شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

آمار وحشتناک مرگ در تصادفات جاده ای

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 75696
هر 20 دقيقه يك نفر در شبكه راه‌هاي درون شهري و برون شهري كشته مي‌شود و سالانه حدود 24 هزار نفر در تصادفات جان مي‌سپارند.
ایسنا: اگرچه وضعيت مهار تصادفات و تلفات جاده‌اي طي سال‌هاي اخير با روندي بسيار كند روبه بهبود است و وزير راه و ترابري طي گرفتن دو بار راي اعتماد از مجلس بر كاهش بيش از پيش آن تاكيد كرده و معتقد است قبل از آمدنش به اين وزارتخانه جاده‌ها علائم سرعت نداشتند و فقط به تابلوهاي «با سرعت مطمئنه حركت كنيد» مجهز بوده‌اند؛ اما به دليل نبود برنامه منسجم و عدم همگرايي دستگاه‌ها، دستاوردي چندان مثبت و قابل قبول نداشته و همچنان يك بحران دائمي تلقي مي‌شود. آمارها حكايت از آن دارد كه هر 20 دقيقه يك نفر در شبكه راه‌هاي درون شهري و برون شهري كشته مي‌شود و سالانه حدود 24 هزار نفر در تصادفات جان مي‌سپارند. 
مي‌توان گفت هر دو روز يكبار يك هواپيماي توپولف در جاده‌هاي كشور سقوط مي‌كند كه سقوط آن خاموش است. اين درحالي است كه اگر سانحه هوايي در كشور رخ دهد و جمعي از انسان‌ها قرباني ‌شوند در تاريخ حمل و نقل هوايي ثبت و مدت‌ها پيگيري مي‌شود و حتي اثراتش بر افكار عمومي بسيار عميق‌تر از سوانح جاده‌اي است.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *