پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
در تریبون آزاد دانشجویی مطرح شد:

روایت زاکانی از محکم ترین سند کروبی درباره کهریزک

حساب اکثريت حاميان موسوي از اقليت آشوب‌طلب جداست
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 81707
حتي يك نفر کشته هم زيادي است، اما علت اصلی اين وقايع تلخ قانون‌شكني و عدم تمكين به قانون است كه مقدمه‌ي استبداد است.
روایت زاکانی از محکم ترین سند کروبی درباره کهریزک
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه آمريکا همه مشخصه‏هاي استكبار را دارد، گفت: اگر روسيه نيز روحيه استکباري داشته باشد مقابل ما قرار خواهد گرفت. 

علي‏رضا زاکاني در مراسم "تريبون آزاد دانشجويي" که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شيراز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجويي که چرا آمريکا را نماد استکبار مي‌دانيم اما روسيه را نه؟ گفت: ما با روحيه اسکتباري مخالف هستيم و از ديروز تا امروز آمريکا همه مشخصه‏هاي اسکتبار و شيطان بزرگ بودن را دارد اما ما به دنبال روسيه هم نيستيم و اگر روسيه نيز روحيه استکباري داشته باشد مقابل ما قرار خواهد گرفت.

صرف اکثريت يا اقليت بودن حق نيست

يکي از دانشجويان با اشاره به آياتي از قرآن کريم و داستان حضرت موسي و فرعون ياران موسي را که در اقليت بودند محق دانست و با اشاره به فضاي امروز جامعه از زاکاني خواست که نظر خود را در اين رابطه اعلام کند ، زاکاني نيز پاسخ داد: صرف اکثريت يا اقليت بودن حق نيست؛ بلکه با بررسي سخن‌ها مي‏توان به حق بودن پي‏برد و نمي‏شود با کليات بررسي کرد زيرا اين روايات بايد در مسائل موجود ما هم
كروبي پس از انتخابات نظام را به تجاوز و خيانت متهم مي‌كند و پس از حضور در مجلس هيچ سندي براي اثبات ادعاي خود ندارد و قوي‌ترين شاهد وي مادري بود که مي‏گفت به پسرش تجاوز شده اما خود پسر مي‏گفت چنين اتفاقي رخ نداده و مادرش بيمار رواني است.
مصداق پيدا کند.

وي در پاسخ به دانشجوي ديگري که معتقد بود دانشگاه‌ها فضاي بسته‌اي دارند، گفت: اگر جايي خفقان وجود دارد غلط است و اگر پشت تريبون قرار مي‌گيريد و صحبت مي‏کنيد اين خود نشان از آزادي و نبود خفقان دارد.

عضو کميسون آموزش مجلس هشتم، اظهار کرد: بيش از 13 ميليون نفر به آقاي موسوي راي داده‏اند که اين تعداد معترضان اوليه بودند و نظام بايد گره‏گشايي مي‏کرد و به آنان پاسخ مي‏داد اما اين ميان اقليتي هم وجود داشت که از ابتدا آشوب را شروع کرد.

وي ادامه داد: نظام در صدد پاسخ به اکثريت معترض برآمد و بر اين اساس مقام معظم رهبري در روز سه‌شنبه 26 خرداد از ستاد نامزدهاي مختلف درخواست كرد كه در محضر ايشان اعتراض خود را بيان كنند. در همان جا آقاي آخوندي نماينده موسوي در شوراي نگهبان و باجناق آقای ناطق‌نوري اعلام كرد كه از صندوق‌ها چيزي در نمي‌آيد. با اين وجود رهبر معظم انقلاب فرصت قانوني شوراي نگهبان را به مدت پنج روز افزايش داد. شوراي نگهبان نيز از نمايندگان نامزدها درخواست كرد كه با حضور در اين شورا اعتراضاتشان را بيان كنند سپس به صورت رسمي از آقاي موسوي، كروبي و رضايي نيز دعوت به عمل آورد.

زاکاني افزود: در اين شرايط تنها آقاي رضايي در شوراي نگهبان حاضر شد و اعتراض خود را بيان كرد، اما چند روز بعد در بيانيه‌اي اعتراضش را پس گرفت. 

پس از آن بنده به همراه نمايندگان ديگر خدمت آقاي موسوي رسيده و جلسه خوبي با ايشان برگزار کرديم و به ايشان گفتم كه بنده به شما علاقمندم چرا كه خاطرات خوش زمان امام را تداعي مي‌كنيد.

معترضان به نتيجه انتخابات هيچ استدلالي به عنوان تقلب ندارند

وي ادامه داد: در شرايطي كه شوراي نگهبان فرصتي
شخصي که هزينه ستاد‏ها را تامين مي‏کرده رييس دانشگاه آزاد بود که خود و کسي نمي‏تواند عليه او کوچکترين انتقادي بکند يا کسي جرات کند نزديک اين دانشگاه برود.
براي بيان اعتراضات نامزدها قرار داده بود، اين نامزدها حضور پيدا نکردند تا شوراي حکميت پنج نفره‌اي متشکل از افتخار جهرمي، حجت‌الاسلام رحيميان، ولايتي، حدادعادل و فرد ديگري (ابوترابي) تشکيل شود و اين شوراي حکميت اعتراضات آنها را بشنود. با اين وجود شوراي نگهبان 10 درصد صندوق‌ها را در مقابل دوربين‌هاي فيلمبرداري بازشماري كرد و مشخص شد حرف‌هايي كه آنها مي‌زنند استدلالي به عنوان تقلب ندارند.

زاکاني اضافه کرد: هنگامي كه ما خدمت آقاي هاشمي رفتيم ايشان نيز گفتند كه نامزدهاي معترض در روز 23 خرداد به دفتر ايشان آمده و حداقل خواسته آن‌ها ابطال انتخابات بوده است. اين در حالي است كه آقاي موسوي همان شب انتخابات در مصاحبه‌اي خود را پيروز انتخابات بيان مي‌كنند.

كروبي پس از حضور در مجلس هيچ سندي براي اثبات ادعاي خود نداشت

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنانش اظهار كرد كه كروبي پس از انتخابات نظام را به تجاوز و خيانت متهم مي‌كند و پس از حضور در مجلس هيچ سندي براي اثبات ادعاي خود ندارد و قوي‌ترين شاهد وي مادري بود که مي‏گفت به پسرش تجاوز شده اما خود پسر مي‏گفت چنين اتفاقي رخ نداده و مادرش بيمار رواني است.

وي در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان درباره رسيدگي به پرونده مهدی هاشمي رفسنجاني، اظهار كرد كه وي يکي از ارکاني بوده که مساله تقلب در انتخابات را پيگيري کرده، اما دادسرا او را به دليل پرونده‏هاي سابق احضار کرده است.

رييس دانشگاه آزاد
در پاسخ به دانشجويي که سوال كرد آيا پاسخ سوال مردم را بايد با باتوم داد؟ گفت: بارها گفته‏ام حساب اکثريت معترض و حامي موسوي از اقليت آشوب‌طلب جداست و با افتخار هم مي‏گويم کساني را که بانک آتش مي‏زنند بايد باتوم زد.
عامل ايجاد بزرگترين اختناق است

زاکاني خطاب به دانشجويان موسوم به سبز با بيان اين كه آنها دچار يک پارادوکس قوي هستند، افزود: شخصي که هزينه ستاد‏ها را تامين مي‏کرده رييس دانشگاه آزاد بود که خود و کسي نمي‏تواند عليه او کوچکترين انتقادي بکند يا کسي جرات کند نزديک اين دانشگاه برود.

وي با بيان اين اعتقاد كه دانشگاه آزاد در بعد کيفي با دانشگاه‏هاي ديگر فاصله‏ دارد و اين دانشگاه در ابعاد کيفي نيازمند تحول است، مدعي شد كه عوامل دانشگاه آزاد در قوه قضائيه مانع برخورد با اين دانشگاه شده‌اند.

عضو کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي گفت: هيات موسس اين دانشگاه، اقدامي رو به پيش انجام داده‏اند و مي‏خواهند امکانات مردم که از طرف دولت به دانشگاه داده شده را وقف و خود را متولي آن کنند.

علت وقايع اخير قانون‌شكني و عدم تمكين به قانون است

وي در پاسخ به سوال دانشجويي كه از وقايع پس از انتخابات و تعداد كشته‌شده‌ها سخن مي‌گفت و پيگير حوادث کهريزک شد، اظهار كرد: من از ابتدا هم گفتم كه حتي يك نفر کشته هم زيادي است، اما اگر مي‌خواهيد علت اين وقايع را بدانيد علتش قانون‌شكني و عدم تمكين به قانون است كه مقدمه‌ي استبداد است. مطمئن باشيد اگر نظام قدمي به عقب مي‌رفت اينها استبداد را حاكم مي‌كردند.

زاکاني ادامه داد: پيش از وقوع فاجعه، مقام معظم رهبري گفته بودند کسي در کهريزک نماند اما مديران آنها گفتند جايي ديگر براي نگهداري بازداشت‌شدگان نداريم که آقا گفتند اگر جا نداريد همه بازداشت‌شدگان را آزاد کنيد و هيچ کس در کهريزک باقي نماند.

مقام معظم رهبري هر راهي را ممکن بود باز کردند تا
اصلاح‌طلبان که فرياد مي‏زنند مرتضوي بيشترين ظلم را در حق ما کرده در صحن علني مجلس اجازه ندادند گزارش تهيه شده درباره عملکرد وي قرائت شود و صحن را ترک کردند.
اگر اعتراضي وجود دارد بررسي شود

وي در پاسخ به دانشجوي ديگري که خواستار برگزاري نشست‏هايي با موضوع "نقش مقام معظم رهبري پيش و پس از انتخابات براي پاسخگويي به دشمنان انقلاب" شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبري هر راهي را ممکن بود باز کردند تا اگر اعتراضي وجود دارد بررسي شود و درباره پيام آقا نيز که شبهاتي مطرح مي‏شود بايد بگويم اين پيام همان پيامي بود که پيش از تاييد شوراي نگهبان و روز پس از انتخابات ، براي دو بار انتخاب آقاي خاتمي هم داده شد.

حساب اکثريت معترض و حامي موسوي از اقليت آشوب‌طلب جداست

نماينده مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به دانشجويي که سوال كرد آيا پاسخ سوال مردم را بايد با باتوم داد؟ گفت: بارها گفته‏ام حساب اکثريت معترض و حامي موسوي از اقليت آشوب‌طلب جداست و با افتخار هم مي‏گويم کساني را که بانک آتش مي‏زنند بايد باتوم زد.

زاكاني در پاسخ به پرسش ديگري درباره آن‌چه به نقل از وي دخالت دو وزارتخانه اطلاعات و کشور در ناآرامي‏هاي پس از انتخابات، خوانده شد، با بيان اينکه سخنان بنده را در اين باره گزينشي و نادرست نقل کرده‏اند، اظهار کرد: واقعيت اين است که همه نظرسنجي‏ها و حتي نظرسنجي جهاد دانشگاهي که سلايق مشخص دارد پيروزي احمدي‌نژاد را نشان مي‏داد، اما کساني که ديدند بازنده انتخابات هستند از طريق نظرسنجي وزارت اطلاعات و کشور اعلام کردند که انتخابات به دور دوم کشيده خواهد شد و اين مستمسکي براي ايجاد شبهه در انتخابات و ايجاد حوادث پس از انتخابات
در همان جا آقاي آخوندي نماينده موسوي در شوراي نگهبان و باجناق آقای ناطق‌نوري اعلام كرد كه از صندوق‌ها چيزي در نمي‌آيد.
بود.


اسناد و مدارکي مبني بر انتقال دانشجويان به کهريزک با دستور مرتضوي دارم

دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به يکي از دانشجويان درباره اظهارتش درباره سعيد مرتضوي، ادعا كرد: اسناد و مدارکي مبني بر انتقال دانشجويان به کهريزک با دستور مرتضوي دارم و ايشان به عنوان عامل انتقال بايد پاسخگوي اتفاقاتي که براي دانشجويان افتاده است، باشند. اصلاح‌طلبان که فرياد مي‏زنند مرتضوي بيشترين ظلم را در حق ما کرده در صحن علني مجلس اجازه ندادند گزارش تهيه شده درباره عملکرد وي قرائت شود و صحن را ترک کردند.

زاکاني در پاسخ به يکي از دانشجويان که پرسيد اگر دولت از اصولگرايي سخن مي‏گويد پس نسبت رحيمي و رحيم مشايي با اين دولت چيست؟ نيز گفت: دائما اعتراض خود را به حضور رحيمي و مشايي در دولت اعلام کرده‏ايم و منتظر ترتيب اثر به اين اعتراض هستيم.

پرونده لباس شخصي‏هاي كوي دانشگاه در دست بررسي است 

در پايان برخي دانشجويان به آن‌چه حضور لباس شخصي‏ها و زير سوال بردن امنيت کوي‏ دانشگاه مي‌خواندند، اعتراض کردند که زاکاني پاسخ داد: کوي دانشگاه اتفاق تلخي بود که بخشي از آن توسط لباس شخصي‏ها انجام شد و اين لباس شخصي‌ها بخشي از چهار گروه وارد شده به دانشگاه بودند که نيروي انتظامي نيز به درخواست رييس دانشگاه وارد شد و در حال حاضر نيز پرونده لباس شخصي‏ها در دست بررسي است و عده‏اي از آنان نيز شناسايي شده‏اند که دادگاه آنان نيز برگزار خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *