سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

جايگزين پيكان به بازار مي‌آيد

شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 67794
قائم‌مقام مديرعامل ايران خودرو در كيفيت و محصول، گفت: قرارداد توليد خودروي جايگزين پيكان با يك شركت آسيايي تا يك ماه آينده امضا مي‌شود.

به گزارش واحد مركزي خبر، ميرجواد سليماني افزود: اين خودرو در كلاسA وB و در 2 مدل سدان و هاچ‌بك و با قيمت زير 10 ميليون تومان توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

سليماني با بيان اين‌كه خودروي جايگزين پيكان مطابق با استانداردهاي روز دنيا خواهد بود، گفت: اين خودرو مجهز به ترمز ABS ، كيسه هوا، استاندارد يورو 3 و مصرف سوخت 6 ليتر است.
 
قائم‌مقام مديرعامل ايران خودرو در كيفيت و محصول، افزود: توليد خودروي جايگزين پيكان، 6 ماه بعد از امضاي قرارداد آغاز و از سال آينده روانه بازار خواهد شد. 

وي ظرفيت توليد اين خودرو را سالانه 100 هزار دستگاه عنوان كرد و گفت: در صورت كشش بازار اين ميزان قابل افزايش است. 

سليماني افزود: خودروي جايگزين پيكان در مرحله نخست به صورت سي‌كي‌دي توليد و در مدت يك سال ميزان ساخت داخل آن به 60 درصد خواهد رسيد. 

وي سرمايه‌گذاري لازم براي توليد خودروي جايگزين پيكان را بين 4 تا 5 ميليارد ريال پيش‌بيني كرد و گفت: براي توليد اين خودرو از خطوط توليد موجود در كارخانه استفاده خواهيم كرد و نيازي به ايجاد خط توليد جديد نخواهيم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *