چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۲۷

واکنش تند متکی به سخنان احمدی‌نژاد در مجلس

جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 213990
وزیر خارجه سابق کشورمان سخنان اخیر احمدی‌نژاد در مجلس را مصداق بارز تهمت و افترا خواند و یادآور شد که نامه اطلاع احمدی‌نژاد از ماموریت وزیر خارجه به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.
به گزارش جهان، منوچهر متکی وزیر خارجه سایق کشورمان در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلی سینا که می‌گوید "اگر برای یک کار "اشتباه"، هزار "توجیه" بیاورید می‌شود "هزار و یک اشتباه" گفت: سخنان و رفتار آقای احمدی نژاد فرزند خودسر خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که با سوء استفاده از حمایت‌های بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جای قدرشناسی و احترام، گستاخانه به هنجارشکنی می‌پردازد و هیچ مرزی در الزامات سخن گفتن به خصوص منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمی‌دارد.

هواپرستانه سخن نگفتن از آموزه‌های اسلامی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است که فرمودند: "ما ینطق عن الهوی".

منوچهر متکی افزود: برخی از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد وزیر امور خارجه سابق کشورمان از مصادیق تهمت و افترا و به دلیل تکرار از مصادیق تشویش اذهان عمومی و قابل تعقیب قضایی است. البته اینجانب بنا به مصالحی که از مهمترین آنها حفظ آرامش عمومی جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از پیگیری آن صرفنظر می‌کنم هر چند که در روز قیامت، خداوند متعال بهترین و عادلترین قضاوت کنندگان بین بندگان خود خواهد بود.

وی درباره این سخن احمدی‌نژاد که مدعی شده بود ماموریتی برای سفر به سنگال وجود نداشته است، توجه رئیس جمهور را به نامه‌ای که حدود یک ماه پیش از سفر به سنگال پیرامون این سفر و اهداف مورد نظر نگاشته بود جلب کرد و افزود: آن نامه همینک در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب اگر این آقا فرزند خودسر هست آقای متکی چرا زودتر از ادامه همکاری با خودسرها انصراف نمیداد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای متکی خودتان می گویید یک ماه قبل از سفر، رییس جمهور در مورد اهداف سفر نامه نگاری کرده ،ولی دکتر احمدی نژاد جند روز قبل از سفر شما را بر کنار کرده ولی شما توجهی نکرده اید. خب حق با رییس جمهور است شما رابرکنار کرده ونباید به ماموریت میرفتید.
همه می دانند این همه ناله از برای چیست . عبارت کاملا روشن فرزند خودسر را چند بار از دهان خیلی ها شنیده ایم. این رئیس جمهور تا روزی که همه او را مطیع می پنداشتند ولایی بود اما وقتی دست خاندان سالاران نظام و دروغ هایی که در مورد عدالت علی گونه و ساده زییستی می زدند و ثروت افسانه ای که برای خود و خانواده شان جمع کردند و تحصیل در خارج و ...رو کرد شد خود سر.

آقای متکی شما لطفا دیگر این بحث تکراری را مطرح نکنید. وضع شما هم روشن است. این همه تکاپو برای برکناری مردی از جنس مردم عجیب است. چون او خواهد رفت و شما خاندان سالاران اشتباه دفعه قبل را تکرار نمی کنید و یکی از خودتان را جایش خواهید گذاشت.
Iran, Islamic Republic of
آقای متکی شماهم بهتره تو صحبت کردن تقوا را رعایت کنی
احسنت به این ادب وانصاف وتقوی اقای متکی
کجا متکی در این اظهارات بی تقوایی کرده؟ و ایا اساسا متکی بود که پیش قدم شد در این اظهارات یا اظهارات خلاف واقع و موهن احمدی نژاد در مجلس و قبل از آن در جاهای دیگر؟
فلذا تقوا را دیگران باید به خرج می دادند که ندادند
وضع متکی هم روشن است و بی جهت تلاش نکنید وصله ای ناجور به او بچسبانید و گرنه عالم و آدم فهمیدند که در این ماجرا حق با کیست
ضمنا در کامنت منتشره دیگری آمده چرا زودتر انصراف نداد؟ برای انصراف از مسئولیت هر اصولگرای عاقلی باید حجت عقلی و شرعی داشته باشد ضمن اینکه رهبری معظم انقلاب نیز خلاف این توصیه را داشتند
Iran, Islamic Republic of
سخنان متکی در مورد این فرزند خودسر وگستاخ خانواده متین و منطقی است
Iran, Islamic Republic of
با سلام. آقاي متكي شما نامه فرستاديد آيا آقاي رييس جمهور موافقت كردند؟
متکی فرزند صبور و خدوم و با تقوا و کاردان این کشور است
Latvia
متاسفانه برخی روشهای اقای دکتر در برخورد با مخالفین و منتقدین اصلا اخلاقی نیست
Latvia
به فرموده امام ميزان راي ملت است. امثال آقاي متكي و مخالفان آقاي احمدي نژاد اگر جرات دارند خود را به راي ملت بگذارند تا وزن خود را در مقابل راي 25 ميليوني ملت ايران به آقاي احمدي نژاد بسنجند و آنگاه متناسب با وزن و اعتبار خود سخن بگويند.
Iran, Islamic Republic of
این نامه موجود است البته اگر بعضیا تا حالا آن را معدوم نکرده باشند
در این ماجرا اخلاق و صداقت وجه متمایز کننده است که متاسفانه رییس جمهور بدان پایبندی نشان نداده اند
Saudi Arabia
چشم کسانی که از این فرزند خودسر بی شرط دفاع و حمایت کردند روشن.
رای 25 میبلیونی به احمدی نژاد رای به نظام بود نه به شخص ایشان ! بهتر است به این چند بیت خوب دقت کنیم .
ماه سنگی سرد و بی مقدار بود
گرمی خورشید بر حسنش فزود
رو بگرداند چو خورشیدی ز ماه
در محاق افتد، قمر گردد تباه
جملگی دانند، حتی خار وخس
آبروی ماه از شمس و است و بس
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای متکی کاش ذکر می کردید از نظر شما کدام پاسخ رئیس جمهور، غیرمنطقی و خلاف عدالت و صداقت بوده است
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای متکی اگر شما به دنبال حفظ آرامش عمومی هستید پس علت این گونه سخن گفتن در مورد اظهارات رئیس جمهور و کذب و افترا خواندن برخی سخنان ایشان چیست؟ به عقیده شما آیا چنین اظهارنظرهایی سبب تشویش اذهان عمومی نخواهد گردید؟
Japan
واقعا لياقت دولتي که مردم رو صبح مي کشه تو سرما که نامه اشون جمع کنه و هي بپرسه ساعت چنده از کي اومدين اينجا ؟ هوا سرده ؟
بعدشم تو مجلس اونجوري با نماينده هاي مجلس صحبت کنه از اين لحن هم بدتره
United States
جهان بررسی کن ، آیا غیر از رئیس جمهور کسی دیگر هم می تواند به وزیری ماموریت دهد که آقای رئیس جمهور در مجلس گفت من به او ماموریت نداده بودم!!!!!!!!
اقای متکی قرار نیست شما برای رییس جمهور برنامه بدهید ، شما نامه داده اید اما مگر با ان موافقت شده....
Iran, Islamic Republic of
با فرض اینکه آقای متکی ماموریت نداشته باز هم عزل ایشان در حال ماموریت خارج از کشور کار درستی نبود. حال که ایشان میگوید ماموریت داشته ام. امام صادق علیه السلام خطاب به کعبه فرموده اند: بسیار عزیز و والایی اما آبروی مومن از تو بالاتر است.
Iran, Islamic Republic of
نامه عزل متكي براي چند روز قبل از سفر است .پس سفر سنگال يعني چه ؟
من !!! خونه نشینی؟!!! چی میگی بابا؟!!! من یه روز هم خونه نشینی نکردم!!!!احتمالا صدا سیما با فتو شاپ عکس من رو از تو جلسه هیات دولت حذف می کرده مردم فکر کنند من خونه نشین شدم !!! باور کن!! ذخیره ارزی هم هیچی توش نبود که من بدم مترو!!! من گفتم توش پر بوده؟ آها یادم نبود .شوخی کردم !! می خواستم روحیه بدم !!!! چی ؟ حجاب و عفاف !!! مگه بی حجابی چه اشکالی داره ؟!! بذارید جوونا راحت باشن آقا !!! ما که انقلاب نکردیم واسه این چیزای پیش پا افتاده !! مکتب ایرانی مهمه این چیزا که مهم نیست!!!
United States
آقای متکی از مدتها قبل و از ابتدای دولت دهم می دانست که دیگر در دولت جایی ندارد و با اصرار عده ای در این پست باقی ماند تا این گونه از کار برکنار شود. لذا سخن رئیس جمهور صحیح است و کسی که سر نخواستنش دعواست را هیچ وقت به ماموریت نمی فرستند.
آقای رئیس جمهور نیز بنده خدا است و نباید خودش را خیلی بالاتر ببیند باید بیشتر مراقب سخن خود باشد چون از قدیم گفتن تا انسان دهانش را باز نکند نمی توان فهمید چه هست مگر هر چیزی دم دهان می آید باید گفت؟؟ ادب چیز خوبی است با شخصیت مردم بازی کردن هنر نیست !!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي متكي هرچي بخواهد مي گويد ولي بخاطر مصالح عمومي شكايت نمي كند يااللعجب!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کاش قدری به رفتارهای آقای رییس جمهور دقت می کردید. ایشان با زبان بی زبانی به بی مسئولیتی و وقت تلف کردن و تنبلی نمایندگان مردم اشاره کردن چرا قدری انصاف نمی کنید شما فرض کنید در تیم فوتبالی همه بازیکنان با تمام وجود و توانمندی برای پیروزی و موفقیت در حال تلاشند اما تعدادی با سخنان و موانع تراشی مانع می شوند این عمل ایا صدای سر مربی تیم را در نمی اورد حال شما قضاوت کنید و قدری از منظر رییس جمهور خستگی نا پذیر به مسائل نگاه کنید