دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

كاشاني: يك بازي خداحافظي در شأن باقري برگزار مي‌كنيم

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 156139
سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: يك بازي خداحافظي در شأن باقري برگزار خواهيم كرد.
فارس، كاشاني در ادامه نشست خبري باشگاه پرسپوليس موارد زير را مطرح كرد:

* خوردبين را هم جريمه كرديم
حبيب كاشاني در پاسخ به سوال خبرنگار يكي از سايت ها درباره اينكه چرا علي دايي با وجود حاشيه‌هايي كه با فدراسيون فوتبال داشت، به كميته انضباطي باشگاه دعوت نمي‌شود گفت: يكي از بدي‌هايي كه دارم اين است كه زياد اهل مطالعه نيستم. من يك مطلبي را در يك سايت درباره مازيار زارع ديدم كه اصلا نمي‌دانم چه ربطي به من داشت و كجاي آن به من مي‌رسيد. متن اين بود كه يك بازيكن به نام مازيار زارع يك روز سگ خود را با قلاده ۷ ميليوني به محل تمرين پرسپوليس آورده است و بدانيد كه مدير اين تيم كاشاني است. مي‌شود بگوييد ربط اين قضيه به من چيست.
مازيار يك بار اين كار را انجام داده و بلافاصله به او گفته شد كه اين جا محل كار است و نبايد چنين چيزي تكرار شود. البته اينكه شما قيمت قلاده را از كجا آورده‌ايد نمي‌دانم ولي آيا من بايد هر شب مقابل در خانه ۳۰ بازيكن بايستم تا ببينم كدامشان گربه يا ميمون با خودشان مي‌برند يا مي‌آورند.
خواهش مي‌كنم در قلم‌هاي خود رعايت انصاف را داشته باشيد. من قبلا هم گفته‌ام با قلم مي‌شود به بهشت رسيد اما درباره سؤالتان درباره اينكه چرا دايي به كميته انضباطي احضار نشد بايد بگويم هيچ كسي در باشگاه پرسپوليس مصونيت ندارد. دايي هم عضوي از خانواده پرسپوليس است. اين را به شما بگويم ما جلسه كميته فني هفته گذشته داشتيم كه آقاي خوردبين كه يكي از اعضاي كميته است دير آمد و يك ميليون تومان جريمه شد. هر كسي برخلاف منافع باشگاه باشد بايد جواب دهد حتي خود من.
نمي‌شود كه چون من سرپرست باشگاه هستم هر كاري انجام بدهم. با كسي تعارف ندارم. مطمئنا آقاي دايي كه خود در تدوين آئين‌نامه باشگاه نقش داشته تابع قانون است. ما مي‌خواهيم خدمت كنيم. كميته فني تشكيل داده‌ايم تا تمام موارد ريز به ريز بررسي شود. كميته فني تشكيل نداده‌ايم كه همديگر را خراب كنيم. مي‌خواهيم مشكلات را بررسي كنيم. من با جسارت عرض مي‌كنم اولين تيمي هستيم كه براي سفر خارجي تمامي بازيكنان خود از سرباز و دانشجو گرفته توانستيم از كشور خارج كنيم.

ما حتي در مورد هتل محل اقامت و حريفاني كه با آنها روبرو بوديم بررسي‌هاي لازم را انجام داديم. به خودمان نمره قبولي نمي‌دهيم اما خودمان را با شاخص‌هايي كه مدنظرمان است مقايسه مي‌كنيم.
من از دايي خواستم نگاه ريزي به همه چيز داشته باشد. مي‌خواهيم به سمت فوتبال حرفه‌اي پيش برويم. هر كسي برخلاف آئين‌نامه حركتي كند با قانون روبرو است. من با ۴۴ سال سن خوردبين با ۶۰ سال و حتي خود علي دايي گردنمان از مو مقابل قانون باريك‌تر است. پس طبيعتا تاكنون كسي در باشگاه پرسپوليس برخلاف قانون عمل نكرده و ما هم احضار او به كميته انضباطي را ناديده گرفته باشيم.

* علي دايي به فكر قبر و آخرت خود است
حبيب كاشاني هنگامي كه از علي دايي درباره سكوبرت سؤال شد گفت: اگر منظور سؤال كننده اين است كه دايي بحث شخصي با بازيكني دارد بايد بگويم كه اين چنين شخصيتي ندارد. من مثالي مي‌زنم. يك روز ديدم علي دايي ناراحت است و علت را از او پرسيدم و او گفت من يك بازيكن جوان به نام سامان آقازماني دارم كه حقش بوده در تركيب قرار گيرد اما بازيكن باتجربه‌تر ديگري در همان پست دارم كه در شرايط ۵۰-۵۰ با او قرار دارم و من ترجيح دادم بازيكن با تجربه‌تر را در تركيب قرار دهم. مي‌خواهم اين را بگويم كه او اينقدر مواظب قيامتش است.
دايي خودش را بيشتر از ديگران دوست دارد همانطور كه من هم همين طور هستم. اگر بازيكني خوب باشد قطعا دايي از او استفاده مي‌كند. سكوبرت هم بازيكن حرفه‌اي است و تابع قوانين باشگاه است. پس چه طور مي‌شود علي دايي در شرايط ۵۰-۵۰ حق كسي را بخورد. ۱۴ ماه است كه با او همكاريم و من سال‌هاي سال است كه او را مي‌شناسم. دايي مواظب قبر و قيامت خود است و حقي را ناحق نمي‌كند.

* به فكر برگزاري بازي خداحافظي براي باقري هستيم
طبق توافقاتي كه انجام داده‌ بوديم قرار بود ۲۴ دي حدفاصل اردوي تركيه و دبي بازي خداحافظي براي دايي برگزار كنيم. حتي مكاتباتي با تيم‌هاي مثل اتلتيكو مادريد و تيم آقاي كرانچار انجام دهيم و حتي در آخر با باشگاه استقلال صحبت كرديم كه آنها شرط گذاشتند بازيكناني مثل زرينچه ومنصوريان كه براي آنها بازي خداحافظي گذاشته نشده در اين بازي حضور پيدا كنند اما باقري نپذيرفت سپس همراه تيم ملي به قطر رفت و ما به اين نتيجه رسيديم كه در يك فرصت مناسب ديگر اين بازي را برگزار كنيم.
اكنون هم با توجه به برنامه‌ريزي فشرده سازمان ليگ فرصتي براي اين بازي نيست اما هم من و هم كادر فني در فكر برگزاري يك بازي هستيم كه در شان باقري و باشگاه پرسپوليس باشد.

* ما هم به دنبال حق پخش تلويزيوني هستيم
فوتبال يك صنعت است يكي از راه‌هاي درآمدزايي باشگاه‌هايي مثل ما همين حق پخش تلويزيوني است. وقتي از سه هزار و ۶۹۰ دقيقه بازي در سال گذشته فقط يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان به پرسپوليس رسيد همه آن به جيب طلبكاران ريخته شد. بنابر اين اين رقم قابل قبول نيست آن هم در جايي كه فوتبال به سمت خصوصي شدن مي‌رود. ما امسال ۵۰ درصد بودجه را خودمان تامين كرديم. قانون كپي رايت هم نداريم كه از طريق توليد لباس‌هاي پرسپوليس درآمدزايي داشته باشيم. به هر كسي كه مي‌گوييم مي‌گويد به محض اينكه لباسي توليد شود از فردا انواع و اقسام همان مدل‌ها را مي‌توان در منيريه پيدا كرد. پس يكي از منابع درآمدي صدا و سيما است. صدا وسيماي ما هم كه كاملا دولتي است و ما از خودمان نمي‌توانيم شبكه اختصاصي داشته باشيم.
در اروپا براي پخش مسابقات شبكه‌هاي خصوصي وجود دارد. مثلا باشگاهي مثل منچستر كه قهرمان مي‌شود، ۲۰ ميليارد تومان درآمد كسب كرده اما در جايي مثل ايران وقتي پرسپوليس قهرمان جام حذفي شد و سالي كه قهرمان ليگ برتر شديم فقط به من دو جام دادند. سال گذشته كه ما قهرمان جام حذفي شديم آقاي سعيدلو ۵۰ ميليون تومان پاداش داد. جالب است بدانيم ما براي ورودي ليگ ۲۲۰ ميليون تومان پرداخت مي‌كنيم اما وقتي قهرمان مي‌شويم فقط ۵۰ ميليون پاداش مي‌گيريم آن هم باشگاهي كه ۴۰ سال قدمت دارد و با اين قهرماني هزينه‌مان براي سال بعد دو برابر مي‌شود. هر بازيكني كه بخواهيم جذب كنيم از ما درخواست پولي بيشتري مي‌كند. من در جلسه مجمع فدراسيون فوتبال تاكيد كردم كه فدراسيون فوتبال تمام تلاش خود را براي حق پخش تلويزيوني به كار گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *