چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

نخستین فضانورد زن درگذشت+عکس

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب: 235545
' سالی راید ' نخستین زن آمریكایی كه به فضا سفر كرد، در روز دوشنبه پس از هفده ماه نبرد با سرطان لوزالمعده در گذشت.
نخستین فضانورد زن درگذشت+عکس
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، بنیاد سالی راید اعلام كرد كه وی در سن 61 سالگی در گذشت.

راید نخستین بار در سال 1983 با سفینه شاتل چالنجر به فضا رفت و در هفتمین ماموریت برنامه شاتل فصایی امریكا شركت كرد.

باراك اوباما رییس جمهوری امریكا گفت : راید یك قهرمان ملی و الگوی نقش آفرین قوی بوده كه الهام بخش نسل هایی از دختران جوان برای رسیدن به ستاره ها شد.

وی در بیانیه ای ضمن تسلیت به خانواده و دوستان راید گفت : زندگی سالی به ما نشان داد كه محدودیتی برای ما در مورد آنچه كه خواهان دستیابی به آن هستیم وجود ندارد و بی تردید میراث وی سال ها باقی خواهد ماند.

چارلز بولدن مدیر ناسا نیز در بیانیه ای گفت : راید در واقع چهره برنامه فضایی امریكا را تغییر داد و ملت یكی از عالی ترین رهبران ، آموزگاران و اكتشاف كنندگان خود را از دست داده است.

راید در تاریخ 26 مه 1951 در جنوب كالیفرنیا چشم به جهان گشود و در رشته های فیزیك و زبان انگلیسی از دانشگاه استانفورد مدرك گرفت.

وی در سال 1977 پس از مشاهده یك آگهی در روزنامه دانشگاه متقاضی سفر به فضا از ناسا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
ببخشيد جهت اطلاع عرض مي كنم. نخستين زن فضانورد روسي بود. اشتباه نكنم نامش والنتين تراشكوا بود. به هرحال آمريكايي نبود. زود تر از 1977 هم به فضا رفت. در دهه شصت. در ضمن فكر نكنم حتي اين خانم هم اولين فضانورد زن آمريكايي باشد. ايشان احتمالا اولين زني است كه با شاتل به فضا رفته و بازگشته است.