شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

تدابیر ویژه آبرسانی برای ۲۳ میلیون نفر

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 371517
مشاور وزیر نیرو از دستور کار ویژه وزارت نیرو برای آبرسانی به جمعیت ۲۳ میلیونی ۱۲ کلانشهر کشور خبر داد و گفت: استان های اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز به لحاظ منابع آبی قرار دارند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمیدرضا جانباز با تاکید بر اینکه در ماه هاي گذشته بحران آبي در برخي شهرها وجود داشت گفت: پيش بيني اين بود كه ۵۱۷ شهر در آستانه تنش آبي قرار دارند.

مشاور وزیر نیرو با بيان اينكه تنش آبي به اين معني است كه ميزان توليد و مصرف آب در اين شهرها برابر است اظهارداشت: از ميان اين شهرها ۱۲ كلانشهر با مجموع جمعيت ۲۳ ميليون نفر در دستور كار ويژه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس از رصد مشكلات با تجهيز چاه ها، اجراي خطوط انتقال و جمع آوري چاه هاي غيرمجاز، اجاره چاه هاي بخش خصوصي و كشاورزي و مديريت هوشمند شبكه و اطلاع رساني با همكاري مشتركين توانستيم بخشي از مشکلات آب شهرها را مديريت كنيم.

جانباز تاکید کرد: در حال حاضر شهرهاي تهران، شيراز و يزد در حالت زرد قرار دارند يعني در نقطه برابر تامين و توزيع قرار داريم و در صورتي كه ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جويي و مديريت مصرف از سوي مشتركين به عمل آيد، مي توانيم از تابستان سال جاري عبور كنيم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو بیان داشت: شهرهاي البرز، مشهد، همدان، قم، قزوين، بندرعباس و اراک در وضعيت سبز قرار دارند و مشكل خاصي براي تامين آب در اين شهرها نخواهيم داشت. با این حال، اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز آبی قرار دارند.

وی تصريح كرد: اعتبارات مورد نياز براي تخصيص پروژه هاي آب و فاضلاب در حال پرداخت است و همكاري ها تاكنون با بخش خصوصي و پيمانكاران به صورت اعتماد متقابل صورت گرفته و اميدواريم ظرف چند هفته آينده تخصيص ها انجام شود تا با پرداخت به بخش خصوصي اعتماد متقابل جلب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *