چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۹

آدامس‌فروشی و ماشين‌شويي براي كمك به كودكان ‌كار

+تصاویر
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 181636
بچه های آدامس فروش و ماشین شور زير پل پارك‌وي(خيابان وليعصر) ابروهایشان را در هم کشیدند وقتی دیدند که تعدادی جوان ۲۰ تا ۲۵ ساله با شيشه‌شور و دستمال يزدي و بسته های آدامش و فال وارد محل کار آنان شده‌اند!
آدامس‌فروشی و ماشين‌شويي براي كمك به كودكان ‌كار
به گزارش جهان، لباس‌هاي جوانان تازه وارد مرتب و انگار رقیبی سریخت برای بچه های آنجا بودند اما خلاف تصور، واقعیت چیز دیگری بود.

به گفته یکی از این جوانان نیکوکار "براي كودكاني هم كه سر چهارراه پارك‏وي كمك مي‏كردند و معمولاً هم در آن‏جا حضور داشتند، آن روز اتفاق خيلي عجيبي بود. ابتدا فكر مي‏كردند كه ما رقباي آن‏ها هستيم و آمده‏ايم در آن‏جا كار كنيم و يك حالت تدافعي به‏خودشان گرفتند. اما وقتي ۲۰ دقيقه‏اي از كار شروع شد، ما توانستيم با چندتن از اين بچه‏ها وارد صحبت بشويم، آن‏ها را به كناري بكشيم و هدف‏مان از اين كار را براي آن‏ها توضيح بدهيم."

آنان آمده بودند تا با مردم و رهگذران درباره كودكان كار و خيابان حرف بزنند، ماشین آنان را بشویند، برایشان اسپند دود کنند و یا به آنان فال تعارف کنند؛ و مهمتر از همه بگویند که اجبار روزگار این بچه‌ها را به کودکان کار تبدیل کرده است. هدف آنها اصلاح نگاه مردم نسبت به كودكان كار بود.



به گفته مردای، یکی از این جوانان نیکوکار "كساني كه آن‏جا حضور داشتند و ما شيشه‏هايي ماشين‏هاي‏شان را پاك مي‏كرديم و با آن‏ها وارد بحث مي‏شديم، واكنش‏هاي متفاوتي از خود نشان مي‏دادند. اكثريت از اين حركت استقبال كردند و خيلي با روي گشاده با ما برخورد مي‏كردند و به شيوه‏هاي گوناگون، به شكل كمك‏هايي كه مي‏كردند يا لبخندهايي كه مي‏زدند و به‏هرحال هم‏دلي كه در آن فضا ايجاد مي‏شد، از اين حركت حمايت مي‏كردند."

البته برخی هم شيشه ماشينها را بالا مي‌دادند يا بي‌اعتنا به روبه رو خيره مي‌شدند و می رفتند. 



پسران و دختران جوان دو ساعت در خيابان شيشه شستند، آدامس و فال فروختند و محصول تلاششان را به بچه‌هایی بخشيدند كه پارك‌وي براي آنها حكم محل كارشان را دارد.

پيام اين جوانان به بچه‌هايي كه در خيابان كار مي‌كنند اين بود: ما شما را درك مي‌كنيم و به شما احترام مي‌گذاريم. كاري از دست ما برنمي‌آيد اما اقلا دو ساعت كار شما را انجام مي‌دهيم و با مشتريان شما حرف مي‌زنيم تا شايد نگاهشان را نسبت به شما تغيير دهيم. ما رو در رو به مشتريان شما مي‌گوييم شما هم انسان هستيد و حق زندگي و كودكي داريد و اين انتخاب شما نبوده كه در خيابانها كار كنيد. اين اتفاق به همه ما برميگردد و ما در قبال شما بچه‌ها مسووليم. 









نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقایون مسئول چشمتون رو باز کنید!!! این کودکان جز این کشور و این ملت هستند. فردا روزی در قیامت در مقابل مولا علی (ع)، یتیم نواز کوفه، چگونه می خواهید بی توجهی خودتون رو توجیه کنید؟
براتون متاسفم که همه چیزتون شده دعواهای سیاسی و تلاش جهت رسیدن به قدرت!
Iran, Islamic Republic of
آفرین

دوستان عدالتخواه یاد بگیرن!
Iran, Islamic Republic of
دمتون گرم ،آفرین به غیرتتون،کاش همه مثل شماها دل آسمونی داشتن خوش به حالتون.
سلام
قبول باشه عبادات در این ماه قشنگ
کار این جوونا کار بزرگیه و وقتی این حرکاتو میبینی یاد حرفای رهبر عزیز می افتی که همیشه به جوونا به چشم یک رودخانه جاری نگاه میکنه و واسش رنگ و تیپ و این حرفا مطرح نیست رهبر عزیز میگه جوونای الان از جوونا زمان ما هم مذهبی ترند
آفرین
خدا خيرتون بده دمتون گرم واقعا اشك تو چشمام جمع شد يكي مثل اينها يكي هم ...!
United States
جالب بود و باحال
به امید روزی که همه فکر ضعیفتر ها باشن
Iran, Islamic Republic of
واقعا با اینهمه نفت و گاز و دیگر منابع سرشار ، ما باید کودک کار داشته باشیم ؟ وای از مدیریت این مملکت که غالبا آدمهای کوچک بر پستهای بزرگ گماشته شده اند .
United States
این ثابت میکنه که نمیشه روی ظاهر آدما قضاوت کرد احسنت به این خلاقیت