دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

استقلال در تالاب انزلی غرق شد

شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 188873
به گزارش  ايسنا، ديدار تيم‌هاي فوتبال ملوان و استقلال كه زير بارش شديد باران برگزار شد در پايان با برتري ۴ بر ۲ ميزبان به پايان رسيد.

گلهاي ملوان را در اين بازي جلال رافخايي (۴۴ و ۶۰)، علي جراح‌كار (۴۵) و محمد نزهتي (۶۴) به ثمر رساندند و گل‌هاي استقلال را، آرش برهاني (۸) و ميلاد ميداوودي (۴۸) به ثمر رساندند.

ديدار دو تيم كه در هواي باراني شهر انزلي آغاز شده بود در دقايق ابتدايي با حملات پراكنده دو تيم بر روي دروازه‌هاي يكديگر دنبال مي‌شد.

آبي‌پوشان ميهمان خيلي زود به گل برتري دست پيدا كردند و در دقيقه ۶ بازي، آرش برهاني توانست دروازه ملوان را باز كند تا تيمش در ادامه كار راحت‌تري داشته باشد.

پس از گل استقلال بازي كمي ارام شد و تا دقايقي حملات كم‌دامنه بازيكنان دو تيم خطري بر روي دروازه‌ها ايجاد نكرد و تنها در دقيقه ۲۵ بازي، ملواني‌ها مي‌توانستند در يك حركت تيمي خوب صاحب موقعيت گل‌زني شوند كه اين فرصت با تعلل مهاجم ميزبان و ناهماهنگي خط حمله اين تيم هدر رفت.

بازي در حالي وارد ۳۰ دقيقه دوم خود مي‌شد كه بارش باران شدت بيشتري گرفته بود و گويي باران، آب سردي بود كه بر بازي مي‌ريخت و گرماي آن را مي‌گرفت. در اين لحظات بازي سرد و كسل كننده‌اي از سوي دو تيم در جريان بود كه در اين ميان سكوهاي خالي از تماشاگر ورزشگاه كه از سكوهاي پر آن بيشتر بود بر سردي بازي مي‌افزود.

در دقيقه ۳۷ بازي به دليل خطاي بازيكن ملوان بر روي كرار، استقلال صاحب يك ضربه ايستگاهي شد كه جواد شيرزاد ضربه را به روي دروازه ارسال كرد اما داور ابازي را متوقف كرد و به بازيكن ملوان كه زودتر از سوت او حركت كرده بود كارت زرد داد و دستور به تكرار ضربه داد. ميلاد ميداوودي كه نشان مي‌داد علاقه زيادي دارد كه ضربه ايستگاهي را به سوي دروازه ملوان بزند در هر دو ضربه اجازه اين كار را نيافت تا به هم‌تيمي‌هايش اعتراض كند.

در دقايق پاياني نيمه اول گويي انزلي‌چي‌ها به يكباره خودشان را در زمين پيدا كردند و با دو حمله غافلگيركننده در دقايق ۴۴ و ۴۵ توسط رافخايي و جراح‌كار به دو گل پياپي دست پيدا كردند تا در پايان نيمه نخست با برتري دو بر يك به رختكن بروند.

كيانوش رحمتي (۱۱)، آرش برهاني (۳۴) و جاسم كرار (۳۶) از استقلال و مهدي دغاغله (۳۸) از ملوان بازيكنان اخطاري دو تيم در نيمه نخست بودند.

استقلال نيمه دوم را طوفاني آغاز كرد و ميلاد ميداوودي كه بالاخره توانسته بود پشت يك ضربه ايستگاهي قرار بگيرد، گل دوم تيمش را با ضربه‌اي تماشايي به ثمر رساند.

استقلال در آغاز نيمه دوم يك تغيير هم در تركيب خود ايجار كرده بود. جاسم كرار در آغاز اين نيمه جاي خود را به محسن يوسفي داده بود.

پس از گل دوم استقلال بار ديگر روند بازي كند شد و دو تيم حملات خطرناكي به روي دروازه يكديگر انجام ندادند تا اين كه در دقيقه ۵۸ بازي، مهدي دغاغله با مهدي رحمتي تك به تك شد و در حالي كه مي‌توانست گل برتري تيمش را به ثمر برساند، اين فرصت را به راحتي از دست داد. دغاغله همچنين مي توانست با يك پاس، جلال رافخايي را صاحب توپ و موقعيت كند كه اين كار را هم نكرد تا نيمكت نشينان ملوان آهي از ته دل بكشند.

اما اين پايان كار اين بازي نبود. در دقيقه ۶۰ بازي، پژمان منتظري، جلال رافخايي را در محوطه جريمه سرنگون كرد تا با كارت قرمز مستقيم داور رو به رو شود.

به گزارش ايسنا، ضربه پنالتي را جلال رافخايي به گل تبديل كرد تا نتيجه بازي ۳ بر ۲ به سود ميزبان شود. در دقيقه ۶۴ ملوان روي يك حركت غافلگير كننده موفق شد به گل چهارم خود دست پيدا كند تا نتيجه‌اي باورنكردني در اين بازي رقم بخورد. اين گل را محمد نزهتي به ثمر رساند.

دقيقه ۷۳ بار ديگر نزديك بود كه محمد نزهتي گل پنجم تيمش را به ثمر برساند كه با وجود اشتباه رحمتي در گرفتن توپ، اين خيسي زمين و چمن بلند ورزشگاه بود كه مانع گلزني نزهتي شد.

دقيقه ۷۸ ميلاد ميداوودي ضربه محكمي را از پشت محوطه جريمه روانه دروازه ملوان كرد كه با اختلاف كمي به بيرون رفت. ميداوودي پس از زدن اين ضربه از بازي خارج شد و جاي خود را به اسماعيل شريفات داد.

دقيقه ۸۶ بازي و در حالي كه بارش باران شدت بيشتري به خود گرفته بود، مجتبي جباري با ضربه سر دروازه حريف را تهديد كرد اما اين ضربه هم سودي براي آبي‌پوشان نداشت.

در دقيقه ۹۰ بازي بار ديگر حركت نزهتي مي‌رفت كه براي دروازه استقلال تهديدي جدي محسوب شود كه مدافع استقلال با هوشياري توپ را به كرنر فرستاده شد.

پژمان منتظري، تنها بازيكن اخراجي اين بازي بود كه در دقيقه ۶۰ بازي با خطا بر روي رافخايي با كارت قرمز مستقيم داور رو به رو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *