شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

جنس و نوع پوست خود را شناسايي كنيد

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب: 199781
آگاهي از نوع پوست امري حياتي است چون فقط در اين صورت است كه مي‌توانيد كاري كنيد تا پوستتان بهترين وضعيت را داشته باشند و چهره‌تان به بهترين شكل به نظر برسد.
ايسنا: بيشتر ما زماني كه وارد يك فروشگاه لوازم آرايشي و بهداشتي مي‌شويم با ديدن قفسه‌هاي پر از محصولات بهداشتي و آرايشي مختلف گيج و بلاتكليف مي‌شويم و نمي‌دانيم كدام يك از آنها برايمان مناسب هستند.

در اين مقاله كه در سايت اينترنتي هلت جاك ارائه شده،‌ متخصصان، خصوصيات و ويژگي‌هاي انواع مختلف پوست را به طور مختصر تشريح كرده‌اند تا شما بتوانيد نوع پوست را شناسايي كرده و در تهيه محصولات مناسب بهتر و دقيق‌تر اقدام نماييد. انواع مختلف پوست عبارتند از:

- پوست چرب: اگر دائما با جمع شدن چربي زياد روي پوست صورت خود درگير هستيد، حتما پوست چرب داريد. يكي ديگر از نشانه‌هاي پوست چرب باقي ماندن روغني است كه در طول روز روي سطح پوست توليد مي‌شود و اگر هر چيزي را روي پوست صورتتان فشار دهيد اين چربي به راحتي منتقل مي‌شود.

- پوست خشك: اگر احساس مي‌كنيد پوسستان كشيده مي‌شود پس داراي پوست خشك هستيد. براي اينكه خشك بودن پوست خود را بهتر تشخيص دهيد در طول يك روز كامل از مرطوب كننده استفاده نكنيد، اگر در اين صورت حس كرديد كه پوستتان خشك و سفت شده، پس مطمئن شويد كه نوع پوست شما خشك است.

- پوست حساس: پوست‌هاي حساس در معرض قرمزي و التهاب هستند. هرچه مقدار هيستامين‌ در بدن بيشتر باشد پوست حساس‌تر مي‌شود و بيشتر مستعد ابتلا به مشكلات التهابي مثل پسوريازيس و اگزما است.

- پوست مستعد آكنه: به دلايل ژنتيكي پوست ممكن است مستعد ابتلا به آكنه باشد. بر اساس سن تعيين مي‌شود كه عامل آكنه باكتري، هورمون يا وراثت است و بر اساس ميزان شدت آن درمانهاي معمول و مداوم براي پاك كردن پوست از آكنه استفاده مي‌شوند. به دلايل پزشكي بهتر است براي پاكسازي آكنه‌ها به يك متخصص پوست مراجعه كنيد.

- پوست كدر و پير: بسته به سن و عوامل محيطي، پوست شروع به پير شدن مي‌كند. تماس زياد با نور خورشيد و استرس شايع‌ترين عوامل محيطي هستند. رنگ، حالت خاكستري كدر، لكه دار شدن،‌ بروز خطوط و چروك‌هاي واضح و شل شدن كه حاصل كاهش كلاژن است از شايع‌ترين نشانه‌هاي پيري پوست هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *