سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۱۹

جزئیات جدیداز وکیل۳۲میلیاردی/ پای‌کدام وزارتخانه درمیان است؟

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 387755
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت وکیل ۳۲ میلیاردی برای وزارت نیرو کار می‌کرده و جلوگیری از خصوصی‌سازی علت استخدام این وکیل بوده است.
جزئیات جدیداز وکیل۳۲میلیاردی/ پای‌کدام وزارتخانه درمیان است؟
به گزارش جهان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به بازداشت وکیل ۳۲ میلیاردی، گفت که این وکیل برای وزارت نیرو کار می‌کرده است.

وی زمان بازداشت این وکیل را هفته گذشته اعلام کرد و این سوال را مطرح کرد که آقای چیت‌چیان! این ۳۲ میلیارد را به چه کسی و برای چه داده بودید؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح علت بازداشت این وکیل، گفت: (وزارت نیرو) برای آنکه شرکت‌های زیرمجموعه خود را به خصوصی‌سازی ندهند به یک وکیل ۳۲ میلیارد دادند تا اجازه ندهد این شرکت‌ها خصوصی شوند؛ حال باید پرسید، آقای چیت‌چیان شما دنبال رفع مشکل آبی یا دادن ۳۲ میلیارد؟

قاضی‌پور همچنین از عملکرد وزارت نیرو در بحث مدیریت‌ آب به شدت انتقاد کرد و تأکید کرد که با این عملکرد مشکلات حوزه آب کشور حل نمی‌شود.

پیش‌تر حجت‌الاسلام اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در در هفتاد و یکمین نشست خبری خود گفته بود: وکیلی که با یکی از دستگاه‌های دولتی به دلیل رسیدگی به یک پرونده قراردادی ۳۲ میلیارد تومانی بسته بود بازداشت شد.

وی افزوده بود «دلیل بازداشت این بوده که این وکیل با یکی از دستگاه‌های دولتی قراردادی به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان بسته است. این سؤال پیش می‌آید که اولاً با چه مبنایی این قرارداد بسته شده که ۳۲ میلیارد تومان برای یک پرونده پرداخت شود. البته این دستگاه اجرایی بعد از اینکه دیده خودش نمی‌تواند این پول را بپردازد پول را به حساب شرکتی خصوصی واریز کرده تا این شرکت این پول را به آن وکیل بپردازد و این به نوعی پولشویی محسوب می‌شود.»

سخنگوی قوه قضاییه در تشریح این ماجرا اعلام کرده بود: این وکیل برای اینکه نظر این دستگاه دولتی را جلب کند پیش‌پرداختی ۲ میلیاردی را گرفته و رأی قاضی را جعل کرده است و بر طبق آن بیان کرده من ذی‌نفوذ هستم، قاضی اشتباه کرده و راه برای من باز گذاشته است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرده بود «فکر می‌کنم این وکیل تنها نباشد ولی هنوز جریان مشخص نشده است. همچنین این وکیل و دو نفر دیگر در این رابطه در بازداشت هستند و ما از دستگاه‌های دولتی انتظار داریم مراقب باشند و معاونت‌های حقوقی‌شان قراردادها را بررسی کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
هردم از این بری می می رسد
دورانیهههه دورانیهههه
Iran, Islamic Republic of
اوني كه:
طوفانيهههه..... عصبانيهههه......
اوضاعش بحرانيهههه.....
استادِ جنگ!!! روانيهههه....
خودِ خودِ...
Iran, Islamic Republic of
....قضیه از زبان کی قاضی پور
Iran, Islamic Republic of
هر دم از اين باغ بري مي رسد
شاید هم مال باغ محمود باشه!
اینم از دولت راستگویان
تازه اولیش .فعلا یکسال از دولت ... گویان گذشته هست اقای روحانی چشمتان روشن
دولت راستگویان که دولت احمدی نژاد بود.
حسین
کلا مملکت باحالی داریم؟؟؟!!!!!!!
مردم باحال تری هم داریم
اگه از جناب روحاني و معاونين و مشاورانش بپرسي بلافاصله جواب ميدن: تقصير احمدي نژاده!!
از کجا معلوم که نباشه؟
حسين زاده
Iran, Islamic Republic of
اينگونه اظهار نظر صحيح نيست و بي انصافي است وزير نيرو درقضيه دخالتي ندارد خدا را شكر قوه محترم قضائيه مجدانه پيگير موضوع هستند وعاملان آن بازداشت شده اند
Iran, Islamic Republic of
چرا در دولت قبل یک کیلو پیاز اشتباهی جابجا می شده رییس جمهور مقصر قطعی بوده ولی الان وزارت خانه 32 میلیارد می ده وزیر مقصر نیست ؟ لابد باغبان یا آبدارچی مقصره؟ تا کی خودتون را به ...... می زنید؟
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
ضمن محکوم کردن این اقدام وزارت نیرو که باعث حیف و میل بیت المال شده است باید به روی دیگر این سکه هم نگاهی کرد ...
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
...حفظ ولایت جانشین امام زمان عج از واجبات است
علي
اولا كه اين آقا اين پول از كجا ميخواسته بدهد؟؟ داستان معاويه اينجا مصداق پيدا ميكند كه كاخ سبز را اگر پول خودت ساختي اصراف است و اگر از پول بيت‌المال، حرام! در اينجا همزمان با پيگري دستگاه قضايي به اين تخلفات، مجلس بايد وارد عمل شود و راي اعتماد خود را پس بگيرد(البته در كشورهاي جنوب شرق آسيا خودشان استعفا ميدهند و نميگذارند به راي دادگاه و ... بكشد). ولي تجربه نشان داده كه مجلس با اشتباهات بزرگتر هم وارد عمل نشده (مشكل بوجود آمده توسط وزير نفت!).
Iran, Islamic Republic of
دولت پاک پاک پاک...!با کمی شیب ملایم. اگر زمان دولت های قبلی بود همین آقایون چها که نمیگفتند