جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

سروري: اعلام ولايتمداري بايد عملي باشد

دوشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 176505
نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي در تبيين شاخص هاي اصولگرايي گفت: احزاب، گروه‌ها و شخصيت‌هايي كه ادعاي اصولگرايي دارند بايد درباره فتنه۸۸ و جريان انحرافي عملاً مواضع خود را در بعد ولايتمداري، پذيرش گفتمان امام(ره) و گفتمان خدمت مشخص كنند.

پرويز سروري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مهمترين شاخص‌هاي جريان اصولگرايي براي دستيابي به وحدت، اظهار داشت: شرايط كنوني كشور خاص و حساس است كه از اين جهت شاخص‌هاي جريان اصولگرايي بايد از مفاهيم كلي به مصاديق عملي تبديل شود.

وي با بيان اينكه در مصاديق كلي ادعا بسيار پررنگ است، خاطر نشان كرد: در چنين حالتي همه افراد اعلام ولايتمداري، اسلام مداري و پيروي از خط امام (ره) مي‌كنند اما آن چيزي كه امروز بايد مشخص شود اين است كه چه افرادي به صورت عملي ولايتمداري خود را نشان داده‌اند.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي تأكيد كرد: در مصاديق عملي به خوبي مشخص مي‌شود چه افرادي گفتمان انقلاب و امام (ره) را به عنوان تنها گفتمان رهايي بخش مي‌شناسند و در مسير آن عمل مي‌كنند بنابراين احزاب، گروه‌ها و شخصيت‌هايي كه ادعاي اصولگرايي دارند بايد درباره فتنه و جريان انحرافي عملاً مواضع خود را در بعد ولايتمداري، پذيرش گفتمان امام(ره) و گفتمان خدمت مشخص كنند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينكه اگر در شاخص‌هاي اصولگرايي به كليات اكتفا شود، نمي‌توان بين مدعيان و افراد عملگرا تفكيك قائل شد، اظهار داشت: بر همين اساس براي انتخابات مجلس نهم ما نياز داريم كه در مسير مصاديق عملي حركت كنيم چراكه نياز امروز جامعه انقلابي ما حركت مبتني بر وحدت نيروهاي انقلاب است.

وي با بيان اينكه حركت عملي در مسير وحدت بسيار مهم است، عنوان كرد: افرادي كه در مسير وحدت و ضد وحدت حركت مي‌كنند بايد مشخص شوند و اين امر يك شاخص بسيار مهم بوده كه در حال حاضر بسيار گره‌گشا و تعيين كننده‌ است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در خصوص مهمترين شرط تحقق وحدت در جريان اصولگرايي براي حضور منسجم در انتخابات، خاطر نشان كرد: ما بايد به ملاك‌هايي اجماعي دست يابيم كه دستاويزي براي حصول وحدت باشد يعني بايد در مسير اصول، ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامي حركت كنيم.

وي اضافه كرد: وحدت به معناي پيروي نيست كه هر فردي خود را كامل دانسته و شرط وحدت را همراهي ديگران با خود بداند بلكه وحدت را بايد در تعامل در نظر گرفت.

سروري در همين زمينه تصريح كرد: تمام گروه‌ها و شخصيت‌ها بايد از برخي ادعاهاي خود دست برداشته تا در يك نقطه مشترك به حركت اجماعي برسند و براساس آن حركت كنند.

* تماميت خواهي و انحصار طلبي يكي از بزرگترين آفت‌هاي وحدت اصولگرايان است

وي يادآورشد: تماميت خواهي و انحصار طلبي يكي از بزرگترين آفت‌هاي وحدت بين اصولگرايان است از اين رو بايد اين موضوع كنار رود و براساس مصالح و منافع به نقطه مشترك رسيد.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس به اظهارات اخير وزير اطلاعات كه مهمترين برنامه دشمن خارجي را ايجاد شكاف و تنش دانست، اشاره كرد و اظهار داشت: هميشه در دستور كار دشمنان جمهوري اسلامي اختلاف افكني وجود داشته است؛ پس از تحولات منطقه و اظهار ضعف آمريكا در مديريت جهاني شاهد موج افول نظام سلطه و صعود انقلاب اسلامي به سمت قله‌هاي كمال بوده‌ايم لذا جريان استكبار به‌شدت در صدد به تشتت كشاندن نيروهاي انقلاب است.

وي ادامه داد: سرلوحه برنامه‌ استكبار ايجاد شكاف و اختلاف در كشور است و اين امر در رسانه‌هاي آنها به خوبي واضح است بنابراين آنها به دنبال بزرگنمايي اختلافات و كوچك‌نمايي اشتراكات نيروهاي انقلاب هستند.

سروري گفت: بنابراين نيروهاي انقلاب و اصولگرايي بايد در جهت مقابله با حركت دشمن پيش رفته و اختلاف خود را به حداقل برسانند و سلائق مختلف خود را به جاي رسانه‌اي كردن دروني كنند.

وي بيان داشت: نبايد اجازه داد مسائل حاشيه‌اي به مسائل اصلي تبديل شود اما متأسفانه برخي اوقات موضوعات بسيار فرعي در كشور بزرگ‌نمايي شده و به مسئله روز كشور تبديل مي‌شود و مدل طراحي دشمن براي ايجاد شكاف فراموش مي‌شود بنابراين چنين وضعيتي امكان لازم براي ميدان‌داري استكبار عليه انقلاب اسلامي را فراهم مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *