دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

رهبر معظم انقلاب: هيچ قدرتي نمي‌تواند راه انقلاب را سد كند

سه شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 168063
در سالروز فرخنده ميلاد باسعادت بانوي برگزيده دو عالم، دخت پيامبر خاتم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و همچنين فرزند برومندشان امام خميني(ره)، مراسم مولودي خواني و ذكر فضائل و مناقب آن بانوي عفاف و نجابت در حضور حضرت آيت‎الله خامنه‎اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم كه با حضور جمعي از شاعران و ذاكرين اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السّلام در حسينيه امام خميني بر پا شد، با تبريك ميلاد باسعادت بانوي دو عالم حضرت زهراء عليها السّلام، آن حضرت را "عنصر ملكوتي، الهي و بي‏نظير در عرصه وجود از لحاظ نورانيت " بعد از پيامبر گرامي اسلام صلّي الله عليه و آله و سلّم و اميرالمومنين علي عليه السّلام دانستند و افزودند: ذكر مكرر نام مبارك حضرت زهرا عليها السّلام و بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف بيش از ساير معارف اسلامي در تمام دوران انقلاب اسلامي "پديده‎اي الهي و يك امر روئيده از دلها، عواطف و ايمانها " است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي تقارن اين ميلاد را با ولادت امام خميني(ره)، پديده‎اي بسيار شيرين خواندند و اظهار داشتند: امام خميني(ره) حقيقتاً نمونه و مسطوره‎اي از همان حقيقت درخشنده همراه با ايمان، اخلاص، عبادت، غيرت و ايستادگي در راه خدا بودند.
ايشان ذكر نام حضرت زهرا عليها السّلام را به مناسبتهاي مختلف در طول اين انقلاب، نشانه توجه ويژه آن بزرگوار به كشور دانستند و خاطرنشان كردند: اين توجه، بسيار باارزش و اميدبخش است و دلها و گامها را براي دست يافتن به اهداف نهايي مطمئن، استوار و خاطرجمع مي كند.
حضرت آيت الله خامنه‎اي با اشاره به راه دشوار همراه با مزاحمتها، معارضه‏ها و برخوردهاي گوناگون در طول ۳۲ سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: ادامه خط مستقيم و زاويه پيدا نكردن اين خط و حفظ شعارها و اهداف انقلاب به بركت بيان روشن و رساي امام بزرگوار، از مهم‏ترين خصوصيات انقلاب اسلامي ايران است.
ايشان تصريح كردند: با "حركت اميدوارانه و برداشتن قدمهاي محكم " هيچ قدرتي در دنيا نمي‏تواند راه اين انقلاب را سد كند.
رهبر معظم انقلاب، ايستادگي، ثبات، تداوم، پايبندي به ارزشها و اصول انقلاب اسلامي ايران را موجب روياندن شكوفه‏هاي اميد در دل ملتهاي مسلمان و ناظران جهاني ارزيابي كردند و افزودند: خصوصيت اين انقلاب عظيم انساني اين بود كه بفضل الهي آن بهار تا امروز خزان نداشته است.
حضرت آيت‏الله خامنه‎اي تأكيد كردند: اگر ملت ايران در مقابل تهديدات استكبار جهاني عقب نشيني مي‎كرد و از شعارهايش دست مي‎كشيد، اين گلهاي اميد در دل ملتها پژمرده مي‎شد.
ايشان افزودند: به‎بركت نام مبارك حضرت زهرا عليها السّلام و بقية الله الاعظم عجّل الله تعالي فرجه الشريف و توجهات ائمه اطهار عليهم السّلام و با ايستادگي ملت ايران، اين نهالهاي اميد بارور شدند، بنابراين اين توجه، توسل و از خدا دانستن و به خود غَرّه نشدن را بايد در خودمان نگه داريم.
رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان انتخاب " شعر، آهنگ و صوت خوب " را در حرفه زيبا، ظريف و مؤثر مداحي ضروري دانستند و خاطرنشان كردند: آنچه خوانده مي شود بايد به درستي انتخاب و جهات صوري و معنوي آن لحاظ شده باشد.
ايشان با اشاره به اينكه آهنگهاي بد و لهوي نبايد وارد حرفه مداحي شود، افزودند: انتخاب و ابتكار شكلهاي جديد در قرائت و آهنگ سازيها عيبي ندارد.
رهبر انقلاب با تأكيد بر انتخاب مضمون مناسب در ذكر مناقب ائمه اطهار عليهم السّلام خاطرنشان كردند: ذكر مناقب متقن، معتبر و مستند، دلها را شاد مي‏كند و شوق را برمي‏انگيزاند.
حضرت آيت‎الله خامنه‎اي با اشاره به نياز جامعه به نصايح ائمه و استفاده از گفتار و رفتار آن بزرگواران براي رشد اخلاق، افزودند: بايد با گسترش خُلقيات خوب، روحيه همدلي، برادري، صفا و اخوت را در جامعه اعتلا بخشيد و با ترويج خيرخواهي، تعاون، صبر، احسان، ايثار و گذشت، از تنگ‎نظري، نااميدي، بدخواهي و بُخل پرهيز كرد.
ايشان پيشرفت جامعه مداحان را خوب توصيف و بر مسئله بصيرت بخشي در مداحي تأكيد كردند اما در عين حال تعرض به ديگران را مذموم خواندند و افزودند: بر اثر بصيرت بود كه ملت ايران توانسته است بايستد و استقلال، ايستادگي، معرفت و ايمان خود را حفظ كند.
حضرت آيت‎الله خامنه‎اي مطالعه و انس با قرآن و احاديث را براي جامعه مداحان ضروري دانستند و خطاب به آنان تصريح كردند: آيات و احاديثي كه در آن نصيحت است آن را يادداشت و قرائت كنيد.
ايشان با اشاره به اينكه توجه به دعا، توسل، ذكر، خشوع، نماز نافله و حفظ و تقويت آن باعث حل تدريجي كارهاي دشوار در زندگي مي شود، افزودند: اين رشته ارتباط با مقام احديت كه متصل با اهل بيت عليهم السّلام است دل و ذهن را صفا مي‏دهد.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از شاعران و مداحان اهل بيت عليهم السّلام به ذكر فضايل و مناقب حضرت زهرا عليها السّلام پرداختند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *