دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

خیابان ولی‌عصر و تالار وحدت ثبت ملی شدند

چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 201227
مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان تهران از ثبت ملی "خیابان ولی‌عصر (عج)" به‌عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و "تالار وحدت" خبر داد.

محمد حسین فراهانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خیابان ولیعصر (عج) بعنوان طولانی‌ترین خیابان شهر تهران و خاورمیانه در چهارمین همایش ثبت آثار میراث‌فرهنگی ثبت ملی شد.

به گفته وی این خیابان نوستالوژی نسلهای پیشین است و بعنوان یکی از یباترین خیابان‌های قدیمی تهران در ذهن جوانان نیز نقش خواهد بست.

مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان تهران از ثبت ملی تالار وحدت تهران نیز خبر داد.

فراهانی گفت: ۲ تپه باستانی خمار آباد و صادق آباد در شهر ری، بنیاد ایرانشناسی، موسسه گیاه پزشکی و آثار معنوی حوله بافی، بافت نوشته، ملیله کاغذی و مینای خانه بندی نیز امروز در استان تهران به ثبت ملی رسید.

وی افزود: بافت نوشته نیز از جمله آثار است که در استان تهران و در ورامین تنها یک نفر در احیای این هنر که به دلیل اعتقادات مذهبی در نوع تولید که مرتبط با رویدادها و اعتقادات حماسه عاشوراست تا کنون تغییر کاربری نداشته و در آیین تعزیه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش فارس، مجموعه تالار وحدت در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ در خیابان حافظ گشوده شد.

خیابان ولی‌عصر (عج) نیز طولانی‌ترین خیابان شهر تهران و همچنین طولانی ترین خیابان خاورمیانه با طول ۱۸٫۶ کیلومتر است که از میدان راه‌آهن شروع و به میدان تجریش در منطقهٔ شمیرانات ختم می‌شود و به چنارهای قدیمی‌ و زیبایش شهره است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *