يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

علت عقب نشینی آمریکا از زبان جلالی

چهارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 214594
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره بيانيه وزارت امور خارجه آمريكا مبني بر معاف كردن يازده كشور از تحريم نفتي ايران گفت: اين موضوع يك عقب نشيني آشكار از ناحيه ايالات متحده است و نشان داد كه مقوله تحريم هرچند از جانب امريكا و برخي از كشور هاي اروپايي قابل اعمال است، اما در بسياري از موارد غيركارشناسي است.
كاظم جلالي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: مقوله تحريم‌ها نشان مي‌دهد كه در بسياري از موارد نوع تحريم‌هاي تصميم‌گيري شده غيركارشناسي و بر اساس يك شكاف و هيجان سياسي شكل گرفته است كه بيشتر براي تاثيرگذاري رواني و جنگ رسانه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران است.

وي با بيان اين‌كه «اين موضوع پيش از اين نيز قابل پيش‌بيني بود» گفت: در بخش نفتي تحريم ها به راحتي قابل اعمال نيست و اين تصميم كلينتون نشانگر آن است كه در مقابل كشور هاي اروپايي و برخي از كشور هاي آسياي جنوب شرقي مثل ژاپن كه از ايران نفت خريداري مي‌كنندكوتاه آمده است و طبيعي است كه شركت‌ها نوعي فشار ها را به دولت‌هاي خود وارد كرده‌اند‌، دولت‌ها هم در اين راستا اقدام كرده‌اند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: اقدام كلينتون عقب نشيني آشكار از سوي آمريكاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *