شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بازداشت۳ وزير پيشين مصر به اتهام فساد

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 157425
سه وزير پيشين مصري و يكي از رهبران پيشين حزب حاكم ملي روز گذشته به اتهام فساد بازداشت و براي انجام تحقيقات لازم راهي زندان شدند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "امارات اليوم "،‌منابع خبري اعلام كردند كه "علي الهواري " معاون دادستان كل مصر روز گذشته دستور بازداشت و زنداني كردن سه وزير پيشين دولت مبارك و يكي از رهبران حزب پيشين حاكم مصر را به اتهام دست داشتن در فساد به مدت ۱۵ روز صادر كرد.

اين منابع خبري تاكيد كردند، اين سه وزير "حبيب العادلي " وزير كشور مبارك ، "احمد المغربي " وزير سابق اسكان و تاسيسات و "زهير جرانة " وزير سابق گردشگري هستند.

اين حكم همچنين شامل بازداشت "احمد عز " يكي از قطب‌هاي مركزي تجارت آهن در مصر كه در زمان حسني مبارك پست دبير هماهنگي حزب ملي حاكم را برعهده داشت، را نيز دربرمي‌گيرد.

اتهامات فسادي كه به مقامات و مسئولان مصري و مطبوعات حزبي در دوره زمامداري حسني مبارك وارده شده، خشم ملت مصر را برانگيخته و يكي از دلايل تظاهرات و تجمع‌هاي اعتراض آميز در اين كشور بوده است.

دادستان كل اتهامات فسادي نيز به "رشيد محمد رشيد " وارد كرده كه به دليل فرار وي از مصر در حال حاضر امكان بازداشت وي مسير نمي‌باشد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *