سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۴

گزینه اصلی جانشینی بن لادن را بشناسید

سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 165049
رسانه ها به دنبال اعلام خبر کشته شدن اسامه بن لادن از سوی مقامات آمریکایی از احتمال انتخاب "ایمن الظواهری" به رهبری شبکه تروریستی القاعده خبر می دهند.
به گزارش  مهر به نقل از واشنگتن پست، با کشته شدن سرکرده القاعده تمام نگاهها متوجه "ایمن الظواهری" مرد شماره ۲ این شبکه تروریستی است.

هر چند گمانه زنی درباره انتخاب الظواهری به جانشینی بن لادن کمی زود است، اما با توجه به سابقه، جایگاهش به عنوان یکی از موسسان القاعده و روابط نزدیکش با بن لادن، به نظر می رسد وی اصلی ترین گزینه برای رهبری القاعده باشد. این در حالی است که با کشته شدن بن لادن، اداره این شبکه تروریستی به دست الظواهری افتاده است.

بر اساس این گزارش روی کار آمدن الظواهری در القاعده نگرانیهایی را نیز به دنبال خواهد داشت. پیش بینی می شود وی با دیدگاهی افراطی تر نسبت به بن لادن، موج جدیدی از حملات تروریستی را در جهان به راه اندازد.

واشنگتن پست از حمله امروز به نیروهای آمریکایی در پاکستان به عنوان نمونه ای از این دست حملات نام برده و این اقدام را در راستای انتقام گیری از مرگ بن لادن ارزیابی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت خدابربن لادن وطرفدارانش باد .
Iran, Islamic Republic of
اين يك بازي سياسي است كه اوباما به راه انداخته است. بن لادن زنده است . ببخشيد بن لادن اينقدر خر بود كه آمريكا 4 سال زير نظرش داشت و متوجه نشد. اصلا از كجا معلوم كه بن لادن از 4 سال پيش توي اين خانه بود كه آمريكا راننده اش رو تعقيب مي كرده...
تاريخ مصرف لولوي اول تمام شد؛با قهرمان بازي گفتند لولو را كشتيم.ولي مردم امريكا بدون ترس از لولو خوب كنترل نمي شوند.ميخواهند لولوي دوم را معرفي كنند كه ترسناكتر هم هست!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ايا واقعا از مردم امريكا مردمي ساده تر هم يافت ميشود كه يكروز بگويند يك گروه ابله تروريستي چند هواپيما دزديده ودر حال خواب بودن سيستم امنيتي عظيم و دهشتناك امريكا برجهاي دو قلو را تخريب كردند و حالا ميگويند بعد از ده سال مسئول گروه تروريستي كشته شده و آنها بچگانه جشن بگيرند و شادي كنند و بازهم بگويند كه نفر بعدي هم تعيين و منصوب شده.