دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

بانك مركزي نرخ عرضه سكه را افزايش داد

شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 164626
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، با افزايش نرخ انواع سكه عرضه شده در شعب بانك ها، بهاي سكه تمام بهار آزادي را ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، نيم سكه بهار آزادي ۲۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ربع سكه بهار آزادي را يكصد و ۱۵ هزار تومان اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، اين در حالي است كه نرخ حراج سكه تمام در هفته گذشته در شعب بانك ملي حدود ۴۰۷ تا ۴۰۹ هزار تومان بوده است.

همچنين نرخ سكه در بازار معاملات غير رسمي در زمان انتشار اين گزارش براي سكه تمام بهار آزادي ۴۶۳ هزار تومان، سكه تمام بهار طرح جديد ۴۲۷ هزار تومان ، نيم بهار آزادي ۲۱۳ هزار تومان و ربع سكه بهار آزادي نيز ۱۲۳ هزار تومان است كه نسبت به روز هاي پاياني هفته گذشته افزايشي حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار توماني را به همراه داشته است.

‌ افزايش شديد و حبابي قيمت انواع سكه در بازار طي هفته هاي گذشته و اوج گرفتن آن با وجود حراج هاي بانك كارگشايي منجر به اعلام سياست هاي جديد براي كاهش قيمت ها توسط بانك مركزي در بازار شد.

بر همين اساس بانك مركزي علاوه بر حراج انواع سكه در ۴۰۰ شعبه منتخب بانك ملي و افزايش ساعت عرضه آن، شمش ۱۲.۵ كيلويي طلا نيز در بانك كارگشايي به حراج گذاشته شد.

عرضه اين سكه‌ها با هدف ايجاد تعادل در بازار طلا و سكه از روز شنبه سوم ارديبهشت آغاز شده و بر همين اساس هر نفر از متقاضيان دريافت سكه مي‌توانند در هر روز حداكثر پنج قطعه سكه طلا خريداري كنند.

با وجود اين تدابير اما همچنان ميزان تقاضا براي دريافت سكه از شعب منتخب بانك ملي ادامه يافته و صف هاي طويل براي خريد سكه در مقابل بانك ها از ساعات اوليه صبح ادامه دارد.

ظاهرا هشدار هاي 'سيد شمس الدين حسيني' وزير امور اقتصادي و دارايي و همچنين '‌محمود بهمني' رييس كل بانك مركزي به افرادي كه به قصد سفته بازي و منفعت طلبي اقدام به خريد طلا مي كنند در خصوص زياندهي اين بازار در دراز مدت، همچنان بي نتيجه بوده و ميزان تقاضا بالا است .

با افزايش نرخ سكه توسط بانك مركزي كه به دليل رشد نرخ طلا در بازار هاي جهاني در روز جاري اعمال شده اين گمانه زني را ايجاد شده كه روند التهابي اين بازار در هفته جاري نيز ادامه يابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دیدید گفتم بانک مرکزی خودش بنا داره بترکونه.حالا ببینید.بی دلیل یارانه ها ماهیانه نشد.