جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

دیدگاه قرآن درباره هم کفو افرادی که با جنس مخالف دوستی دارند

سه شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 145537

 لزوم توجه به هم کفو بودن در انتخاب همسر، همواره یکی از اساسی ترین توصیه های قرآن و ائمه معصومین (ع) بوده است به طوری که در قرآن کریم آیه ای در این باره نازل شده است.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ بر اساس آيات کلام الله مجيد، مردان پاک بايد با زنان پاک، مومنان با زنان مومنه و مشرکان بايد با زنان مشرک و مردان پست نيز بايد با زنان پست و مردان زناکار با زنان زناکار ازدواج کنند. در حقيقت نظر اسلام اين است که هرکس بايد با هم کفو خود ازدواج کند. 

علويه غزالي، روانشناس گفت: قرآن آنقدر جامع و کامل است که حتی در مورد دختران و پسرانی که با جنس مخالف دوستی دارند هم توصیه به ازدواج با هم کفو خود می کند.

این مدرس حوزه جامعه الزهرا(س) با اشاره به آيه 26 سوره نور عنوان کرد: در اين آيه آمده است "الخبيثات للخبيثين" از پيامبر اکرم(ص) در مورد معني خبيثه سئوال کردند و ايشان فرمودند "کساني که با جنس مخالف خود دوست هستند، خبيث ناميده مي شوند." بدين ترتيب بر اساس اين آيه دختراني که دوست پسر دارند، شايسته پسراني هستند که دوست دختر دارند.

وی همچنین در مورد معيارهاي انتخاب همسر از ديدگاه اسلام  به خبرنگار شبستان گفت: اصالت خانوادگي، اخلاق، ايمان، سلامت جسمي و روحي و علم و ثروت به ترتيب پنج معيار انتخاب همسر از ديدگاه پيامبر اکرم(ص) هست. اگر اين معيارها در ازدواج در نظر گرفته نشود، هدف اصلي ازدواج که همان آرامش و کمال است، حاصل نمي شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *