سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ایگل عقب مانده تر از پهپادهای ایرانی است

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 261014
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: پهپادهایی که جمهوری اسلامی ایران قادر به ساخت آن است با شعاع بسیار گسترده، رادار گریز و انتقال تصاویر و خصوصیات دیگر به مراتب پیشرفته تر از پهپاد اسکن ایگل است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار حسین سلامی امروز سه شنبه در حاشیه مراسم همایش جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت با موضوع امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز در خصوص رزمایش نیروی دریایی سپاه در ماه های آینده اظهار داشت: خلیج فارس و تنگه هرمز نقش تعیین کننده‌ای در تحولات آینده جهان و منطقه و بعد اقتصادی خواهد داشت و نظم جهانی نیز بر این موضوع تکیه دارد.

وی افزود: سپاه، مامور و مسئول امنیت خلیج فارس است و این رزمایش ها با توجه به اقتضائات روز و همچنین بروز شدن تجهیزات و نیروها در مقابله با تهدیدات احتمالی است.

سلامی همچنین در واکنش به نصب سپر موشکی پاتریوت در ترکیه گفت: اساسا هر نوع ورود سیستم جدید و فرامنطقه ای در منطقه مضر است و به توسعه تنش ها کمک می کند. همچنین این اقدام علائم خوبی را برای استقلال دولت ها و ملت ها ندارد.

وی در خصوص پهپاد اسکن ایگل که اخیرا توسط نیروی دریایی سپاه شکار شده بود گفت: ما در فناوری دستیابی به تولید پهپاد جزو کشورهایی هستیم که در خط مقدم قرار داریم و با قاطعیت می گویم اسکن ایگل شکار شده توسط نیروی دریایی سپاه بسیار عقب مانده تر از پهپادهای تولید ملی خودمان است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: پهپادهایی که جمهوری اسلامی ایران قادر به ساخت آن است با شعاع بسیار گسترده، رادار گریز و انتقال تصاویر و خصوصیات دیگر به مراتب پیشرفته تر از پهپاد اسکن ایگل است.

وی همچنین در خصوص 93 ناو بیگانه که در خلیج فارس حضور دارند، گفت: این اقدام موضوع جدیدی نیست و در ادامه استراتژی آمریکایی ها در منطقه است که جز تقویت تنش‌ها سود دیگری ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *