دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۵

بی طرفی به سبک قالیباف و لاریجانی

چهارشنبه ۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 55552
بی طرفی به سبک قالیباف و لاریجانی

شب گذشته دکتر محمد باقر قالیباف مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما بود و در مورد مسائل و بحران های اخیر کشور سخن گفت. چندی پیش نیز دکتر علی لاریجانی با همین موضوع مهمان گفتگوی ویژه خبری سیما بود.

به گزارش جهان، هرچند که اختلاف نظر و سلیقه قالیباف و لاریجانی با رئیس دولت چندی است به صورت کاملا علنی در محافل سیاسی مورد توجه قرار گرفته اما شاید یکی از مواردی که می توان سیاستمداران و خط مشی آنها را به درستی شناخت، موضع گیری ها و عملکردشان در مواقع حساس و بحرانی باشد.

شامگاه سه شنبه قالیباف در موضع ای بی طرفانه، تحلیل خود راجع به وقایع مربوط به انتخابات و مولفه های ایجاد بحران در کشور را بیان کرد.

وی با تاکید مجدد بر سیاست مبتنی بر اخلاق که از شعارهای وی در انتخابات دوره نهم بود یکی از عوامل اغتشاشات اخیر تهران را عدم رعایت اخلاق در سیاست توسط کاندیداها و ستادهای آنها اعلام کرد.

قالیباف همچنین قانون مداری و رعایت آن توسط نامزدهای انتخابات را فصل الخطاب مردم و کاندیداها دانست و افزود: اینکه ما بخشهایی از قانون را که به نفعمان است بپذیریم و بخشهایی که به نفعمان نیست را قبول نکنیم بر خلاف مصالح کشور و حتی شعار برخی کاندیداها مبنی بر لزوم رعایت قانون در کشور است.

شهردار تهران با تشبیه مناظرات کاندیداها به عرصه منازعه و مخاصمه یکی از دلایل ایجاد نا آرامی در کشور را ادبیات نامزدها در حین فعالیتهای تبلیغاتی بیان کرد و افزود: متاسفانه پس از انتخابات نیز این بداخلاقی ها توسط نامزدهای پیروز و مغلوب ادامه پیدا کرد.

وی همچنین مردم و کاندیداها را مجددا به رعایت قانون توجه داد و افزود بر اساس تحلیل های شخصی نمی توان شائبه تقلب  در انتخابات را دامن زد و مدعیان باید حتما سند و مدرک محکمه پسند ارائه کنند و از کلی گویی ها بپرهیزند.

قالیباف بخش اصلی معترضان به ویژه در روز 25 خرداد را مردمی دانست که بنا به علل مختلف نسبت به سلامت انتخابات تردید داشتند و افزود ما باید به جای مقابله با معترضین که نسبت به رای خود دچار شبهه شدند ضمن ایجاد و مهیا کردن فضای اعتراض قانونی از آنها ابهام زدایی کنیم و اینکه تمامی معترضان را آشوب طلب بدانیم کار صحیحی نیست.

اما چندی پیش نیز علی لاریجانی در همین برنامه به عنوان شخص بی طرف مورد مصاحبه قرار گرفت که عملا بر خلاف قالیباف نتوانست  مسائل شخصی خود با رئیس جمهور را در تحلیل های خود دخیل نکند.

وی برخلاف ادعاهای سالهای گذشته خود، با لحن ماهرانه ای سعی می کرد با ایجاد شبهه به برخی نهادهای نظارتی و اجرایی دخیل در انتخابات، با سیاست یک بام و دو هوا، ژست بی طرفی خود را به نمایش بگذارد.

برخی کارشناسان اینگونه اظهارات دو پهلوی لاریجانی و تیم رسانه ای وی را نه تنها برای روشن شدن ابعاد مختلف قضیه و برطرف کردن ابهامات ایجاد شده در اذهان مردم، مفید ندانستند بلکه آن را در تشدید اعتراضات و آشوبها در کشور سهیم دانستند و علت اینگونه اظهارات را علاوه بر سابقه روابط لاریجانی و احمدی نژاد نوعی آمادگی زودهنگام وی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری دور بعد و به منظور ایجاد پایگاه در میان اصلاح طلبان دانستند.

به هر صورت به نظر می رسد صداقت و تحلیل های کارشناسانه قالیباف که با پرهیز از جانبداری و نقد طرفین دعوا همراه بود علاوه بر روشنگری برای مخاطبان تلویزیون، بار دیگر نشان داد برخی سیاستمداران منافع و مصالح کشور را بر منافع شخصی و حزبی خود ترجیح می دهند.

گفتنی است پیش از این شهردار تهران برای جلوگیری از تفرقه بین اصولگرایان از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منصرف شده بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


البته يادمان نرفته كه تمامي امكانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري شهرداري تهران از جمله روزنامه همشهري(ارگان رسمي شهرداري)، تهران‌امروز(روزنامه متعلق به نزديكان قاليباف كه با حمايت مالي شهرداري تهران اداره مي‌شود)، حزب‌الله(روزنامه‌اي كه با حمايت مالي شهرداري تهران و نيز سازمان تبليغات اسلامي اداره مي‌شود)، سامانه پيامك همشهري، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري، متروي تهران، اتوبوس‌هاي بي.آر.تي و... به سفارش آقاي هاشمي، درخدمت آقاي موسوي و برضد احمدي‌نژاد قرار گرفته بودند و...
موضع‌گيري آقاي قاليباف در اين برنامه، نوعي رياكاري سياسي است كه در ظاهر يك چيز و در خفا چيزي ديگري است.
ايشان مي‌خواهد با اينگونه سخنان، عملكرد سياه و غيرقانوني خويش در صرف بيت‌المال به نفع كانديداي جريان ليبرال و غربگرا را بپوشاند.
اين درحالي است كه رسانه‌هاي قاليباف، هم‌اكنون نيز به صورت محتوايي در اختيار موسوي و حاميانش و برضد احمدي‌نژاد و دولت هستند. همچنين مترو و شركت واحد، خيلي خوب و باكلاس به اجتماعات غيرقانوني موسوي و هوادارانش در روزهاي گذشته سرويس رايگان مي‌داد. اين همان مترويي بود كه درست در روز تجمع حاميان احمدي‌نژاد در مصلي، ايستگاه مصلي را به بهانه تعميرات بسته بود!
از رياكاران سياسي به شدت بيزارم!
تعجب مي‌كنم كه شما چرا اينگونه ذوق‌زده شده‌ايد؟ آيا درست است كه مثلا براي سخن گفتن در مورد صداقت، يك ... را بياوريم سخن بگويد؟ و يا براي تحليل امانت‌داري، يك ... را بياوريم در مورد امانتداري سخن بگويد، اگرچه سخنانش به ظاهر هم زيبا باشد؟
اميدوارم اين نظر بنده همانند ديگر نظراتم مشمول سانسور در اين سايت نشود!
اين چه استدلال غلطي است اگر كسي در كشور با هر سليقه بخواهد حرف درست و منطقي بزند كه باب طبع ما نباشد به غرب و صهيونيست و منافق و ليبرال وسلطنت طلب و............وابسته بدانيم و منطق و حرف خود را از قول 70 ميليون و عين صداقت و درستي بدانيم و بگوييم ملت ميخواهد اگر من و امثال من بگويند ما وكيل نمي خواهيم تو هم مثل من صاحب يك راي هستي نه بيشتر و فقط حق يك راي داري
با سلام
روی صحبت بنده با تحلیلگر مقاله "بی طرفی به سبک قالیباف و لاریجانی" است
واقعا از تحلیل شما متاسف شدم! پیشتهاد می کنم برنامه گفتگوی خبری آقای قالیباف را مجددا به تماشا بنشینید.
اگر دقت کنید متوجه می شوید که ایشان تا آن حدی که شما فهمیدید هم بی طرف نبودند!
این کدامین روش منصفانه ای است که می گوید وقتی می خواهیم به یک طرف دعوا ایراد بگیریم می بایست طرف دیگر را هم بی نصیب نگذاریم؟؟؟
باید بگویم واقعا آقای احمدی نژاد این وسط مظلوم افتاده، این بنده خدا خصوصا بعد از انتخاب شدن، در کدام صحبت و سخنرانی خودش فقط کسانی را که به او رای دادند را مردم دانسته و به بقیه بی مهری کرده؟ گویا هم آقای قالیباف و هم تحلیلگر شما فراموش کرده اند که ایشان در سخنرانی 24 خرداد حتی گفتند که کسی حق ندارد از دیگران بپرسد که به چه کسی رای داده ای؛ اگر زحمتتان نیست لطفا آن سخنرانی پر محبت را نیز بار دیگر گوش دهید، شاید این بار متوجه شوید که ایشان رسما خود را رییس جمهور همه مردم ایران می داند، و همه را "رودخانه زلال" می داند ؛شما را به خدا کمی انصاف داشته باشید؛ چه کسی گفته در هر دعوایی حتما دو طرف مقصرند؟ایشان نمی دانند که وقتی یک طرف بیش از حد وقیح و بی منطق باشد حتی اگر طرف مقابل از حق خود کوتاه هم بیاید باز طرف اول دعوا را دامه می دهد؟؟...
مطلب دیگر اینکه آیا واقعا آقای قالیباف منصفانه و دقیق صحبت کردند؟!!
ایشان مدعی شده اند که تا 25 خرداد هر که اعتراض کرده مردم بوده و خرابکاری ها بعد از آن رخ داده،سوال من از ایشان به عنوان شهردار این است که خرابی های روزهای قبل از 25 را فراموش کرده اند؟ یا نه،آن ها مردم بودند؟ یا آن اتفاقات خرابکاری نبوده؟ یا ...؟ خلاصه این تقسیم بندی کمی نا مفهوم بود!
در ضمن لطفا اگر به آقای قالیباف دسترسی دارید به ایشان بفرمایید که وقتی از کسی تقل قول می کنند عین عبارات شخص را بیان کنند نه برداشت شخصی از آن صحبت ها را!خصوصا اگر صحبت ها از مقام والایی چون رهبر انقلاب باشد که تک تک کلماتشان فکورانه و پر از معنی است؛ در فرایند این انتخابات اگر هیچ چیزی یاد نگرفته باشیم یاد گرفتیم که بی سند و از روی برداشت شخصی حرف نزنیم ولی گویا جناب قالیباف هنوز یاد نگرفته اند! رهبر معظم انقلاب در کجای صحبت های ارزشمندشان فرمودند که تمامی این کاندیداها از بزرگان این انقلاب هستند؟!!!
سخن آخر اینکه لطفا در این موقعیت حساس که شخصیت های سیاسی ما با سخنانشان واقعیت نگرش های خود را نمایش می دهند، اینقدر ساده این سخنان را تحلیل نکنید و با عمق و نکته بینی بیشتر به تحلیل بپردازید.
با تشکر
من معتقد هستم اقای قالیباف با توجه به بی مهری های اقای احمدی نژاد در یک سال گذشته که در واقع بی مهری به مردم تهران نیز محسوب می شود بسیار بیطرف بوده اند و چنانچه بنده جای ایشان بودم بی مهری ایشان را بی مهری جواب می دادم .خیلی مردی قالیباف
Iran, Islamic Republic of
موضع بی طرفانه یعنی چی؟؟مگه میشه در یک نزاع فتنه گون بی طرف بود و سخن دو پهلو گفت؟؟آقایان جهان مواظب دام شیطان باشید...