شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

دیروزشلوارهای چینی/حالا توزیع کفش های موهن در کشور

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 68513
سایت  پرچم:
پس از واردات شلوارهای موهن چینی این بار یک شرکت بزرگ تولیدی کفش دست به تولید کفش های موهن کرده است.
در حاليکه هنوز زمان زيادي از توليد توپ هاي منقش به اسامي مقدس اسلامي ويژه مسابقه هاي جام جهاني سال 2010 فوتبال در آفريقاي جنوبي نگذشته، اين بار شرکت "نايک" توليد کننده لوازم ورزشي، اسم جلاله "الله" را روي کفش هاي جديد خود قرار داده است.
فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) بلافاصله هر نوع اطلاع از وجود چنين توپ هايي را تکذيب کرد اما مسوولان کميته برگزاري مسابقات در آفريقاي جنوبي اعلام کردند توپ هاي توزيع شده احتمالا کپي توپ اصلي است که براي مسابقه هاي جام جهاني سال 2010 طراحي شده است. گروه "جمعيت العلما" در آفريقاي جنوبي همان زمان اعلام کرد که روي توپ هاي در حال فروش، پرچم کشورهاي عربستان سعودي، ايران و عراق حک شده که کلمات مقدس اسلامي از جمله "اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله" را در بر دارند. در اطلاعيه صادره از سوي "جمعيت العلما" آمده بود: «اين پرچم ها در بر دارنده کلمات مقدس و مورد احترام مسلمانان است و استفاده از توپ هاي مذکور در مسابقات، توهين به پيروان اين دين مبين خواهد بود.»

اما شرکت نایک از تجربه کفش های ورزشی موهن خود دست برنداشته و کفش هایی تولید کرده که زیر آن لفظ جلاله "الله" و دیگر اسامی مقدس حک شده است. هنوز مشخص نیست که این کفش ها توسط چه کسانی وارد کشور شده اما طبق اطلاعات به دست آمده حجم عظیمی از این کفش ها هم اکنون وارد و در کشور توزیع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *