دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

استعفاي مديران ارشد رژيم مبارك

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 156345
رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي فكري در مصر با اشاره به پيوستن گروه‌هاي جديدي از ملت مصر به انقلابيون، از استعفاي مديران سازمان‌هاي مختلف رژيم حاكم به دنبال گسترش تظاهرات مردمي خبر داد.
به گزارش فارس، "حسن البنا " در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: استعفاي مديران سازمان‌هاي مختلف نظام حاكم و افزايش اعتراضات مردمي به معني از دست دادن برگه‌هاي برنده رژيم مبارك و پيش رفتن آن به سمت سقوط است.

البنا گفت: سناريوهايي كه رژيم حاكم مصر مطرح مي‌كند تنها با هدف دور زدن جوانان انقلابي و به منظور مصادره انقلاب صورت مي‌گيرد.

وي افزود: تلاش براي نفوذ ميان تظاهرات‌كنندگان، تخليه ميدان التحرير و يا منصرف كردن ملت و جوانان از تظاهرات مواردي است كه رژيم مبارك و ارتش همچنان به آن دل بسته است.

البنا سپس با اشاره به پيشنهاد آلمان درباره سفر مبارك به اين كشور به بهانه درمان و در واقع باز كردن راه خروج وي بدون محاكمه در مصر گفت: بعيد مي‌دانم خروج مبارك از كشور و واگذاري اختيارات وي به عمر سليمان معاون او بتواند از شدت انقلاب بكاهد زيرا جوانان انقلابي به خوبي مي‌دانند كه رژيم به آنها دروغ مي‌گويد و به همين دليل اعلام كرده‌اند كه انقلاب را تا سرنگوني رژيم مبارك ادامه مي دهند.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي فكري در مصر افزود: پيوستن اساتيد دانشگاه، نويسندگان و روزنامه‌نگاران به تظاهرات‌كنندگان نشانه گسترش دامنه اعتراضات و تصميم قطعي ملت براي سرنگوني رژيم مبارك است.

البنا تاكيد كرد: هرگاه انقلابي مردمي در كشوري صورت گيرد، عمل به قانون اساسي باطل مي‌شود و مجالس قانونگذاري و دادگاه عالي قانون اساسي و سران رژيم حاكم همگي مشروعيت خود را از دست مي‌دهند. به اين ترتيب بايد گفت مصر در آستانه مرحله‌اي جديد و حاكميت نظام سياسي نويني بر اين كشور قرار گرفته است.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي فكري در مصر گفت: انقلاب مصر پس از پشت سر گذاشتن جمعه خشم و جمعه رفتن مبارك، اينك وارد مرحله پايداري شده و در حال مقابله با تلاش‌هايي است كه براي دور زدن انقلاب ميليوني صورت مي گيرد، انقلابي كه امروز بيش از ۱۰ ميليون نفر در سراسر مصر در تظاهرات بي‌سابقه عليه رژيم حاكم شركت كردند.

وي با بيان اين كه در تظاهرات روز سه شنبه گروه هاي متعددي به سمت ساختمان‌هاي هيئت دولت، وزارت كشور، شوراي قانون اساسي، مجلس شورا و پارلمان حركت كردند، به جلوگيري مردم از ورود نخست وزير به ساختمان هيئت وزيران و همچنين محبوس ماندن وزيران و مسئولان در داخل اين ساختمان اشاره كرد.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي فكري افزود: اين اقدام تظاهرات‌كنندگان واكنشي به پارلمان، دادگاه قانون اساسي و وزارت كشور است كه در برابر جنايت‌هاي چماقداران ضد مردم سكوت پيشه كرده‌اند و اهميتي به خودروهاي دولتي كه جوانان تظاهرات‌كننده را زير مي‌گيرند ، نمي‌دهند.

وي سپس استعفاي برخي مديران رسانه‌هاي رسمي در مصر و پيوستن به تظاهرات‌كنندگان را هم نشان دهنده از دست رفتن برگه‌هاي برنده نظام دانست.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي فكري در مصر، وعده هاي رژيم حاكم مبني بر تحت پيگرد قرار ندادن جوانان انقلابي را وعده‌هايي دروغين توصيف كرد و گفت: رژيم حاكم بر مصر رژيمي پليسي است و اين مسئله را با اعزام چماقداران براي برخورد با تظاهرات‌كنندگان ثابت كرد.

وي همچنين با اشاره به سركشي وزير دفاع به فرماندهان و هشدار فرمانده نيروهاي مستقر در ميدان التحرير به تظاهرات‌كنندگان درباره تمام شدن صبر نيروهاي مسلح، گفت: در حال حاضر ارتش از ورود هرگونه مواد غذايي و آب آشاميدني يا پتو به تحصن‌كنندگان در ميدان التحرير جلوگيري مي‌كند و اين اقلام را از مردم مصادره كرده در رود نيل مي‌اندازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *