بیان اینکه اظهارات متهم صادقانه نیست گفت: ما هم می‌دانیم که اعترافاات متهم علیه متهم دیگر قابل قبول نیست اما اگر این اقرار با اسناد و مدارک توام باشد قطعا اثر دارد زیار مقرون به صحت است. ما به کیفر خواست صادره پایبند هستیم و اتهام این فرد محرز است. همچنین طبق ماده 3 قانون تشکیل مجازات جرائم ارتشاء و کلاهبرداری تقاضای مجازات این فرد را داریم.

در ادامه قاضی از «د.س» را به جایگاه فرا خواند و از وی سوال کرد آیا وجوهی را به «ع.ج» مستقیم یا غیرمستقیم پرداخت کرده‌اید که «د.س» در پاسخ گفت: از آقای «ع.ج» به خاطر اینکه مجبورم واقعیت را بگویم عذرخواهی می‌کنم اما او یک روز به دفتر من در برج ملت مقابل پارک ملت آمد و از من برای خرید خانه 30 میلیون تومان پول گرفت.

وی با بیان اینکه حدود 40 میلیون تومان دیگر هم از طریق خودم و کارکنانم بابت پاداش و عیدی پرداخت شد گفت: این پرداختی‌ها برای تصریح در کار خودم انجام می‌شد و در زمانی که این فرد در بانک بود وامهای در حد شعبه دریافت می‌کردم.

بعداز اظهارات «د.س» متهم در جایگاه قرار گرفت و در بیان آخرین دفاع گفت: «د.س» قبلا مدعی بود نمایندگانش پول را داده‌اند اما الان می‌گوید خودش پرداخت کرده چه لزومی داشت که من به دفتر کسی بروم که به تازگی در شعبه افتتاح حساب کرده بود. دفتر او را بلد نیستم.

وی ادامه داد: ایشان با آقایان «ب و خ» مرا به خیابان فرشته فرستادند تا ملکی را ارزش‌گذاری کنیم. ارزش‌گذاری با قیمت‌های معمولی روال کار ما بود اما آن خانه‌ای که به دیدم در حیاط آن فقط 5 مرسدس‌بنز بود و به این خاطر که ارزشگذاری آن در صلاحیت من نبود اصلا قبول نکردم  ملک دیگری هم در خیابان ولیعصر وجود دارد که گفتند بیا آن را ارزشگذاری کن که من گفتم اگر آنجا هم مثل اینجاست قبول نمی‌کنم من غیر از آن خانه به جای دیگری نرفتم.

متهم با بیان اینکه من آبرویم را ذره ذره جمع کردم و اگر لازم باشم همه افراد مطلع را به اینجا می‌کشانم تا آبرویم حفظ کنم گفت: من اگر رشوه گرفته بودم بعد از 32 سال خدمت و بازنشستگی نباید برای امرار معاش باز هم کار می‌کردم.

متهم درباره تراول‌های کشف شده در سطح بازار که نماینده دادستان به آن اشاره کرد گفت: این تراول‌ها به این دلیل بود که بانک آنها را خرج می‌کرد و اگر اسم من پشت آن نبود بانک آن را تحویل نمی‌گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه روزی که به دادگاه احضار شدم برای حفظ آبرو از شغلم استعفا کردم گفت: از دادگاه می‌خواهم بیگناهی مرا اثبات کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *